Podsumowanie roku działalności reaktywowanego Klubu Public Affairs
Mimo, że branża public affairs działa bez rozgłosu to klub PSPR zajmujący się tą dziedziną i jego współpracownicy zadbali o kilka ciekawych wydarzeń oraz inicjatyw. Po roku od reaktywowania tej grupy roboczej naszej organizacji przyszedł czas na pierwsze podsumowanie.
Wszystko rozpoczęło się od śniadań public affairs od wiosny 2023 roku. Od tamtego czasu spotkaliśmy się już 7 razy. Za każdy razem w nieformalnej atmosferze, przy smacznym śniadaniu i wciągającej rozmowie. Zaproszeni goście – podzielili się m.in. wiedzą o organizacji rządowych eventów, rynku automotive czy technikach skutecznej komunikacji.
Współorganizowaliśmy także 2 popołudniowe eventy:
W 2024 roku powołaliśmy radę programową klubu. Są z nami: Łukasz Zając, przewodniczący, Ewa Poławska, Michał Szanter, Arkadiusz Cyman. Dzięki zaangażowaniu wspomnianych członkiń i członków PSPR zorganizowaliśmy dwa specjalistyczne webinary:
- o roli cyberbezpieczeństwa i komunikacji w tym obszarze
- o technikach OSINT i zastosowaniu ich w PA/PR
Wszystkie powyższe wydarzenia zgromadziły ponad 100 osób, z czego większość spoza PSPR, co pomaga w promowaniu naszej organizacji i szukaniu nowych ludzi. Już we wrześniu jedziemy na spotkanie networkingowe i śniadanie do Katowic. Tematem będzie sektor energetyczny, w którym działania PA odgrywają strategiczną rolę.
„Jak budować relację z interesariuszami i akceptację społeczną projektów energetycznych w dobie dezinformacji”.
10 września, wtorek, Katowice
- Zależało mi na ożywieniu środowiska ludzi zajmujących się public affairs. W Polsce jest nas coraz więcej, ale poza nielicznymi inicjatywami np. CEC Group, nie ma forum do regularnych spotkań. Kontakt z serwisie LinkedIn, czy szybka kawa podczas konferencji nie pozwala na budowanie nowych przedsięwzięć lub warsztatów edukacyjnych wśród nas. W mojej ocenie, potrzebujemy mówić o gorących tematach i uczyć się je tłumaczyć wśród administracji rządowej i obywateli. Dziś to m.in. transformacja energetyczna, cyberzagrożenia, budowanie zrównoważonej kultury pracy oraz kontrola big-techów. Jak pokazuje doświadczenie, członkowie Klubu Public Affairs PSPR są otwarci na dzielenie się wiedzą i kontaktami. Chcemy pokazać naszą branżę z najlepszej strony – mówi koordynator klubu Łukasz Zając.
- Public Relations to pasjonujący świat, jednak jego najciekawszą i najbardziej wymagającą dziedziną jest Public Affairs. Nic nie wymaga budowy bardziej długofalowych relacji, wzajemnego zrozumienia ograniczeń i wyzwań, które stoją przed biznesem, stroną społeczną i władzą. Nasz klub pomaga pielęgnować relacje i spojrzeć z innej perspektywy na wyzwania, które mają wpływ na nas wszystkich – wyjaśnia Michał Szanter, również działający w Klubie PA.
Co dalej? Zachęcamy do dołączenia do klubu i realizacji swoich celów. Co robimy poza eventami?
- wspieramy się kontaktami i wiedzą
- organizujemy wizyty studyjne
- zabieramy głos jako eksperci w mediach
- prowadzimy szkolenia i wykłady
- wspieramy się na rynku pracy.
Kontakt:
Łukasz Zając, 603 120 000
publicaffairs@polskipr.pl