Regulamin Konkursu "LWY PR"  

– Nagrody Polskiego Stowarzyszenia Public Relations

 

I. Organizator 

  1. Organizatorem konkursu „Lwy PR - Nagrody Polskiego Stowarzyszenia Public  Relations”, zwanego dalej „Konkursem”, jest Polskie Stowarzyszenie Public  Relations z siedzibą w Warszawie, przy ul. Okopowej 56/1, 01-042 Warszawa,  wpisane do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i  zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki  zdrowotnej oraz do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego  prowadzonych przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII  Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS  0000126358, o numerze NIP 521-137-57-45, zwany dalej “Organizatorem”.  Organizator jest przyrzekającym nagrodę w rozumieniu art. 919 i 921 kodeksu  cywilnego. 
  2. Dana edycja Konkursu odbywa się jednokrotnie w danym roku kalendarzowym.  Dopuszczalna jest rezygnacja z przyznania nagrody głównej lub w wybranej  kategorii w danym roku w przypadku stwierdzenia przez Kapituły, w drodze  głosowania, braku kandydatur lub projektów uzyskujących regulaminowe  poparcie Kapituł. 

Nagrody Konkursowe 

  1. W ramach konkursu przyznawana jest nagroda główna „Lew PR” za całokształt  dorobku. Honoruje dokonania zawodowe i postawy, będące wzorem dla  całego środowiska – wizję, odwagę i konsekwencję, wysoką fachowość i  nowatorstwo, poszanowanie wartości etycznych oraz zaangażowanie w  rozwój teorii i praktyki public relations w Polsce lub na świecie. Dedykowana  jest osobom, które swoim dorobkiem lub nadzwyczajną inicjatywą  przyczyniają się do pozytywnych i trwałych zmian w branży PR, stymulują jej  rozwój. Nagroda honoruje całokształt dokonań i dorobku Laureata / Laureatki  lub też szczególne, wybitne osiągnięcie zawodowe w minionym roku o  ważnym znaczeniu dla całej branży PR. 
  2. Laureatem nagrody głównej można stać się jednokrotnie. W danej edycji  mogą zostać przyznane maksymalnie dwie takie nagrody. W uzasadnionych przypadkach, decyzją Kapituły, dopuszczalna jest nagroda zbiorowa /  zespołowa.
  3. W ramach konkursu przyznawane są dodatkowo „Lwy PR” w pięciu  kategoriach: 

a) Wybitne osiągnięcie – nagradza działanie lub inicjatywę wyróżniającą  się w danym roku w branży PR. Może to być osiągnięcie biznesowe,  zawodowe, naukowe, etyczne, branżowe, kryzysowe, działalność pro  bono, a także wybitna kampania. Nagroda podkreśla rosnące znaczenie,  sprawczość oraz etyczność public relations. Otrzymać ją mogą zarówno  osoby indywidualnie, jak i zespoły lub podmiot. 

b) Rzecznik prasowy – tytuł może zostać przyznany wyłącznie za  działalność zawodową w 2024 roku, uwzględniając szczególne  osiągnięcia, jakość i etykę pracy, a także nadzwyczajne wyzwania,  którym osoba pełniąca funkcję rzecznika lub rzeczniczki sprostała  wzorcowo lub innowacyjnie. Nagrodzona osoba powinna cieszyć się  nieposzlakowaną opinią w branży PR i na rynku medialnym. 

c) Dyrektor PR lub Head of PR – tytuł może zostać przyznany osobie  pełniącej tę funkcję w organizacji (in-house) wyłącznie za działalność  zawodową w 2024 roku, uwzględniając szczególne osiągnięcia, jakość i  etykę pracy. Wyróżnia osoby, które odznaczyły się wyjątkowym  działaniem co najmniej na jednym z pól: media relations, community  relations, public affiars, PR kryzysowy, PR korporacyjny, PR produktowy. 

d) Edukator lub Badacz PR – nagradza personalnie osoby wywodzące się  lub ściśle współpracujące ze środowiskiem naukowym i badawczym  public relations oraz szerzej – komunikacji społecznej i nauki o mediach.  Docenia interesujące, cenne prace i wiedzę autorstwa szkoleniowców,  naukowców, badaczy, zrealizowane projekty badawcze, ważne  publikacje, projekty edukacyjne, osiągnięcia naukowe. 

e) Wpływ na polski PR – nagroda wyróżnia przedsięwzięcia i osoby, które  wzmacniają reputację polskiej branży i zawodu PR, wpływają na jej  rozwój, wymiar biznesowy, profesjonalizację, wzrost rangi na rynku czy – w odbiorze ogólnospołecznym – upowszechniają rzetelną wiedzę o  branży i zawodzie. 

III. Kapituły i obrady 

  1. Nagrody „Lwy PR” są przyznawane przez Kapituły konkursowe, których pracami  kieruje Przewodniczący Kapituły. Członkowie pełniący poszczególne funkcje  realizują swoją rolę pro bono. Pełna lista członków i członkiń zostanie  opublikowana na stronie internetowej https://polskipr.pl nie później niż na  dzień przed rozpoczęciem pierwszego głosowania. 
  2. Przewodniczącego Kapituły wybiera Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Public  Relations spośród członków i członkiń Stowarzyszenia, zwykłą większością  głosów. Osoba ta powinna wyróżniać się wysoką etyką zawodową,  nieposzlakowaną opinią w branży PR i zaangażowaniem w prace  Stowarzyszenia. Przewodniczący Kapituły koordynuje prace Konkursu,  współpracuje z Przewodniczącymi kategorii, dba o ich prawidłowy przebieg i  zgodność z regulaminem, reprezentuje Konkurs publicznie. Przewodniczący  Kapituły pełni jednocześnie funkcję członka jednej z Kapituł kategorii. 
  3. Kapitułę nagrody głównej „Lew PR” za całokształt dorobku tworzą osoby  pełniące funkcje członków i członkiń zarządu i rady nadzorczej Polskiego  Stowarzyszenia Public Relations w okresie trwania Konkursu. Ponadto Zarząd  Polskiego Stowarzyszenia Public Relations powołuje do składu Kapituły  wybranego laureata nagród Polskiego Stowarzyszenia Public Relations z lat  ubiegłych.  
  4. Kapituły nagród w poszczególnych kategoriach tworzą osoby zaproszone do  pełnienia tych funkcji oraz laureaci poprzednich edycji, w liczbie nie  przekraczającej siedmiu członków lub członkiń w danej kategorii. Pracami  Kapituł w poszczególnych kategoriach kierują Przewodniczący kategorii,  pozostający w bezpośrednim kontakcie z Przewodniczącym Kapituły. 
  5. Obrady Kapituły mogą odbywać się zdalnie, poprzez łączność internetową.  Członek Kapituły nieobecny w trakcie obrad ma prawo do przekazania  Przewodniczącemu Kapituły swoich głosowań poprzez oficjalną  korespondencję – pod warunkiem, że dokona aktu głosowania tego samego  dnia, w którym odbyły się obrady. Głosowanie we wszelkich sprawach  roboczych Kapituły, dotyczących jej prac, odbywa się zwykłą większością. 
  6. Członkowie Kapituł Konkursu dokonują ocen samodzielnie. Organizator nie  dopuszcza możliwości delegowania prac nad ocenami osobom trzecim.  Członkowie Kapituł Konkursu zobowiązani są do zachowania poufności w zakresie wszelkich informacji uzyskanych w procesie wyboru Laureatów oraz  zachowania w tajemnicy wyników głosowania do dnia oficjalnego ogłoszenia.

 

Zgłoszenia 

  1. Laureatem Konkursu za całokształt dorobku może zostać zarówno osoba  obywatelstwa polskiego jak i innego kraju.  
  2. Laureatem nagrody w danej kategorii może zostać osoba lub organizacja,  której działalność lub projekt zyskały uznanie Kapituły kategorii.  15. Zgłoszenia konkursowego może dokonać każda osoba fizyczna, w tym  zgłoszenia wewnętrzne dokonane przez członka/członkinię Kapituły, która  wypełni poprawnie wniosek umieszczony na stronie Konkursu i w formie  kompletnej, tj. wraz z uzasadnieniem merytorycznym, prześle go do  Organizatora z zachowaniem określonego w regulaminie harmonogramu.  Zgłoszenia bez uzasadnienia nie będą brane pod uwagę. Zgłoszenia mogą  obejmować zarówno: własne projekty, firmy lub osoby, jak i projekty, firmy lub  osoby niezwiązane bezpośrednio z osobą zgłaszającą.
  3. Spośród nadesłanych zgłoszeń Kapituły Kategorii mogą wyłonić do trzech  Nominacji w danej Kategorii.
  4. Do wyboru Nominacji i Laureata Konkursu w danej Kategorii niezbędna jest  zwykła większość spośród ogółem siedmiu głosów członków Kapituły.  18. Nominacje w danej Kategorii Organizator ogłasza nie później niż na 7 dni  przed Galą Konkursu „Lwy PR”. 
  5. Laureatami Konkursu nie mogą zostać aktualni członkowie Kapituły nagrody  głównej. Laureatem lub Laureatką Konkursu w danej kategorii nie może zostać  osoba zasiadająca w Kapitule danej kategorii. Wyłączenia dotyczą także  bezpośrednich współpracowników i członków rodzin. W przypadku  wystąpienia innego rodzaju konfliktu interesów, członek Kapituły, którego on  dotyczy, ma obowiązek zgłosić niniejszą sytuację Przewodniczącemu Kapituły  i wstrzymać się od głosowania nad przyznaniem nagrody osobie, która ten  konflikt interesów powoduje.
  6. Laureaci Konkursu otrzymują od Organizatora statuetkę "Lwa PR" oraz prawo  do oficjalnego i publicznego tytułowania się Laureatem Konkursu.

Harmonogram 

  1. Konkurs rozpoczyna się z chwilą ogłoszenia naboru zgłoszeń.
  2. Zgłoszenia należy przesyłać w terminie 23.01.2025–14.02.2025 za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej pod adresem:  https://polskipr.pl .
  3. Członkowie i Członkinie Kapituł wyłaniają Laureatów w terminie 15.02.2025 – 26.02.2025.
  4. Ogłoszenie Nominacji w danej Kategorii nastąpi nie później niż 28.02.2025.
  5. Ogłoszenie wyników Konkursu nastąpi podczas oficjalnej Gali Konkursu „Lwy  PR” – Nagród Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, która odbędzie się 8.03.2025 w Warszawie. 

Dane osobowe 

  1. Administratorem danych osobowych jest Organizator. 
  2. Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu przeprowadzenia  Konkursu. Podstawą prawną jest niezbędność ich przetwarzania w celu  świadczenia przez Organizatora usług dla celów realizacji Konkursu (podstawa  prawna: art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady  (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w  związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego  przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz Ustawy z 10  maja 2018 roku o ochronie danych osobowych („RODO”). 
  3. Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w celu przeprowadzenia Konkursu i  jego promocji. Nieudzielenie zgody na przetwarzanie danych osobowych  przez Uczestnika wiąże się z brakiem możliwości udziału w Konkursie. 
  4. Dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów  przetwarzania, a po jego zakończeniu przez okres wymagany przepisami prawa  lub niezbędny do zabezpieczenia ewentualnych roszczeń. 
  5. Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom wspierającym  organizację Konkursu, np. dostawcom usług IT, operatorom pocztowym lub  firmom kurierskim, wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji celów  przetwarzania. 
  6. Uczestnicy mają prawo do:
  • dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub  ograniczenia przetwarzania, 
  • przenoszenia danych, 
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
  • wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli  uznają, że przetwarzanie narusza przepisy RODO. 
  1. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie  uniemożliwi udział w Konkursie. 
  2. Dodatkowo, dane osobowe uczestników mogą być przetwarzane w celach  promocyjnych i marketingowych, takich jak promowanie Konkursu, jego  laureatów, działań Organizatora, a także przyszłych edycji Konkursu. Podstawą  prawną przetwarzania danych w tych celach jest wyrażona zgoda uczestnika,  zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO." 

VII. Inne i reklamacje 

  1. Zasady Konkursu określa wyłącznie Regulamin oraz powszechnie  obowiązujące przepisy prawa. Regulamin Konkursu zatwierdza w imieniu  Organizatora Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Organizator  zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu.  Informacja o zmianie Regulaminu zostanie podana do wiadomości publicznej. 
  2. Regulamin Konkursu dostępny jest w czasie trwania Konkursu na stronie  internetowej pod adresem: https://polskipr.pl.  
  3. Reklamacje dotyczące Konkursu mogą być zgłaszane za pośrednictwem  poczty e-mail na adres lwy@polskipr.pl w czasie trwania Konkursu, jednak nie  później niż w terminie 14 dni od dnia zakończenia Konkursu i ogłoszenia  Laureatów. Reklamacja powinna zawierać uzasadnienie zgłoszenia i jasno  wskazywać nieprawidłowości. 
  4. Organizator rozpatruje reklamacje w ciągu 14 dni od ich wpłynięcia i decyzję w  formie pisemnej przesyła na adres e-mail wskazany w reklamacji. 5. Organizator nie przyjmuje reklamacji dotyczących wyboru Kapituł konkursu. 6. W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu  cywilnego i inne przepisy prawa. 

Regulamin wchodzi w życie z dniem 21 stycznia 2025 roku.

REGULAMIN W FORMIE PDF.