Regulamin Konkursu "LWY PR"
– Nagrody Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
I. Organizator
- Organizatorem konkursu „Lwy PR - Nagrody Polskiego Stowarzyszenia Public Relations”, zwanego dalej „Konkursem”, jest Polskie Stowarzyszenie Public Relations z siedzibą w Warszawie, przy ul. Okopowej 56/1, 01-042 Warszawa, wpisane do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonych przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000126358, o numerze NIP 521-137-57-45, zwany dalej “Organizatorem”. Organizator jest przyrzekającym nagrodę w rozumieniu art. 919 i 921 kodeksu cywilnego.
- Dana edycja Konkursu odbywa się jednokrotnie w danym roku kalendarzowym. Dopuszczalna jest rezygnacja z przyznania nagrody głównej lub w wybranej kategorii w danym roku w przypadku stwierdzenia przez Kapituły, w drodze głosowania, braku kandydatur lub projektów uzyskujących regulaminowe poparcie Kapituł.
Nagrody Konkursowe
- W ramach konkursu przyznawana jest nagroda główna „Lew PR” za całokształt dorobku. Honoruje dokonania zawodowe i postawy, będące wzorem dla całego środowiska – wizję, odwagę i konsekwencję, wysoką fachowość i nowatorstwo, poszanowanie wartości etycznych oraz zaangażowanie w rozwój teorii i praktyki public relations w Polsce lub na świecie. Dedykowana jest osobom, które swoim dorobkiem lub nadzwyczajną inicjatywą przyczyniają się do pozytywnych i trwałych zmian w branży PR, stymulują jej rozwój. Nagroda honoruje całokształt dokonań i dorobku Laureata / Laureatki lub też szczególne, wybitne osiągnięcie zawodowe w minionym roku o ważnym znaczeniu dla całej branży PR.
- Laureatem nagrody głównej można stać się jednokrotnie. W danej edycji mogą zostać przyznane maksymalnie dwie takie nagrody. W uzasadnionych przypadkach, decyzją Kapituły, dopuszczalna jest nagroda zbiorowa / zespołowa.
- W ramach konkursu przyznawane są dodatkowo „Lwy PR” w pięciu kategoriach:
a) Wybitne osiągnięcie – nagradza działanie lub inicjatywę wyróżniającą się w danym roku w branży PR. Może to być osiągnięcie biznesowe, zawodowe, naukowe, etyczne, branżowe, kryzysowe, działalność pro bono, a także wybitna kampania. Nagroda podkreśla rosnące znaczenie, sprawczość oraz etyczność public relations. Otrzymać ją mogą zarówno osoby indywidualnie, jak i zespoły lub podmiot.
b) Rzecznik prasowy – tytuł może zostać przyznany wyłącznie za działalność zawodową w 2024 roku, uwzględniając szczególne osiągnięcia, jakość i etykę pracy, a także nadzwyczajne wyzwania, którym osoba pełniąca funkcję rzecznika lub rzeczniczki sprostała wzorcowo lub innowacyjnie. Nagrodzona osoba powinna cieszyć się nieposzlakowaną opinią w branży PR i na rynku medialnym.
c) Dyrektor PR lub Head of PR – tytuł może zostać przyznany osobie pełniącej tę funkcję w organizacji (in-house) wyłącznie za działalność zawodową w 2024 roku, uwzględniając szczególne osiągnięcia, jakość i etykę pracy. Wyróżnia osoby, które odznaczyły się wyjątkowym działaniem co najmniej na jednym z pól: media relations, community relations, public affiars, PR kryzysowy, PR korporacyjny, PR produktowy.
d) Edukator lub Badacz PR – nagradza personalnie osoby wywodzące się lub ściśle współpracujące ze środowiskiem naukowym i badawczym public relations oraz szerzej – komunikacji społecznej i nauki o mediach. Docenia interesujące, cenne prace i wiedzę autorstwa szkoleniowców, naukowców, badaczy, zrealizowane projekty badawcze, ważne publikacje, projekty edukacyjne, osiągnięcia naukowe.
e) Wpływ na polski PR – nagroda wyróżnia przedsięwzięcia i osoby, które wzmacniają reputację polskiej branży i zawodu PR, wpływają na jej rozwój, wymiar biznesowy, profesjonalizację, wzrost rangi na rynku czy – w odbiorze ogólnospołecznym – upowszechniają rzetelną wiedzę o branży i zawodzie.
III. Kapituły i obrady
- Nagrody „Lwy PR” są przyznawane przez Kapituły konkursowe, których pracami kieruje Przewodniczący Kapituły. Członkowie pełniący poszczególne funkcje realizują swoją rolę pro bono. Pełna lista członków i członkiń zostanie opublikowana na stronie internetowej https://polskipr.pl nie później niż na dzień przed rozpoczęciem pierwszego głosowania.
- Przewodniczącego Kapituły wybiera Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Public Relations spośród członków i członkiń Stowarzyszenia, zwykłą większością głosów. Osoba ta powinna wyróżniać się wysoką etyką zawodową, nieposzlakowaną opinią w branży PR i zaangażowaniem w prace Stowarzyszenia. Przewodniczący Kapituły koordynuje prace Konkursu, współpracuje z Przewodniczącymi kategorii, dba o ich prawidłowy przebieg i zgodność z regulaminem, reprezentuje Konkurs publicznie. Przewodniczący Kapituły pełni jednocześnie funkcję członka jednej z Kapituł kategorii.
- Kapitułę nagrody głównej „Lew PR” za całokształt dorobku tworzą osoby pełniące funkcje członków i członkiń zarządu i rady nadzorczej Polskiego Stowarzyszenia Public Relations w okresie trwania Konkursu. Ponadto Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Public Relations powołuje do składu Kapituły wybranego laureata nagród Polskiego Stowarzyszenia Public Relations z lat ubiegłych.
- Kapituły nagród w poszczególnych kategoriach tworzą osoby zaproszone do pełnienia tych funkcji oraz laureaci poprzednich edycji, w liczbie nie przekraczającej siedmiu członków lub członkiń w danej kategorii. Pracami Kapituł w poszczególnych kategoriach kierują Przewodniczący kategorii, pozostający w bezpośrednim kontakcie z Przewodniczącym Kapituły.
- Obrady Kapituły mogą odbywać się zdalnie, poprzez łączność internetową. Członek Kapituły nieobecny w trakcie obrad ma prawo do przekazania Przewodniczącemu Kapituły swoich głosowań poprzez oficjalną korespondencję – pod warunkiem, że dokona aktu głosowania tego samego dnia, w którym odbyły się obrady. Głosowanie we wszelkich sprawach roboczych Kapituły, dotyczących jej prac, odbywa się zwykłą większością.
- Członkowie Kapituł Konkursu dokonują ocen samodzielnie. Organizator nie dopuszcza możliwości delegowania prac nad ocenami osobom trzecim. Członkowie Kapituł Konkursu zobowiązani są do zachowania poufności w zakresie wszelkich informacji uzyskanych w procesie wyboru Laureatów oraz zachowania w tajemnicy wyników głosowania do dnia oficjalnego ogłoszenia.
Zgłoszenia
- Laureatem Konkursu za całokształt dorobku może zostać zarówno osoba obywatelstwa polskiego jak i innego kraju.
- Laureatem nagrody w danej kategorii może zostać osoba lub organizacja, której działalność lub projekt zyskały uznanie Kapituły kategorii. 15. Zgłoszenia konkursowego może dokonać każda osoba fizyczna, w tym zgłoszenia wewnętrzne dokonane przez członka/członkinię Kapituły, która wypełni poprawnie wniosek umieszczony na stronie Konkursu i w formie kompletnej, tj. wraz z uzasadnieniem merytorycznym, prześle go do Organizatora z zachowaniem określonego w regulaminie harmonogramu. Zgłoszenia bez uzasadnienia nie będą brane pod uwagę. Zgłoszenia mogą obejmować zarówno: własne projekty, firmy lub osoby, jak i projekty, firmy lub osoby niezwiązane bezpośrednio z osobą zgłaszającą.
- Spośród nadesłanych zgłoszeń Kapituły Kategorii mogą wyłonić do trzech Nominacji w danej Kategorii.
- Do wyboru Nominacji i Laureata Konkursu w danej Kategorii niezbędna jest zwykła większość spośród ogółem siedmiu głosów członków Kapituły. 18. Nominacje w danej Kategorii Organizator ogłasza nie później niż na 7 dni przed Galą Konkursu „Lwy PR”.
- Laureatami Konkursu nie mogą zostać aktualni członkowie Kapituły nagrody głównej. Laureatem lub Laureatką Konkursu w danej kategorii nie może zostać osoba zasiadająca w Kapitule danej kategorii. Wyłączenia dotyczą także bezpośrednich współpracowników i członków rodzin. W przypadku wystąpienia innego rodzaju konfliktu interesów, członek Kapituły, którego on dotyczy, ma obowiązek zgłosić niniejszą sytuację Przewodniczącemu Kapituły i wstrzymać się od głosowania nad przyznaniem nagrody osobie, która ten konflikt interesów powoduje.
- Laureaci Konkursu otrzymują od Organizatora statuetkę "Lwa PR" oraz prawo do oficjalnego i publicznego tytułowania się Laureatem Konkursu.
Harmonogram
- Konkurs rozpoczyna się z chwilą ogłoszenia naboru zgłoszeń.
- Zgłoszenia należy przesyłać w terminie 23.01.2025–14.02.2025 za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej pod adresem: https://polskipr.pl .
- Członkowie i Członkinie Kapituł wyłaniają Laureatów w terminie 15.02.2025 – 26.02.2025.
- Ogłoszenie Nominacji w danej Kategorii nastąpi nie później niż 28.02.2025.
- Ogłoszenie wyników Konkursu nastąpi podczas oficjalnej Gali Konkursu „Lwy PR” – Nagród Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, która odbędzie się 8.03.2025 w Warszawie.
Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych jest Organizator.
- Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu przeprowadzenia Konkursu. Podstawą prawną jest niezbędność ich przetwarzania w celu świadczenia przez Organizatora usług dla celów realizacji Konkursu (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz Ustawy z 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych („RODO”).
- Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w celu przeprowadzenia Konkursu i jego promocji. Nieudzielenie zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Uczestnika wiąże się z brakiem możliwości udziału w Konkursie.
- Dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, a po jego zakończeniu przez okres wymagany przepisami prawa lub niezbędny do zabezpieczenia ewentualnych roszczeń.
- Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom wspierającym organizację Konkursu, np. dostawcom usług IT, operatorom pocztowym lub firmom kurierskim, wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji celów przetwarzania.
- Uczestnicy mają prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
- przenoszenia danych,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uznają, że przetwarzanie narusza przepisy RODO.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi udział w Konkursie.
- Dodatkowo, dane osobowe uczestników mogą być przetwarzane w celach promocyjnych i marketingowych, takich jak promowanie Konkursu, jego laureatów, działań Organizatora, a także przyszłych edycji Konkursu. Podstawą prawną przetwarzania danych w tych celach jest wyrażona zgoda uczestnika, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO."
VII. Inne i reklamacje
- Zasady Konkursu określa wyłącznie Regulamin oraz powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Regulamin Konkursu zatwierdza w imieniu Organizatora Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu. Informacja o zmianie Regulaminu zostanie podana do wiadomości publicznej.
- Regulamin Konkursu dostępny jest w czasie trwania Konkursu na stronie internetowej pod adresem: https://polskipr.pl.
- Reklamacje dotyczące Konkursu mogą być zgłaszane za pośrednictwem poczty e-mail na adres lwy@polskipr.pl w czasie trwania Konkursu, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia zakończenia Konkursu i ogłoszenia Laureatów. Reklamacja powinna zawierać uzasadnienie zgłoszenia i jasno wskazywać nieprawidłowości.
- Organizator rozpatruje reklamacje w ciągu 14 dni od ich wpłynięcia i decyzję w formie pisemnej przesyła na adres e-mail wskazany w reklamacji. 5. Organizator nie przyjmuje reklamacji dotyczących wyboru Kapituł konkursu. 6. W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego i inne przepisy prawa.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 21 stycznia 2025 roku.