Regulamin Konkursu "LWY PR"
– Nagrody Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
I. Organizator
1. Organizatorem konkursu „Lwy PR - Nagrody Polskiego Stowarzyszenia Public Relations”, zwanego dalej „Konkursem”, jest Polskie Stowarzyszenie Public Relations z siedzibą w Warszawie, przy ul. Okopowej 56/1, 01-042 Warszawa, wpisane do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonych przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000126358, o numerze NIP 521-137-57-45, zwany dalej “Organizatorem”. Organizator jest przyrzekającym nagrodę w rozumieniu art. 919 i 921 kodeksu cywilnego.
2. Dana edycja Konkursu odbywa się jednokrotnie w danym roku kalendarzowym. Dopuszczalna jest rezygnacja z przyznania nagrody głównej lub w wybranej kategorii w danym roku w przypadku stwierdzenia przez Kapituły, w drodze głosowania, braku kandydatur lub projektów uzyskujących regulaminowe poparcie Kapituł.
II. Nagrody Konkursowe
1. W ramach konkursu przyznawana jest nagroda główna „Lew PR” za całokształt dorobku. Honoruje dokonania zawodowe i postawy, będące wzorem dla całego środowiska – wizję, odwagę i konsekwencję, wysoką fachowość i nowatorstwo, poszanowanie wartości etycznych oraz zaangażowanie w rozwój teorii i praktyki public relations w Polsce lub na świecie. Dedykowana jest osobom, które swoim dorobkiem lub nadzwyczajną inicjatywą przyczyniają się do pozytywnych i trwałych zmian w branży PR, stymulują jej rozwój. Nagroda honoruje całokształt dokonań i dorobku Laureata / Laureatki lub też szczególne, wybitne osiągnięcie zawodowe w minionym roku o ważnym znaczeniu dla całej branży PR.
2. Laureatem nagrody głównej można stać się jednokrotnie. W danej edycji mogą zostać przyznane maksymalnie dwie takie nagrody. W uzasadnionych przypadkach, decyzją Kapituły, dopuszczalna jest nagroda zbiorowa / zespołowa.
3. W ramach konkursu przyznawane są dodatkowo „Lwy PR” w pięciu kategoriach:
a) Wybitne osiągnięcie – nagradza działanie lub inicjatywę wyróżniającą się w danym roku w branży PR. Może to być osiągnięcie biznesowe, zawodowe, naukowe, etyczne, branżowe, kryzysowe, działalność pro bono, a także wybitna kampania. Nagroda podkreśla rosnące znaczenie, sprawczość oraz etyczność public relations. Otrzymać ją mogą zarówno osoby indywidualnie, jak i zespoły lub podmiot.
b) Rzecznik prasowy – tytuł może zostać przyznany wyłącznie za działalność zawodową w 2024 roku, uwzględniając szczególne osiągnięcia, jakość i etykę pracy, a także nadzwyczajne wyzwania, którym osoba pełniąca funkcję rzecznika lub rzeczniczki sprostała wzorcowo lub innowacyjnie. Nagrodzona osoba powinna cieszyć się nieposzlakowaną opinią w branży PR i na rynku medialnym.
c) Dyrektor PR lub Head of PR – tytuł może zostać przyznany osobie pełniącej tę funkcję w organizacji (in-house) wyłącznie za działalność zawodową w 2024 roku, uwzględniając szczególne osiągnięcia, jakość i etykę pracy. Wyróżnia osoby, które odznaczyły się wyjątkowym działaniem co najmniej na jednym z pól: media relations, community relations, public affiars, PR kryzysowy, PR korporacyjny, PR produktowy.
d) Edukator lub Badacz PR – nagradza personalnie osoby wywodzące się lub ściśle współpracujące ze środowiskiem naukowym i badawczym public relations oraz szerzej – komunikacji społecznej i nauki o mediach. Docenia interesujące, cenne prace i wiedzę autorstwa szkoleniowców, naukowców, badaczy, zrealizowane projekty badawcze, ważne publikacje, projekty edukacyjne, osiągnięcia naukowe.
e) Wpływ na polski PR – nagroda wyróżnia przedsięwzięcia, projekty i osoby, które wzmacniają reputację polskiej branży i zawodu PR, wpływają na jej rozwój, wymiar biznesowy, profesjonalizację, wzrost rangi na rynku czy – w odbiorze ogólnospołecznym – upowszechniają rzetelną wiedzę o branży i zawodzie.
III. Kapituły i obrady
1. Nagrody „Lwy PR” są przyznawane przez Kapituły konkursowe, których pracami kieruje Przewodniczący Kapituły. Członkowie pełniący poszczególne funkcje realizują swoją rolę pro bono. Pełna lista członków i członkiń zostanie opublikowana na stronie internetowej https://polskipr.pl nie później niż na dzień przed rozpoczęciem pierwszego głosowania.
2. Przewodniczącego Kapituły wybiera Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Public Relations spośród członków i członkiń Stowarzyszenia, zwykłą większością głosów. Osoba ta powinna wyróżniać się wysoką etyką zawodową, nieposzlakowaną opinią w branży PR i zaangażowaniem w prace Stowarzyszenia. Przewodniczący Kapituły koordynuje prace Konkursu, współpracuje z Przewodniczącymi kategorii, dba o ich prawidłowy przebieg i zgodność z regulaminem, reprezentuje Konkurs publicznie.
3. Kapitułę nagrody głównej „Lew PR” za całokształt dorobku tworzą osoby pełniące funkcje członków i członkiń zarządu i rady nadzorczej Polskiego Stowarzyszenia Public Relations w okresie trwania Konkursu. Ponadto Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Public Relations powołuje do składu Kapituły Przewodniczącego Kapituły w danej edycji oraz wybranego laureata nagród Polskiego Stowarzyszenia Public Relations z lat ubiegłych.
4. Kapituły nagród w poszczególnych kategoriach tworzą osoby zaproszone do pełnienia tych funkcji oraz laureaci poprzednich edycji, w liczbie nie przekraczającej siedmiu członków lub członkiń w danej kategorii. Pracami Kapituł w poszczególnych kategoriach kierują Przewodniczący kategorii, pozostający w bezpośrednim kontakcie z Przewodniczącym Kapituły.
5. Obrady Kapituły mogą odbywać się zdalnie, poprzez łączność internetową. Członek Kapituły nieobecny w trakcie obrad ma prawo do przekazania Przewodniczącemu Kapituły swoich głosowań poprzez oficjalną korespondencję – pod warunkiem, że dokona aktu głosowania tego samego dnia, w którym odbyły się obrady. Głosowanie we wszelkich sprawach roboczych Kapituły, dotyczących jej prac, odbywa się zwykłą większością.
6. W przypadku braku rozstrzygnięcia w głosowaniu w wyniku równego rozłożenia głosów pomiędzy co najmniej dwoma zgłoszeniami, decydujący głos ma Przewodniczący Kategorii.
7. Członkowie Kapituł Konkursu dokonują ocen samodzielnie. Organizator nie dopuszcza możliwości delegowania prac nad ocenami osobom trzecim. Członkowie Kapituł Konkursu zobowiązani są do zachowania poufności w zakresie wszelkich informacji uzyskanych w procesie wyboru Laureatów oraz zachowania w tajemnicy wyników głosowania do dnia oficjalnego ogłoszenia.
IV. Zgłoszenia
1. Laureatem Konkursu za całokształt dorobku może zostać zarówno osoba obywatelstwa polskiego, jak i innego kraju.
2. Laureatem nagrody w danej kategorii może zostać osoba lub organizacja, której działalność lub projekt zyskały uznanie Kapituły kategorii.
3. Zgłoszenia konkursowego może dokonać każda osoba fizyczna, w tym zgłoszenia wewnętrzne dokonane przez członka/członkinię Kapituły, która wypełni poprawnie wniosek umieszczony na stronie Konkursu i w formie kompletnej, tj. wraz z uzasadnieniem merytorycznym, prześle go do Organizatora z zachowaniem określonego w regulaminie harmonogramu. Zgłoszenia bez uzasadnienia nie będą brane pod uwagę. Zgłoszenia mogą obejmować zarówno: własne projekty, firmy lub osoby, jak i projekty, firmy lub osoby niezwiązane bezpośrednio z osobą zgłaszającą.
4. Spośród nadesłanych zgłoszeń Kapituły Kategorii mogą wyłonić do trzech Nominacji w danej Kategorii.
5. Do wyboru Nominacji i Laureata Konkursu w danej Kategorii niezbędna jest zwykła większość spośród ogółem siedmiu głosów członków Kapituły. Nominacje w danej Kategorii Organizator ogłasza nie później niż na 7 dni przed Galą Konkursu „Lwy PR”.
6. Laureatami Konkursu nie mogą zostać aktualni członkowie Kapituły nagrody głównej. Laureatem lub Laureatką Konkursu w danej kategorii nie może zostać osoba zasiadająca w Kapitule danej kategorii. Wyłączenia dotyczą także bezpośrednich współpracowników i członków rodzin. W przypadku wystąpienia innego rodzaju konfliktu interesów, członek Kapituły, którego on dotyczy, ma obowiązek zgłosić niniejszą sytuację Przewodniczącemu Kapituły i wstrzymać się od głosowania nad przyznaniem nagrody osobie, która ten konflikt interesów powoduje.
7. Laureaci Konkursu otrzymują od Organizatora statuetkę "Lwa PR" oraz prawo do oficjalnego i publicznego tytułowania się Laureatem Konkursu.
V. Harmonogram
1. Konkurs rozpoczyna się z chwilą ogłoszenia startu Konkursu przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations.
2. Zgłoszenia należy przesyłać w terminie 16.12.2025–30.01.2025 za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej pod adresem: https://polskipr.pl .
3. Członkowie i Członkinie Kapituł wyłaniają Laureatów w terminie 02.02.2025 – 20.02.2026.
4. Ogłoszenie Nominacji w danej Kategorii nastąpi nie później niż 06.03.2026.
5. Ogłoszenie wyników Konkursu nastąpi podczas oficjalnej Gali Konkursu „Lwy PR” – Nagród Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, która odbędzie się 14.03.2026 w Warszawie.
VI. Dane osobowe
1. Administratorem danych osobowych jest Organizator.
2. Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu przeprowadzenia Konkursu. Podstawą prawną jest niezbędność ich przetwarzania w celu świadczenia przez Organizatora usług dla celów realizacji Konkursu (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz Ustawy z 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych („RODO”).
3. Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w celu przeprowadzenia Konkursu i jego promocji. Nieudzielenie zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Uczestnika wiąże się z brakiem możliwości udziału w Konkursie.
4. Dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, a po jego zakończeniu przez okres wymagany przepisami prawa lub niezbędny do zabezpieczenia ewentualnych roszczeń.
5. Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom wspierającym organizację Konkursu, np. dostawcom usług IT, operatorom pocztowym lub firmom kurierskim, wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji celów przetwarzania.
6. Uczestnicy mają prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
- przenoszenia danych,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uznają, że przetwarzanie narusza przepisy RODO.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi udział w Konkursie.
7. Dodatkowo, dane osobowe uczestników mogą być przetwarzane w celach promocyjnych i marketingowych, takich jak promowanie Konkursu, jego laureatów, działań Organizatora, a także przyszłych edycji Konkursu. Podstawą prawną przetwarzania danych w tych celach jest wyrażona zgoda uczestnika, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO."
VII. Inne i reklamacje
1. Zasady Konkursu określa wyłącznie Regulamin oraz powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Regulamin Konkursu zatwierdza w imieniu Organizatora Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu. Informacja o zmianie Regulaminu zostanie podana do wiadomości publicznej.
2. Regulamin Konkursu dostępny jest w czasie trwania Konkursu na stronie internetowej pod adresem: https://polskipr.pl.
3. Reklamacje dotyczące Konkursu mogą być zgłaszane za pośrednictwem poczty e-mail na adres lwy@polskipr.pl w czasie trwania Konkursu, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia zakończenia Konkursu i ogłoszenia Laureatów. Reklamacja powinna zawierać uzasadnienie zgłoszenia i jasno wskazywać nieprawidłowości. Organizator rozpatruje reklamacje w ciągu 14 dni od ich wpłynięcia i decyzję w formie pisemnej przesyła na adres e-mail wskazany w reklamacji.
4. Organizator nie przyjmuje reklamacji dotyczących wyboru Kapituł konkursu. 6. W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego i inne przepisy prawa.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 16 grudnia 2025 roku.