Ideą konkursu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations Lwy PR jest docenienie i nagrodzenie osób, których działalność w sferze praktyki i edukacji public relations wyróżnia kreatywność i efektywność działań, a ich postawa - odwaga w doborze narzędzi, rzetelność i etyka zawodowa jest godna naśladowania.
Nagroda podkreśla rolę, jaką odgrywają wizjonerzy i pionierzy – ludzie dynamiczni niekonwencjonalni i skuteczni w działaniu.
Tacy, którzy swoim dorobkiem przyczyniają się do pozytywnych i trwałych zmian w branży, stymulują jej rozwój.
DOCENIAMY NAJLEPSZYCH LUDZI POLSKIEGO PR
W 2025 roku Lwy PR wkroczyły w poszerzoną formułę. Analogicznie do wręczanych dotąd nagród za całokształt, główną ideą pozostaje, aby Lwy
wyróżniały w kategoriach, w których nie ma dziś nagród branżowych, z naciskiem na docenianie przede wszystkim konkretnych osób. Zajmujemy niszę pośród istniejących nagród, skupionych mocno na kampaniach i podmiotach je realizujących. Choć należy podkreślić, że kategorie „wybitne osiągnięcie” oraz „wpływ na polski PR” Lwów będą regulaminowo dopuszczać też sukcesy zespołowe czy firmowe.
BEZ TABELEK, BEZ PUNKTÓW, A POPRZEZ DYSKUSJĘ
Lwy w takim wydaniu umożliwią społeczności polskiego PR pełniejszy przegląd (roku) ważnych wydarzeń, projektów i osiągnięć personalnych. Niezmiennie obowiązywać będzie zasada, że laureatów wyłaniają członkowie Kapituły po prostu w trybie pogłębionej, merytorycznej dyskusji, polemik, wzajemnego przekonywania na argumenty, wspólnego ważenia ich. Wieńcząc całość klasycznym głosowaniem. Co ważne, debatę tą i rozbudowane uzasadnienie ostatecznej decyzji Kapituła przedkładać będzie w laudacjach.
LICZYMY TEŻ NA WYBORY NIEOCZYWISTE
Konkurs ma być przyczynkiem do corocznej, publicznej refleksji nad tym co najważniejsze w naszym zawodzie i branży, bardzo szeroko to interpretując. Dlatego też niektóre kategorie są celowo wyjątkowo pojemne, np. wybitne osiągnięcie czy wpływ na polski PR. To może być projekt pro bono, publikacja naukowa, inicjatywa edukacyjna, badanie, raport czy projekt branżowy, kampania, działalność w organizacjach. Katalog jest otwarty.
Istotnym novum będzie możliwość zgłaszania swoich propozycji do nagrody przez społeczność polskiego PR (przy jednoczesnym pozostawieniu takiej możliwości też członkom Kapituły). W ten sposób zapraszamy wszystkich do wspólnego namysłu i oceny co i kto wniósł szczególnego do branży.