Z opóźnieniem, ale zbliża się krajowa implementacja unijnej dyrektywy "Omnibus". Celem nadrzędnym jest ochrona konsumentów, jednak to również istotne zmiany dla agencji PR i/lub kancelarii prawniczych zajmujących się usuwaniem na drodze prawnej wpisów, opinii bezpodstawnie naruszających reputację organizacji, marki czy też szkalujących w sposób niedozwolony. Dyrektywa też wprost będzie prowadzić do karania za działania uznawane dotąd za nieetyczne, oddzielając usługi profesjonalne od tych nagannych, co #PSPR przyjmuje z dużą satysfakcją.
"Nowe regulacje nie tylko wprost zakazują tworzenia lub kupowania fałszywych opinii, ale także zniekształcania i manipulowania nimi (np. poprzez usuwanie negatywnych recenzji). Dyrektywa uznaje również za nieuczciwą praktykę rynkową twierdzenie, że opinie pochodzą od konsumentów, którzy kupili produkt, jeśli przedsiębiorca nie podejmuje kroków w celu weryfikacji opinii. Za tworzenie, pozyskiwanie i zamieszczanie fałszywych opinii w sieci grozi kara finansowa do 10% obrotu. W przypadku ewentualnej kontroli Prezesa UOKiK przedsiębiorca prezentujący opinie na stronie internetowej będzie musiał udowodnić, że pochodzą one od prawdziwych klientów."