Z początkiem sierpnia, w ramach Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, rozpoczyna działalność wewnętrzny Klub Public Affairs. Głównym celem projektu jest gromadzenie ekspertów z obszaru public affairs i budowanie platformy wymiany wiedzy w tym zakresie. Klub Public Affairs będzie już piątym klubem eksperckim powołanym przez PSPR.
Do nowo powołanego klubu może przystąpić każdy członek PSPR, mający przynajmniej siedem lat praktyki PR i doświadczenie w realizacji działań z obszaru public affairs. Poza dzieleniem się wiedzą, członkowie Klubu będą brali udział w zewnętrznych spotkaniach, konferencjach i kongresach, na których poruszana będzie tematyka public affairs. Klub został powołany z inicjatywy Emilii Hahn, Prezes Zarządu agencji PR Hub oraz Emilii Zakrzewskiej, Wiceprezes Zarządu PSPR.
„Działalność z obszaru public affairs jest nadal mało znana, również w samej branży public relations. Powołaliśmy ten klub, aby przybliżyć ją zarówno naszym członkom, jak i mieć wpływ na kształtowanie debaty publicznej dotyczącej ww. tematyki. Jako Stowarzyszenie widzimy dużą potrzebę wybrzmienia głosu profesjonalistów w tym obszarze” – powiedziała Luiza Jurgiel-Żyła, Prezeska Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.
Dotychczas w PSPR powołano cztery kluby: Klub rzeczników prasowych, Klub social media i influencer relations, Klub komunikacji wewnętrznej, Klub Personal PR i PR gwiazd. Kontakt do poszczególnych koordynatorów znajduje się na stronie: https://polskipr.pl/projekty/kluby
Klub public affairs – założenia
Cele klubu:
- Gromadzenie ekspertów public relations, specjalizujących się w działaniach z obszaru public affairs.
- Wymiana doświadczeń i dzielenie się wiedzą z członkami klubu nt. działań z obszaru public affairs.
- Kształtowanie debaty publicznej dotyczącej ww. tematyki.
- Edukacja rynku w zakresie ww. tematów (śniadania, warsztaty, spotkania z ekspertami).
- Udział w spotkaniach zewnętrznych (konferencje, kongresy, szkolenia)/ organizacja szkoleń z obszaru public affairs
- Zajmowanie stanowiska i wydawanie opinii w sytuacjach rażących zaniedbań w obszarze public affairs, szkodzących wizerunkowi branży PR.
- Przygotowywanie artykułów/komentarzy na tematy związane z obszarem public affairs .
Warunki przystąpienia do klubu:
- Minimum 7 lat doświadczenia w branży public relations.
- Udokumentowane doświadczenie w zakresie realizacji projektów z obszaru public affairs.
Funkcjonowanie:
- Spotkania klubu – min. raz na dwa miesiące.
- Bieżąca wymiana opinii poprzez e-maile, wideokonferencje, confcall.
- Tworzenie materiałów edukacyjno-informacyjnych z obszaru public affairs (np. filmy na YouTube, publikacje na stronę www PSPR (chętnie z zaangażowaniem osób spoza członków klubu).
- Budowanie relacji z interesariuszami branży PR, udział członków klubu i zarządu PSPR w debacie publicznej dotyczącej PR.
Zgłoszenia do klubu można przesyłać pod adres: publicaffairs@polskipr.pl
Kontakt dla mediów
Ewa Michalska
Office Manager
Klub Public Affairs