Każdy, kto zajmuje się content marketingiem, monitoruje widoczność treści jego firmy czy organizacji. Czynniki, które wpływają na ocenę jakości treści to wiedza, autorytet i wiarygodność. Znaczenie mają jeszcze algorytmy - to między innymi od nich zależy, jak wysoko w rankingu plasują się nasze domeny.
Inną misję mają virale, które dają wysoką rozpoznawalność i popularność dzięki aktualnym i często w humorystyczny sposób ujętym treściom, przekazywanym w dość krótkim czasie kolejnym odbiorcom różnymi kanałami. Sekretem sukcesu i rozprzestrzeniania się treści wirusowych w sieci jest real time marketing - dynamiczne reagowanie na bieżące wydarzenia. Skuteczny, wzrastający na popularności viral, budzi również emocje - zwykle zaskakuje, bawi, czasem wzbudza sprzeciw lub daje odbiorcy poczucie zrozumienia dla jego codziennej doli i niedoli.
Wielu odbiorców treści internetowych jest już jednak odpornych na zabiegi związane z dążeniem do skutecznego pozycjonowania treści internetowych bazujących na emocjach. Świadomy odbiorca zawsze bardziej doceni naturalny sposób przekazywania ugruntowanej i sprawdzonej wiedzy. Czy zatem kluczem jest zaangażowanie odbiorcy i oferowanie przydatnych treści pod kątem reklamowanych produktów czy usług?
Koniecznie skorzystajcie z porcji wiedzy i przesłuchajcie PRawdziwego podcastu: Smakowity content marketing, rozmawiają Ewa Grabek i Dominika Durska członkinie Koła Naukowego PR na Uniwersytecie Warszawskim. Montaż i realizacja: Agata Nowotnik. Grafika: Anna Chlapek
W podcaście rozmówczynie odnoszą się do spotkania z 5.12.2021 r. w ramach cyklu Akademia PRawdziwy PR pt.”Content marketing w skutecznym komunikowaniu” z Renatą Poredą, manager ds. komunikacji marketingowej i PR w ASTOR o ponad 15-letnim doświadczeniu w marketingu, public relations, komunikacji, CSR i relacjach z mediami.
Wydarzenie jest współorganizowane przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Koło Naukowe Public Relations UW, partnerami są Stowarzyszenie Agencji Public Relations i netPR.pl.
Rozmowę, którą prowadziła Ewa Grabek z Koła Naukowego PR UW, można obejrzeć tutaj: ZOBACZ NAGRANIE Z WEBINARU
Gdzie można posłuchać podcastu?
Spotify: CLICK