Eventiada 2021: trzy polskie projekty z szansę na nagrody

Eventiada 2021: trzy polskie projekty z szansę na nagrody

Do tegorocznej edycji Eventiady zgłoszono projekty z rekordowej liczby krajów regionu, bo z 15, a liczba zgłoszonych aplikacji wzrosła względem zeszłego roku aż o 20%. Mimo iż konkurs obejmuje swoim zasięgiem Europę Środkowo-Wschodnią, kraje wchodzące w skład Wspólnoty Niepodległych Państwa (CIS) oraz Azję Centralną, edycja 2021 została zdominowana przez te pierwsze. W tym roku sędziowie oceniali kampanie z Armenii, Białorusi, Chorwacji, Estonii, Węgier, Litwy, Łotwy, Kazachstanu, Rosji, Rumunii, Serbii, Tadżykistanu, Turcji i Polski. 

Osobiście wyjątkowo cieszy mnie zauważalny wzrost liczby aplikacji z naszego kraju – mówi Roksana Obuchowska, członkini zarządu PSPR, reprezentująca Polskę w jury konkursu i dodaje – Ponad 3% wszystkich aplikacji pochodziło z kraju nad Wisłą, co względem lat poprzednich stanowi zauważalny wzrost. W 2020 było to niecałe 0,5%.

Na shortliście znalazły się dwie agencje z Polski: Made in PR z „PrzyGotujmy lepszy świat” firmy Knorr, wyróżnionej w kategorii Najlepszej Kampanii Wspierającej Zrównoważoną Konsumpcję i Produkcję, a także Partner of Promotion z dwiema kampaniam: dla PKP Polskich Linii Kolejowych, z którą walczy o nagrodę w dwóch konkurencjach – dla Najlepszej Kampanii Wspierającej Budowanie Zrównoważonej Infrastruktury oraz dla Najlepszej Kampanii Publicznej, a także z kampanią dla firmy Medisept, z którą ma szansę na zdobycie nagrody dla Najlepszej Kampanii Europy Centralnej i z zakresu zarządzania sytuacją kryzysową. 

Pełną listę kampanii walczących o nagrody w tegorocznej edycji konkursu można znaleźć tutaj

Eventiada International Public Relations Association Golden World Awards (Eventiada IPRA GWA) to największa impreza tego typu skierowana do uczestników z Europy Środkowo-Wschodniej, krajów wchodzących w skład Wspólnoty Niepodległych Państwa (CIS) oraz Azji Centralnej. Celem konkursu jest wyróżnienie najlepszych kampanii tworzonych przez międzynarodowe korporacje, firmy krajowe, podmioty pożytku publicznego, władzę na szczeblu lokalnym i państwowym, stowarzyszenia, organizacje, niezależne agencje i wiele innych. 

Po raz pierwszy w historii konkursu można było przesyłać zgłoszenia w kategoriach indywidualnych dla „Wizjonera PR” (“PR Visionnaire”), za „wkład w rozwój branży” („For Contribution to the Industry”) oraz “Chief Communications Officer of the Year”. Dodatkowo, do konkursu zostały dodane nowe kategorie w zakresie Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, uzupełniając te, które dostępne były w poprzedniej edycji.

drukuj