Wizerunek Roberta Lewandowskiego

Wizerunek Roberta Lewandowskiego

Co powinien zrobić Robert Lewandowski po ostatnim sukcesie? Jaka powinna być reakcja PZPN-u? Jak przekuć „magiczny wieczór” w Lidze Mistrzów na jeszcze większą korzyść dla wizerunku sportu w Polsce? Porad, jak zdyskontować wielki sukces medialny, udzielają członkowie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.

Nie możemy narzekać na nadmiar gwiazd sportu światowego formatu

W Polsce nie możemy narzekać na nadmiar gwiazd sportu światowego formatu. Nazwiska takie jak  m.in. Radwańska, Lewandowski, Kowalczyk, Majewski, Gortat to marki same w sobie, które dzięki jednej, zakrojonej na szeroką skalę kampanii społecznej mogłyby przyczynić się do promowania sportu wśród Polaków. 

Wykorzystanie popularności sportowca w upowszechnianiu nie tyle danej dyscypliny, ale ogólnie – aktywnego trybu życia to jednak nie zadanie związków sportowych, ale Ministerstwa Sportu i Turystyki. Budowa Orlików to dopiero pierwszy mały krok w rozwoju różnych form aktywności. Trudniejszym etapem jest zachęcenie do korzystania z tej infrastruktury i zaprezentowanie w atrakcyjny sposób korzyści wynikających z aktywnego trybu życia. Ikony sportu mogą w tym bardzo pomóc.

Marcin Jańczuk
Dyrektor ds. PR 
Metrohouse & Partnerzy S.A.

 

Co dalej z sukcesem Lewandowskiego

Gdybym decydował o tym, w co zainwestować, by zdyskontować sukces Roberta Lewandowskiego dla niego samego, dla polskiej piłki nożnej i dla marki "Polska", to skupiłbym się na następujących prostych projektach.

1. Nagrał szkolenie z gry w piłkę nożną " z humorem": żartami, gagami, kiksami, itp. - dla różnych grup: niezaawansowanych, średnio zaawansowanych, zaawansowanych i przetłumaczył to na język angielski, hiszpański, niemiecki francuski i rosyjski oraz chiński. Następnie opublikowałbym te materiały w serwisie YouTube i wyemitował w ramach konkursu dla fanów z całego świata na najlepiej wykonane ćwiczenia zaprezentowane w materiałach.
2. Zebrałbym i przetłumaczył na język angielski, hiszpański, niemiecki, francuski i rosyjski oraz chiński wszystkie memy na temat zwycięstwa drużyny, w której gra Lewandowski i rozpowszechnił w Internecie.
3. Zaplanowałbym komunikację na czas krytyki lub kryzysu wizerunkowego Roberta Lewandowskiego, które mogą nastąpić gdy odbiorcy poczują przesyt jego obecnością w mediach. Szczególny nacisk położyłbym na komunikowanie pozasportowej aktywności, np. pomocy osobom potrzebującym, hobby, życia rodzinnego lub innej, bardziej oryginalnej aktywności.  

Dlaczego? Sukces Lewandowskiego to zdarzenie ważne, ale może zniknąć z mijającym sezonem. Aby zdyskontować go w krótkiej perspektywie potrzebne jest szybkie zbudowanie zasięgu także poza Polską i Niemcami, aby marka "Polska" występowała w mocnej korelacji z sukcesem sportowym. W dłuższej perspektywie program szkoleniowy na YouTube to działanie o charakterze społecznej odpowiedzialności samego piłkarza i sponsora lub państwa polskiego. Kryzys czy krytyka w takich przypadkach zdarzają się w najmniej spodziewanych sytuacjach, często szybciej niż się spodziewamy. Lepiej zapewnić piłkarzowi komfort przed trudnymi chwilami niż nerwowo szukać rozwiązań w ogniu komentarzy.
 

Michał Bonarowski
Dyrektor ds. komunikacji 
US Pharmacia

 

Czas na kampanię dla PZPN

Dla PZPN to idealny moment na realizację kampanii pokazującej zmiany i kierunek rozwoju polskiej piłki. To także czas na przeprowadzenie mało popularnych rozwiązań w zakresie zarządzania organizacją i systemem rozgrywek Ekstraklasy. Bo właśnie w blasku sukcesu naszej gwiazdy jesteśmy w stanie najwięcej wybaczyć.

 

Marcin Budzyński
Bussines Development Director 
Mind Progress

 

Rozgrywki na najwyższym poziomie

Przedstawiciele naszego futbolu, a najlepiej prezydent powinni podziękować Niemcom za to, że dzięki ich wiedzy, strukturom, szkoleniom, nasi zdolni piłkarze z polskim zawzięciem i umiejętnościami mogą lansować siebie i swój kraj w rozgrywkach na najwyższym poziomie. 

Finał powinien być połączeniem narodów Polski i Niemiec w Polsce i w Niemczech. Niech to będzie walka win win, gdzie Polacy i Niemcy będą mogli się integrować przy meczu. Do takiego udziału i namawiania do wspólnego świętowania można by było zaangażować Polsko Niemiecką Izbę Przemysłowo Handlową albo ambasadę Niemiec. Niech to będzie okazja to pokazania współpracy pomiędzy naszymi krajami, nie tylko korzyści sportowych dla obydwu stron, ale przede wszystkim korzyści gospodarczych i politycznych.

 

Jerzy Węglarz
Prezes Jerzy Węglarz PR

 

4 powody do dumy i…zadumy, czyli spektakularny sukces Roberta Lewandowskiego w meczu z Realem Madryt

Robert Lewandowski fenomenalnym występem w półfinałowym meczu z galaktycznym Realem Madryt, nie tylko wywołał ogromną falę radości kibiców Borussi, gromiąc drużynę „Królewskich” aż 4:1, ale też wywołał burzę w całym futbolowym świecie. 

Cztery trafienia w meczu przeciwko Realowi Madryt podniosły wartość „Lewego” o kilka dobrych milionów i ustawiły go w pozycji negocjacyjnej, w jakiej chyba jeszcze żaden polski piłkarz do tej pory nie był. Sukces Roberta jest fenomenem, a nie regułą w naszym kraju i w żaden sposób nie można go przypisać związkowi PZPN. Może on jednak stać się przyczynkiem do dyskusji o kondycji polskiego sportu i jakości szkolenia młodych piłkarzy, którzy w przyszłości mogą stać się nadzieją naszej piłki. Wczorajszy występ Lewandowskiego może być też remedium na nasze kompleksy i utwierdzić młode pokolenie, że spektakularne występy nie są zarezerwowane jedynie dla Ronaldo czy Messiego. 

„Lewy” zapisuje się wielkimi literami w historii polskiego futbolu – legendy, o której będzie opowiadało się dzieciom i wnukom, obok osiągnięć Bońka czy Deyny. Tymczasem, wczorajszym występem w Dortmundzie, może tchnąć w naród choć odrobinę optymizmu w materii sportu i uwierzyć, że „Polak potrafi”. 

Byleby nie było tak jak mówi krążący  już po sieci mem – „Wszyscy jesteśmy Robertami, *do pierwszego meczu reprezentacji”…

 

Marta Drogosz
Konsultant ds. PR CluePR

 

Mania Lewandowskiego

Tak wielki sukces polskiego sportowca oczywiście wpływa za zainteresowanie nim samym i dyscypliną, którą uprawia. Mieliśmy już „Małyszomanię” i „Kubicomanię”. Teraz będziemy mieli manię Lewandowskiego.


Szczególny wpływ taki sukces ma na dzieci i młodzież, które jeszcze chętniej będą „garnęły się” do trenowania piłki nożnej. Każdy z nich będzie chciał być kolejnym Robertem Lewandowskim.
I ten potencjał należałoby wykorzystać, organizując odpowiednie warunki do rozwijania tej pasji i talentów, by w przyszłości w naszej reprezentacji było więcej takich Lewandowskich.
Bo chociaż taki sukces wpływa na opinie o polskiej piłce nożnej, to jednak największe znaczenie dla jej wizerunku ma gra naszej reprezentacji oraz udział, a raczej zasadniczo brak polskich klubów w europejskich rozgrywkach.


A co powinien zrobić Robert Lewandowski – grać tak dalej.
 

Justyna Szafraniec, członek PSPR