Konferencja z udziałem cenionych praktyków, m.in. z zarządu śląskiego oddziału PSPR, którzy przybliżą sferę PR, PR kryzysowego, media relations, brandingu, crowdfundingu, nowoczesnego dziennikarstwa, współpracy z influencerami i nie tylko.
Wstęp wolny - rejestracja na wydarzenie drogą mailową: msd.mosty.us@gmail.com
Zapraszamy!
Program konferencji PR Silesia Day - PRawdziwie o PR
9.00 - 9.40 - rozpoczęcie konferencji, prezentacja działalności Stowarzyszenia MOSTY
9.40-10.00 - prezentacja PSPR oraz planów Polskiego Stowarzyszenia Public Relations o. Śląsk
10.00 - 10.40 - dr Krystian Dudek - „Skuteczna komunikacja w czasie prosperity i kryzysu - jak to się robi”
10.40 - 11.20 - red. Marek Czyż – ”Dzisiejsze dziennikarstwo i jego relacje z PR.”
11.20 - 11.35 - przerwa
11.35 – 12.15 - Ewa Stępniewicz i Barbara Kaźmierczak –„ PR i siła tłumu – crowdfundingowe wyzwania i szanse”
12.15 – 12.55 - Marek Gajda - "Wielki temat dla małych gmin? Public relations w instytucjach samorządowych"
12.55 - 13.10 - przerwa
13.10 - 13.50 Beata Kopczyńska – „Jak zarządzać marką - rzecz o ZUS-ie”
13.50 - 14.30 Agata Kalafarska-Winkler – „Relacje z mediami jako element budowania wizerunku”
14.30 - podsumowanie i zakończenie
PRELEGENCI
Skuteczna komunikacja w czasie prosperity i kryzysu - jak to się robi? – Krystian Dudek
Jeśli chcesz wyróżnić się na rynku i przyciągnąć klientów – musisz być lepszy od konkurencji. Firmy przegrywają tę rywalizacją, bo popełniają wiele błędów, nie wykorzystują potencjału swojej marki oraz narzędzi i działań jakie mogą zastosować. Niektóre naiwnie liczą, że kryzys nigdy ich nie dotknie. Jak przygotować skuteczny plan promocji firmy? O czym pamiętać, by uniknąć kryzysu lub wyjść z niego obronną ręką? Poznaj podstawowe zasady PRawdziwego PR w pigułce.
dr Krystian Dudek
Właściciel Instytutu Publico – firmy szkoleniowej i agencji PR. Doktor nauk humanistycznych, ale przede wszystkim praktyk z kilkunastoletnim doświadczeniem. Trener biznesu, wykładowca, ekspert, komentator, szkoleniowiec z zakresu PR, marketingu, sprzedaży, komunikacji kryzysowej, wystąpień publicznych czy marketingu politycznego.
Łączy wiedzę naukową z bogatym doświadczeniem praktycznym, ubierając to w lekką formę, która zapada w pamięć. Ma na koncie kilka tysięcy godzin szkoleniowych zrealizowanych dla kilkuset podmiotów. Jakość jego szkoleń potwierdzają liczne referencje i opinie uczestników, którzy piszą: „Prostota, z jaką została przekazana wiedza zdumiewa. Inspirator.”; „Jest charyzmatycznym mówcą i skarbnicą wiedzy”; „Chodzący wulkan pozytywnej energii, którą uwielbia dzielić się z innymi.”
Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (2015-2019), a obecnie członek honorowy PSPR i przewodniczący oddziału śląskiego. Członek Rady Etyki PR (2012-2016). Laureat Wyróżnienia Specjalnego „LEW PR” oraz nagrody branżowej „PRoton”, przyznawanej profesjonalistom w dziedzinie komunikacji, odznaczającym się nieprzeciętnym myśleniem, innowacyjnością i talentem; wyznaczającym standardy w branży PR i przyczyniającym się do sukcesu firm, dla których pracują.
Pełnomocnik Kanclerza ds. PR Wyższej Szkoły Humanitas, Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSH (2013-2016).
Prowadził i konsultował kilkadziesiąt kampanii wyborczych; autor kilkudziesięciu publikacji naukowych i eksperckich, m.in. książki: "Rola rzeczników prasowych w komunikacji masowej" (Sosnowiec-Praga 2015), a także komentarzy m.in. dla: TVP, TVN, Polsat News, Polityki, Newsweeka, Gazety Finansowej, Gazety Wyborczej, Pulsu Biznesu, Dziennika Zachodniego czy Home&Market.
Relacje z mediami jako element budowania wizerunku – Agata Kalafarska - Winkler
Budując silną markę nie sposób pominąć znaczącej roli mediów w kształtowaniu wizerunku i docieraniu do odbiorców. Telewizja, radio i prasa to dla wielu osób wciąż najważniejsze źródło informacji. Tradycyjne media i przekazywane przez nie newsy cieszą się dużo większym zaufaniem społeczeństwa niż spoty reklamowe. Z tych powodów utrzymywanie dobrych i długofalowych relacji z dziennikarzami pozwala na zwiększenie rozpoznawalności marki, kształtowanie pozycji eksperta w mediach oraz pozytywnego wizerunku.
Jak rozmawiać z dziennikarzami? Co zrobić, by zainteresować ich tym, co mamy do powiedzenia?
Poznaj dziennikarstwo od kuchni. Dowiedz się, jak wykorzystać media dla dobra Twojej marki.
Agata Kalafarska-Winkler
Właścicielka firmy 5PR. Ukończyła London School of Public Relations i studia podyplomowe „Public Relations - nowoczesna komunikacja w praktyce” na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.
Przez niemal 7 lat rzecznik prasowy Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. Prowadziła zajęcia dla studentów dziennikarstwa Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu.
Specjalistka z zakresu PR i promocji ze szczególnym uwzględnieniem branży medycznej i edukacyjnej. Prelegentka na ogólnopolskich kongresach: Health Challenges Congress w Katowicach i Naukowym Sympozjum Young Women w Warszawie. Wieloletnia dziennikarka największych stacji informacyjnych w Polsce: TVN 24 i TVP Info
Wielki temat dla małych gmin? Public relations w instytucjach samorządowych – Marek Gajda
Od ponad ćwierćwiecza samorząd gminny jest jednym z najważniejszych organizatorów naszego życia społecznego. Jak wygląda zarządzanie komunikacją w instytucjach gminnych? W jaki sposób prowadzić komunikację społeczną w małej gminie i przy małym budżecie? Czy PR w urzędach gmin to strata czasu? A może nieoceniona pomoc w zarządzaniu kryzysem?
Marek Gajda
od 8 lat pełni funkcję rzecznika prasowego w urzędzie miejskim w Radlinie (pow. wodzisławski). Od 2009 redaktor naczelny samorządowego miesięcznika "Biuletyn Radlin". Absolwent public relations na Uniwersytecie Wrocławskim i dziennikarstwa na Uniwersytecie SWPS. Od 2019 członek zarządu śląskiego oddziału Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Publikował m.in. w Polskim Centrum Prasowym i Konferencyjnym na Litwie "Infopol", Studium Przypadku, Wachtyrz.eu, oraz periodykach m.in. Dziennikarstwo i Media, Tygiel, Wiadomości Konserwatorskie Województwa Śląskiego. Współautor bloga Sousedi.pl .
PR i siła tłumu – crowdfundingowe wyzwania i szanse – Ewa Stępniewicz i Barbara Kaźmierczak.
To, co podoba się ludziom, przyciąga dziennikarzy. Jak sprawić, by o projekcie napisały ogólnopolskie media i nie zapłacić za to złotówki? Crowdfunding jest pozytywnym ruchem, który skupia się wokół produktów i pomysłów ludzi. Omija firmy, instytucje i rozbudowane systemy zależności. Jest wielką szansą dla osób, które ze swoim projektem chcą dotrzeć do mediów i nie mogą lub nie chcą tego osiągnąć w tradycyjny sposób. Jak to zrobić opowiedzą autorki jednego z takich projektów, czyli publikacji książki „Kto mieszka za meblami”.
Ewa Stępniewicz
Od 10 lat prowadzi agencję VIS Media sp. z o. o. Razem ze swoim zespołem realizuje działania i projekty zarówno dla spółek miejskich, miast, gmin czy firm komercyjnych (m.in. Carrefour, TNT, Mobil 1, Deloitte, WKG).Dyplom scenarzysty uzyskała na Wydziale Reżyserii, Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Posiada 20-letnie doświadczenie pracy w TVP, gdzie była prezenterką, autorką i wydawcą cykli telewizyjnych. Ponadto jest laureatką konkursów dziennikarskich i filmowych oraz autorką książki „Podwodna Polska”, literackiej wersji cyklu telewizyjnego realizowanego dla ogólnopolskiej anteny TVP. Prowadzi treningi z zakresu autoprezentacji i wystąpień publicznych. Wykłada współpracę z mediami i komunikację społeczną na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Medycznym w Katowicach. Jest rzecznikiem prasowym Fundacji ARS Magna. Odpowiadała za politykę medialna Fundacji Młodzi Twórcy im Piotra Dobrowolskiego. W latach 2012-2014 była członkiem zarządu Stowarzyszenia Prasy Firmowej.
Barbara Kaźmierczak
PR-owiec i marketingowiec z 9-letnim doświadczeniem. Kulturoznawcze wykształcenie, z socjologicznym zacięciem sprawiły, że pierwsze zawodowe kroki stawała w Instytucji Kultury Katowice Miasto Ogrodów pracując przy promocji festiwali (m.in. Katowice Street Art Festival, Kocham Katowice) czy kandydatury Katowic na Europejską Stolicę Kultury 2016. Doświadczenie w pracy z samorządami zdobywała w agencjach reklamowych m.in. przy promocji strategii promocji Miasta Katowice czy otwarciu nowej siedziby Filharmonii w Szczecinie. Pracowała również z dużymi markami jak Tauron Polska Energia, Carrefour czy TNT. Obecnie w agencji reklamowej VIS Media jako koordynator ds. projektów tworzy strategie komunikacyjne łącząc działania PR, marketingowe ze sprzedażowymi.
Jak zarządzać marką - rzecz o ZUS-ie – Beata Kopczyńska
Łącznie ponad 667 tysięcy lat spędzili Polacy na zwolnieniach lekarskich w 2018 roku. To dużo, czy mało? Czy 20 milionów dorosłych Polaków może się mylić? Niemal 40 mln operacji w systemie komputerowym dziennie robi na kimś wrażenie? Jak wielkie liczby przełożyć na interes jednostki?
O budowaniu marki i zaufaniu do ZUS słów kilka.
Beata Kopczyńska
Od ponad 10 lat na stanowisku rzecznika prasowego, najpierw w oddziale ZUS w Rybniku, potem jako regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego. W między czasie koordynator ds. komunikacji społecznej i edukacji. Prowadzi szkolenia z wystąpień publicznych, autoprezentacji, budowania wizerunku i media relations. Od czterech lat pomaga firmom i organizacjom zwiększyć rozpoznawalność i wiarygodność na rynku poprzez działania Public Relations. Związana z agencją marketingową Trzy Znaki www.trzyznaki.pl.
Dzisiejsze dziennikarstwo i jego relacje z PR – Marek Czyż
Będzie to w istocie próba zasygnalizowania oczami dziennikarza telewizyjnego, funkcjonującego w mediach elektronicznych od 25 lat, pewnych podobieństw i różnic między klasycznym dziennikarstwem, PR i działaniami influencerów.
Marek Czyż
Dziennikarz telewizyjny, w mediach elektronicznych od 25 lat. Reporter, prezenter, publicysta. Prowadzący programów telewizyjnych na antenach telewizji publicznej i nadawców komercyjnych. W przeszłości związany z TVP, TVS, NOWA TV, obecnie pracuje w telewizji SUPERSTACJA w GRUPIE POLSAT. Redaktor naczelny portalu Silesia24.