Podcast „PR. Wczoraj. Dziś. Jutro.” Inspiracje, wartości i przyszłość branży PR
W ramach obchodów 30-lecia Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (PSPR), tegoroczny PSPR Day przyniósł unikalną aktywność – mobilne studio podcastowe „PR. Wczoraj. Dziś. Jutro.” Stworzone przez Lorem Ipsum Team [Paweł Zawadzki, Rafał Kątny] oraz PSPR [Renata Poreda] studio, zaprosiło PR-owców – Gościnie i Gości konferencji – do rozmów o historii, wyzwaniach i wizji branży w kontekście dynamicznych zmian technologicznych. Każdy odcinek to osobna, inspirująca historia o znaczeniu, wartościach i pasji. To spojrzenie na PR w Polsce. Z perspektywy własnego doświadczenia. I doświadczeń polskiego PR-u.
Głosy z podcastu – inspiracje, relacje i wspólnota
Podcast "PR. Wczoraj. Dziś. Jutro. Rozmowy na 30-lecie PSPR” gromadzi inspirujące osobowości ze świata polskiego PR-u. W jednym z odcinków Luiza Jurgiel-Żyła, honorowa prezeska PSPR, partner w Flynn. Eksperci komunikacji podkreśla, że PR nie jest grą solo, a kluczową rolę odgrywają w nim społeczność i wymiana wiedzy. „Lew PR” – symbol profesjonalizmu i etyki – według Luizy ma wyróżnić ekspertów w erze AI. Dla niej PSPR to „ciepła kołdra merytoryki i pozytywnej energii,” a dobry PR to „budowanie mostów.”
Agnieszka Bednarczyk, członkini PSPR, opowiada o osobistym wyzwaniu, jakim była rekonwalescencja po wypadku, i o sile wspólnoty, jaką daje PSPR. To dla niej źródło wsparcia i inspiracji – zarządzanie kryzysowe to nie tylko zawodowe doświadczenie, ale także umiejętność radzenia sobie z trudnościami życiowymi.
Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZWiK Szczecin inspiracyjne o tym, jak PR instytucji publicznych może angażujący, nawet w „nudnych” tematach, jak wodociągi. Jej przepis na sukces to autentyczność i kreatywność, które pozwalają przekształcić trudne tematy w pasjonujące historie.
Cyprian Maciejewski, prezes PSPR, zabiera słuchaczy do lat 90., gdy PR dopiero wchodził na polski rynek, przypominając kluczowych pionierów, takich jak Alma Kadragic czy Piotr Czarnowski, współzałożycieli Polskiego Stowarzyszenia Pudlic Relations. Jego opowieść stanowi świadectwo ewolucji i wyzwań, jakie napotykało PSPR w tworzeniu społeczności profesjonalistów. Dziś PSPR wciąż łączy i inspiruje, planując przyszłość oraz rozwijając wartości, które budują branżę.
Refleksja nad przyszłością i wartościami w erze cyfrowej. Autentyczność, empatia, prawda
Podcast to również spojrzenie na zmieniającą się rzeczywistość PR-u, w której budowanie autentycznych relacji staje się priorytetem. Marcin Herman z Kaczmarski Group podkreśla rolę spójności komunikacyjnej i znaczenie relacji mimo zmieniających się narzędzi komunikacyjnych.
Jacek Ławrecki z Fortum zwraca natomiast uwagę na wyzwania, które PR-owiec napotyka, gdy zaczyna pełnić funkcję „głośnika zarządu” i stara się pozostać autentyczny.
Michał Sobiło, Icon Strategies mówi o PR-ze jako partnerze biznesowym, który wspiera długoterminowe cele organizacji. Podkreśla rosnące wymagania stawiane przez zarządy i znaczenie PR-u, który wykracza poza media relations, stając się integralną częścią strategii biznesowej.
Rozmowy stanowiły inspirującą podróż w czasie, przemyślenia o wartościach oraz opowieści pełne pasji i osobistych doświadczeń. Marek Skała z Megalit, przypomina początki PR-u w Polsce. Mówi także o tworzeniu pierwszych studiów PR-owych i fundamentach etyki zawodowej, które do dziś inspirują kolejne pokolenia specjalistów.
Anna Miotk, Polskie Badania Internetu, dzieli się swoimi przemyśleniami o budowaniu trwałych relacji i wyzwaniach nowoczesnego PR-u. Przybliża wyzwania współczesnych standardów w zakresie mierników działań PR-owców oraz wskazuje, że kryzysowe sytuacje wymagają innowacyjnego podejścia.
Żaneta Przybylska, wiceprezeska PSPR, rzeczniczka prasowa Qemetika, akcentuje wagę empatii i autentycznych relacji w zawodzie PR-owca. Dla niej technologia to narzędzie, które wspiera pracę, ale nie zastąpi więzi międzyludzkich, które są fundamentem etycznego PR-u.
Prawdziwy PR to nie ściema
Sebastian Grochala z Klinik Neuroradiochirurgii mówi o budowaniu zaufania i autentyczności – dwóch fundamentach, które jego zdaniem powinny przewodzić branży w każdej sytuacji. Zastanawiał się także nad rolą mediów społecznościowych jako „detektora prawdy.”
Jakub Zaryński z Valkea Media dzieli się refleksjami o równowadze między życiem zawodowym a prywatnym oraz o roli etyki w PR-ze. Z poczuciem humoru i dystansem opowiada, dlaczego dla niego „prawdziwy PR to nie ściema.”
Podcast dostępny dla szerokiego grona odbiorców
Wszystkie odcinki podcastu dostępne są na platformach Spotify oraz apple podcasts. Jak podsumowuje Renata Poreda, członkini zarządu PSPR, „To jest niesamowita podróż – rozmowy o pasji, zaangażowaniu i wartościach, które kształtują życie zawodowe PR-owców każdego dnia. Wspominamy to, co było, ale również z optymizmem patrzymy na przyszłość polskiego PR-u. Nie może być inaczej, bo społeczność Polskiego Stowarzyszenia Public Relations tworzą wspaniali ludzi i jednocześnie wybitni eksperci. Mam nadzieję, że zainspirujemy także praktyków spoza PSPR."
Zapraszamy do odsłuchu! Miło spędźcie czas!
Spotify
Apple Podcasts