Nowa inicjatywa PWN oraz PSPR. Czekamy na autorów branżowych publikacji!

Nowa inicjatywa PWN oraz PSPR. Czekamy na autorów branżowych publikacji!

Wydawnictwo Naukowe PWN oraz Polskie Stowarzyszenie Public Relations rozpoczynają akcję rekrutacyjną autorów specjalistycznych publikacji z zakresu PR oraz komunikacji społecznej. Wspólna komisja merytoryczna będzie oceniać jakie zagadnienia praktyczne, analityczne lub badawcze oraz sposoby ich ujęcia najbardziej najlepiej odpowiadają potrzebom edukacyjnym ludzi z branży PR. Zgłoszenia można przedkładać do 25 listopada, a wybrani autorzy i ich koncepcje ogłoszone zostaną do końca stycznia 2025.

- Jako członek wspierający PSPR wydawnictwo od początku zorientowane było na poszukiwanie autorów w tym eksperckim gronie. Zdecydowaliśmy się uczynić to wspólnie z zarządem Stowarzyszenia w sposób zorganizowany, z nadzieją na przegląd ciekawych tematów i ludzi. Liczymy, że akcja przyniesie ostatecznie przynajmniej jedną nową, cenną publikację, a niewykluczone, że i kilka. Wszystko w rękach i głowach zgłaszających – zapewnia Dorota Siudowska-Mieszkowska, wydawca PWN. 

Warto dodać, że mile widziane są też publikacje zespołowe (dwie, trzy osoby) lub zbiorowe, które powinny posiadać redaktora merytorycznego lub naukowego. Zgłaszającym PWN oraz PSPR stawiają de facto tylko trzy podstawowe warunki. Publikacja musi dotyczyć public relations lub komunikacji społecznej, dostarczać możliwie praktycznych umiejętności oraz informacji, a autor musi gwarantować wysoki merytorycznie poziom opracowania. W ramach kwestionariusza autorskiego oczekiwany jest wstępny konspekt (może być opisowy lub spis treści). Termin przygotowania publikacji pozostaje do indywidualnego ustalenia (lata 2025-2026).

- Potrzeb w zakresie fachowej literatury mamy dużo. PR-owcy to ludzie głodni wiedzy. Multidyscyplinarni oraz postępowi. Jest wiele tematów czy obszarów działalności public relations, które wymagają aktualizacji wiedzy lub też opracowania niemal od zera, ponieważ nie pojawiły się jeszcze stosowne publikacje. Np. data driven PR czy ESG comms. W społeczności PSPR nie brakuje ekspertów, którzy dysponują ogromnym doświadczeniem oraz kompetencjami. Zachęcamy do podzielenia się nimi w formie książkowej – motywuje Cyprian Maciejewski, prezes PSPR.

Harmonogram rekrutacji autorów

a) do 25 listopada 2024 - zgłaszanie tematów i propozycji do PSPR (biuro@polskipr.pl), należy wypełnić kwestionariusz autorski z uzasadnieniem i wstępnym konspektem / spisem treści

b) do 2 grudnia 2024 – zarząd PSPR merytorycznie opiniuje zgłoszenia i przedkłada do PWN z rekomendacją (z naciskiem na szczególnie pożądane publikacje, brakujące opracowania, specjalistyczną wartość / unikalność)

c) grudzień 2024 – ocena zgłoszeń przez PWN, konsultacje robocze z zarządem PSPR

d) do 31 stycznia 2025 – wybór preferowanych autorów i publikacji, negocjacje ze zgłaszającymi, oficjalne ogłoszenie wyników akcji

Pobierz kwestionariusz autorski – plik do pobrania 

Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) jest pierwszą i najstarszą samorządową organizacją zawodową tej branży w Polsce istniejącą od 1994 roku. Zrzesza ona pracowników działów PR w firmach, samorządach i administracji publicznej, wykładowców wyższych uczelni oraz pracowników agencji PR. PSPR prowadzi szeroką i różnorodną działalność popularyzatorską i edukacyjną dotyczącą PR poprzez inicjowanie i współorganizację konferencji i seminariów, prowadzenie szkoleń specjalistycznych, wspieranie przedsięwzięć sprzyjających wymianie informacji i doświadczeń z zakresu PR oraz wyznaczanie standardów zawodowych.

drukuj