ZAPROSZENIE DO UDZIAŁU W KONFERENCJI NAUKOWEJ „Hejting i trolling w internecie”, która odbędzie się 25 września 2024 r.
Skala hejtu w internecie nie zmniejsza się, a nawet okresowo przybiera na sile. Od lutego 2020 roku mocnym impulsem dla tego zjawiska stała się pełnoskalowa wojna na Ukrainie. Od jesieni 2023 roku kolejnym bodźcem stała się wojna Izraela z Hamasem toczona w strefie Gazy. Skala hejtingu wzrasta także przy okazji wydarzeń politycznych, zwłaszcza wyborów prezydenckich czy do parlamentu.
Zbliżające się tegoroczne wybory prezydenckie w USA, a następnie w 2025 roku – w Polsce, sugerują główny nurt tegorocznej tematyki konferencji naukowej „Hejting i trolling internecie”. Trolle, a zwłaszcza całe ich farmy, potrafią narzucić narrację wyborczą, szkalować kandydatów na poszczególne urzędy, wywierać nacisk na niezdecydowanych, co z kolei powinno skłonić różne podmioty, w tym uniwersytety i ośrodki badawcze, do wzmożenia edukowania wyborców pod kątem ukrytego stosowania AI przed wyborami.
Nasilającym się obecnie zjawiskiem jest coraz szersze stosowanie AI w czasie kampanii np. prezydenckich. Minęły już czasy, kiedy rusucyzmy w tekstach internetowych zdradzały pochodzenie ich autorów. Coraz trudniej obecnie odróżnić narrację tworzoną przez AI od tej pisanej przez człowieka, co z kolei powinno skłaniać do naukowych badań i analiz.
W kontekście zbliżających się wyborów i coraz większej roli, jaką odgrywa w nich użycie sztucznej inteligencji, należy postawić szereg pytań i przeanalizować raporty tematyczne, także po to, by w jak najwyższym stopniu zniwelować wśród wyborców wpływy hejtingu i skuteczność trolli. Czy można za pomocą sztucznej inteligencji rozpoznawać hejterskie treści tworzone przez sztuczną inteligencję? Czy można automatycznie wykryć kłamliwe treści trafiające do sieci? Na ile są niebezpieczne i skuteczne działania farm trolli w okresie kampanii prezydenckiej? Czy istnieją przykłady przechylenia szali zwycięstwa dzięki algorytmom?
Na te inne pytania dotyczące hejtingu, trollingu z zastosowaniami AI w tle – tym razem w kontekście wyborów prezydenckich – chcemy odpowiedzieć podczas konferencji online „Hejting i trolling”, która odbędzie się 25 września 2024 roku. Organizatorem konferencji naukowej jest sekcja PUBLIC RELATIONS Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych tematyką konferencji do zgłoszenia biernego uczestnictwa przy pomocy formularza zamieszczonego poniżej.
Zgłoszenia przyjmujemy w terminie do 24 września 2024 roku. Linki do poszczególnych sekcji otrzymają Państwo za pośrednictwem e-maila.
Formularz zgłoszeniowy:
Członkowie komitetu organizacyjnego i naukowego:
prof. ucz. dr hab. Anna Adamus-Matuszyńska (UŚ)
prof. ucz. dr hab. Klaudia Cymanow-Sosin (UPJP2)
prof. ucz. dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska (UW)
prof. ucz. dr hab. Józef Kloch (UKSW)
prof. ucz. dr hab. Monika Przybysz (UKSW)
dr Milena Kindziuk (UKSW)
dr Agnieszka Marzęda (UW)
dr Karolina Ołtarzewska (UKSW)
dr Karolina Podlewska (UKSW)
dr Łukasz Przybysz (UW)
dr Emilia Zakrzewska (UW)
mgr Aleksandra Piwowarczyk (UW)
Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) jest pierwszą i najstarszą samorządową organizacją zawodową tej branży w Polsce istniejącą od 1994 roku. Zrzesza ona pracowników działów PR w firmach, samorządach i administracji publicznej, wykładowców wyższych uczelni oraz pracowników agencji PR. PSPR prowadzi szeroką i różnorodną działalność popularyzatorską i edukacyjną dotyczącą PR poprzez inicjowanie i współorganizację konferencji i seminariów, prowadzenie szkoleń specjalistycznych, wspieranie przedsięwzięć sprzyjających wymianie informacji i doświadczeń z zakresu PR oraz wyznaczanie standardów zawodowych.