Już 8 marca rozpocznie się szósta już edycja dwudniowego PR&MEDIA DAYS. Bogaty i zróżnicowany program wydarzenia organizowanego przez "Rzeczpospolitą" został w tym roku zdominowany przez członków Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Nasza organizacja jest też partnerem merytorycznym konferencji.
- Niezwykle przyjemnie jest widzieć aż trzynaścioro członkiń i członków stowarzyszenia w obsadzie PR&MEDIA DAYS. Zabrzmi to nieskromnie, ale jest w kim wybierać w PSPR. Są to zarówno eksperci inhouse'owi jak i agencyjni, naukowcy czy specjaliści PR-techów. Będziemy mówić o kryzysach, analityce, komunikowaniu zmian czy dezinformacji. Dodatkowo przygotowaliśmy specjalny panel w pierwszym dniu wydarzenia - wyjaśnia Luiza Jurgiel-Żyła, prezeska Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.
PRZEWIDZIEĆ NIEPRZEWIDYWALNE
Hasłem przewodnim tegorocznej edycji jest przewidzieć nieprzewidywalne. - Ostatnie trudne lata uczyły szybkiego i elastycznego działania w czasach, kiedy niewiele dało się przewidzieć. Obecna sytuacja pokazuje jednak, że okres nieprzewidywalności wcale nie jest za nami. Funkcjonowanie w takich warunkach wymaga zupełnie nowych umiejętności i nowych rozwiązań. W obecnej sytuacji dość powszechny będzie rozpad tradycyjnych struktur i odchodzenie od rutyny; coś co przez lata sprawdzało się, w takich warunkach jak obecnie przestanie się sprawdzać - mówi Agnieszka Spychała, koordynatorka konferencji.
WYZWANIA MEDIA RELATIONS W „DZICZEJĄCYM" ŚRODOWISKU KOMUNIKACYJNYM
Tak brzmi temat specjalnego panelu zaaranżowanego przez PSPR. Przedstawiciele naszej organizacji spojrzą na niego z bardzo różnych perspektyw odwołując się do równie zróżnicowanej zawodowej autopsji.
- Media relations poświęca się ostatnio coraz mniej uwagi. A to, po pierwsze, nadal niezwykle ważny obszar naszej działalności. Po drugie, właśnie w dynamicznie zmieniających się czasach zarządzanie relacjami z mediami, a przede wszystkim komunikowanie poprzez media, istotnie ewoluuje - wprowadza Cyprian Maciejewski, wiceprezes PSPR, który będzie gospodarzem dyskusji.
- jaka jest dzisiejsza skala wpływu media relations na zarządzanie ryzykiem reputacyjnym?
- jak media relations ewoluuje w ostatnich latach?
- znaczenie mediów informacyjnych dla organizacji / marek w czasach rosnącej dyktatury algorytmów i malejącego wpływu offline'u
- wady i zalety "online'izowania" relacji z mediami
- czy media dotrzymują kroku specjalistom PR i potrzebom natychmiastowej komunikacji w dynamicznie zmiennych realiach zarządzania VUCA / BANI
- czy obie strony mają jeszcze czas na merytoryczną współpracę na linii dziennikarze - specjaliści PR?
- deficyt różnorodności przekazów vs jednorodność przekazów mediowych
- profilowanie działań do podgrup (dziennikarze merytoryczni, newsowi, tabloidowi, typowi media-workers)
- Agnieszka Pawelska, Rzeczniczka Prasowa i PR Manager, Grupa Unimot
- Marek Wiśniewski, PR Director, Comarch SA
- Luiza Jurgiel-Żyła, Prezeska Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, PR Manager, Newmark Polska
- Cyprian Maciejewski, wiceprezes PSPR, niezależny doradca
- Magdalena Sojka-Kobrzyńska, dyrektor ds. public relations w NaviRisk