Polskie Stowarzyszenie Public Relations zaprasza swoich członków oraz innych przedstawicieli sektora public relations (w tym podmioty) do zgłaszania uwag oraz merytorycznych propozycji dotyczących projektu Stanowiska Komisji Nadzoru Finansowego.
30-stronicowy dokument, który opublikował UKNF, to dokładnie projekt "Stanowiska w sprawie wykorzystywania mediów społecznościowych przez podmioty nadzorowane oraz osoby zatrudnione w tych podmiotach". Niniejsze zalecenia będą wpływać na pracę zarówno in-house'owych działów PR, jak i zewnętrznych usługodawców PR. Opinie zbierane będą do 9 września br. Korespondencję kierować należy do koordynatora konsultacji, Cyprian Maciejewskiego, wiceprezesa zarządu PSPR: c.maciejewski@polskipr.pl.
Zgodnie z deklaracjami Komisji proponowane standardy mają na celu ograniczenie ryzyka prawnego i reputacyjnego związanego z aktywnością w tych kanałach. Stanowisko jest reakcją Urzędu na coraz częstsze wykorzystywanie mediów społecznościowych w działalności prowadzonej przez podmioty nadzorowane. Projekt obejmuje najbardziej charakterystyczne zagadnienia związane z wykorzystywaniem social mediów, w tym posługiwanie się wyspecjalizowanymi agencjami, freelancerami oraz influencerami. Stanowisko odnosi się również do takich zagadnień jak m.in. archiwizacja aktywności w tych mediach, cyberbezpieczeństwo czy rola compliance. Publikacja ma charakter rekomendacji miękkiej, nieobowiązkowej, ale zapewne pokazuje kierunek, w którym stopniowo będzie zmierzał regulator.
Celem tej inicjatywy jest przedstawienie jednolitych zasad wykorzystywania mediów społecznościowych przez instytucje finansowe. Poza wyjaśnieniami w zakresie sposobu rozumienia adekwatnych regulacji prawnych, Stanowisko zawiera również praktyczne przykłady odnoszące się do typowych sytuacji wykorzystywania mediów społecznościowych. Stanowisko jest kolejnym działaniem realizowanym w ramach ogłoszonej w grudniu 2019 r. Cyfrowej Agendy Nadzoru (#CAN)
Projekt jest do pobrania na:
Warto przeczytać także:
Kompilacja pozyskanych opinii zostanie opracowana i przedłożona do KNF oraz do wiadomości publicznej.