Po wiosennym starcie rekrutacji podmiotów do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations dołączają trzy nowe firmy: Instytut Monitorowania Mediów, Planet Partners oraz Buszman. Komunikacja Doradztwo Badania Strategie. Tym samym organizacja stopniowo ewoluuje z dotychczasowej formuły dla osób fizycznych do statusu uniwersalnego, zrzeszając zarówno specjalistów jak i podmioty współtworzące szeroko rozumiany sektor PR.
Grono członków wspierających zwiększyło się do siedmiu i prowadzone są rozmowy z następnymi potencjalnymi kandydatami. – Nowo przyjęci do Stowarzyszenia to firmy o ugruntowanej pozycji na rynku i bardzo dużym doświadczeniu. Z równie wielką satysfakcją odnotowujemy też, iż pojawili się już wśród nas członkowie wspierający spoza stolicy. Obecnie, zgodnie z przewidywaniami, rosną grupy PR-techów i agencji PR. Niemniej zapraszamy do współpracy oraz integracji wszelkie podmioty związane z public relations. W tym uczelnie wyższe, specjalistyczne wydawnictwa a także przedsiębiorstwa czy NGO’s zainteresowane wypracowywaniem i wdrażaniem profesjonalnych praktyk zarządzania reputacją, relacjami, komunikacją oraz podnoszeniem standardów kooperacji z rynkiem usług PR – wyjaśnia Cyprian Maciejewski, Wiceprezes Zarządu PSPR.
Szczegółowe informacje na temat zasad aplikacji do Stowarzyszenia można odnaleźć na: https://polskipr.pl/wstap-do-pspr. W pierwszym kroku należy przesłać na adres biuro@polskipr.pl oficjalne zgłoszenie chęci członkostwa wspierającego z krótkim uzasadnieniem i wskazaniem aktywności, dorobku w obszarze PR. Każdy z wniosków indywidualnie rozpatruje zarząd PSPR.
Instytut Monitorowania Mediów oferuje pełny monitoring mediów, który obejmuje
polską prasę, ponad 200 stacji RTV oraz portale internetowe wraz
ze wszystkimi kanałami społecznościowymi, a także podcasty i kanały video. W ostatnim czasie wprowadził na rynek darmową aplikację mobilną IMMapp do monitorowania wszystkich typów mediów w telefonie, a także nowy wskaźnik pomiaru efektywności PR - indeks mocy.
Firma Buszman. Komunikacja Doradztwo Badania Strategie powstała w Katowicach na bazie dwudziestoletnich doświadczeń dr Marii Buszman. Wspólnie z zaangażowanym zespołem wspiera w rozwoju firmy, instytucje, organizacje pozarządowe oraz osoby, poprzez doskonalenie ich działań w zakresie komunikacji, public relations oraz promocji. Firma wykorzystuje wiedzę, doświadczenie i energię, aby efektywnie i skutecznie doradzać, szkolić, wykonywać badania i analizy oraz strategie i plany.
Planet Partners to krakowska firma konsultingowa specjalizująca się w doradztwie komunikacyjnym, realizacji kampanii i zarządzaniu kryzysowym. Wspiera podmioty działające w obszarze B2B, podmioty z innowacyjnych sektorów gospodarki (w tym także z sektora wysokich technologii) oraz podmioty sektora publicznego w realizacji ich celów biznesowych poprzez efektywną komunikację z otoczeniem. Jest częścią międzynarodowej sieci agencji komunikacyjnych GlobalCOM PR – Network.
KOMENTARZE PRZEDSTAWICIELI NOWYCH CZŁONKÓW – PODMIOTÓW PSPR
Paweł Sanowski, Prezes Instytut Monitorowania Mediów, IMM
Wierzymy w efektywność zespołowych działań na rzecz popularyzowania istotności usług public relations na rynku, ponieważ w Instytucie Monitorowania Mediów tak pracujemy na co dzień. Silne grupy ekspertów mają ogromne możliwości sprawcze w kwestiach kontroli jakości, podnoszenia standardów i integrowania branży. Jako aktywny członek wielu organizacji i inicjatyw wspierających specjalistów do spraw komunikacji, pragnęliśmy dołączyć również do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Dziś możemy oficjalnie potwierdzić nasze partnerstwo, z którego jestem niezmiernie dumny oraz dziękuje przedstawicielom Stowarzyszenia za możliwość nawiązania długofalowej współpracy.
Jako IMM już od przeszło dwudziestu lat zajmujemy się monitorowaniem mediów w Polsce. Od trzynastu lat natomiast jesteśmy obecni w Rumunii jako mediaTRUST. Wspieramy tym samym marki, firmy, osoby, instytucje w efektywnym mierzeniu i raportowaniu wyników profesjonalnej komunikacji, planowaniu strategii oraz przeciwdziałaniu kryzysom wizerunkowym. PR-owcy, marketerzy i dziennikarze to nasi pierwszoplanowi partnerzy. Nasze know-how i wieloletnie relacje z ekspertami szeroko pojętych mediów pragniemy przekuć w wartościowe działania pod jednym szyldem z PSPR. Jestem przekonany, że wspólnie zrealizujemy wiele ważnych, potrzebnych dla branży projektów.
Maria Buszman, Prezes Zarządu Buszman. Komunikacja Doradztwo Badania Strategie
Buszman. Komunikacja Doradztwo Badania Strategie wspiera w rozwoju firmy, instytucje i osoby poprzez doskonalenie ich działań w zakresie komunikacji, public relations i promocji. Pomagamy w sytuacjach zmian, trudnych i kryzysowych. Wykorzystujemy wiedzę, doświadczenie i energię, aby efektywnie i skutecznie doradzać, szkolić, wykonywać badania i analizy oraz strategie i plany. Specjalizujemy się w projektach dużych, złożonych i skomplikowanych.
W Buszman. Komunikacja cenimy sobie wartościowe i dobre relacje, współpracę i rozwój. Dlatego kiedy PSPR umożliwiło także podmiotom przystąpienie do stowarzyszenia, jasne było dla mnie, że chcę abyśmy to zrobili. Dlaczego? Jest nam z PSPR po drodze w górę, bliskie są nam cele, wartości, ludzie oraz aktywne działania Stowarzyszenia. Chcemy brać udział w rozwoju naszej branży, szczególnie jak najwyższych standardów merytorycznych polskiego PR. Warto podkreślić, że z efektów tego zaangażowania skorzystają przede wszystkim nasi Klienci.
Łukasz Wilczyński, CEO Planet Partners
Cieszymy się, że możemy być częścią Polskiego Stowarzyszenia Public Relations od teraz także jako firma. Nasz zarząd tworzą wieloletni członkowie stowarzyszenia, którzy indywidualnie wspierali tę społeczność jeszcze przed powstaniem agencji. Jedną z naszych pierwszych inicjatyw związanych z Polskim Stowarzyszeniem Public Relations był Kraków PR, przekształcony później w małopolski oddział PSPR. Niewątpliwie jest to miejsce, w którym wymiana wiedzy i doświadczenia idzie w parze ze zwyczajnym, ludzkim wsparciem. Jako partner PSPR, będziemy mieli możliwość podzielenia się naszą wiedzą, zarówno z perspektywy pracy agencji, jak i indywidualnych doświadczeń.
W zespole Planet Partners pracują doświadczeni specjaliści, m.in. w zakresie zarządzania kryzysowego czy komunikacji nowych technologii i innowacji. Jako agencja PR należymy do międzynarodowej sieci GlobalCom. Owocem współpracy z zagranicznymi partnerami jest cenna wiedza i dobre praktyki, którymi chcemy i będziemy się dzielić.