Społeczna Pomoc Komunikacyjna pod patronatem PSPR

Społeczna Pomoc Komunikacyjna pod patronatem PSPR

Polskie Stowarzyszenie Public Relations objęło patronatem Społeczną Pomoc Komunikacyjną – akcję skierowaną do organizacji społecznych i profesjonalistów komunikacji. W ramach burz mózgów organizowanych przez SPK specjalistki i specjaliści PR pomagają NGO-som w pokonywaniu komunikacyjnych wyzwań. Inicjatorem akcji jest Fundacja Głośniej.

Czym jest Społeczna Pomoc Komunikacyjna

Społeczna Pomoc Komunikacyjna (SPK) to cykliczne burze mózgów na rzecz organizacji pozarządowych, w których udział biorą specjalistki i specjaliści komunikacji. Inicjatorką akcji jest Fundacja Głośniej.

Podczas dwugodzinnych spotkań przedstawiciele organizacji i wolontariusze SPK wspólnie mierzą się z wyzwaniami komunikacyjnymi, przed którymi stają NGO-sy.

W ten sposób osoby zawodowo zajmujące się public relations pomagają aktywistom spojrzeć z nowej perspektywy na ich komunikację oraz przekazują praktyczną wiedzą na temat różnych obszarów komunikacji. Przede wszystkim zaś – dostarczają konkretnych rozwiązań i pomysłów na skuteczne działania komunikacyjne.

Jak wyglądają burze mózgów SPK

Tematy burz mózgów zgłaszane są przez same organizacje, które wraz Fundacją Głośniej przygotowują brief. Określa on cel burzy mózgów, w szczególności grupy docelowe i cele komunikacyjne, którym poświęcone są spotkania. Brief ten przekazywany jest z wyprzedzeniem zarejestrowanym wolontariuszkom i wolontariuszom SPK, wraz zaproszeniem na spotkanie.

Na konkretną burzę zgłaszają się zwykle osoby szczególnie zainteresowane tematem i dysponujące akurat czasem. Samo spotkanie i wymyślanie pomysłów na działania komunikacyjne odbywa się metodą warsztatową. Burze odbywają się w Warszawie, w domku fińskim na Jazdowie.

Komu pomaga SPK

Do tej pory wolontariuszki i wolontariusze SPK pracowali już nad takimi wyzwaniami jak promocja charytatywnego rajdu rowerowego (dla Tour de Fundacja), popularyzacja wśród nauczycieli nauczania o zrównoważonym rozwoju (dla fundacji Tup, Tup, Tup, CultureLab) czy budowanie świadomości lekarzy na temat Celiakii (dla Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej).

Akcja ma charakter otwarty – organizacje społeczne mogą się zgłaszać ze swoimi tematami przez formularz zgłoszeniowy.

Najbliższe spotkanie Społecznej Pomocy Komunikacyjnej odbędzie się 5 lipca (piątek). Tym razem SPK pracować będzie dla Komitetu Ochrony Praw Dziecka.  

Rejestracja na tę konkretną burzę odbywa się na tej stronie.

Jak zostać członkiem SPK

Fundacja Głośniej zaprasza wszystkich PR-owców, którzy chcieliby zostać wolontariuszami Społecznej Pomocy Komunikacyjnej do udziału w projekcie. Swój udział zgłaszać przez formularz rejestracyjny.

Więcej informacji można znaleźć na stronie Fundacji Głośniej

drukuj

Kontakt dla mediów

Ewa Michalska

Ewa Michalska
Office Manager

biuro@polskipr.pl