Grudniowe spotkanie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations Oddział Śląsk przysporzyło wielu emocji, zarówno tych związanych z zimową aurą powodujących problemy komunikacyjne, jak i emocji związanych z tematem konferencji: PR- owcy w oczach dziennikarzy.
O tym co denerwuje dziennikarza prasowego w kontaktach z PR-owcami opowiedziała redaktor Beata Sypuła (Polska Dziennik Zachodni). Warto zapamiętać, że z pozoru tak prosta czynność jak sposób zatytułowania maili, ma istotny wpływ na to, czy zostaną one przeczytane i czy dziennikarz zainteresuje się wiadomością, która jest w nich zawarta. Kilka zabawnych, lecz niezwykle pouczających anegdot z pracy dziennikarza telewizyjnego przytoczyli także reprezentujący redakcje telewizyjne redaktorzy Grzegorz Żądło (TVSilesia) i Krzysztof Bąk (TVP Katowice). Lider portalu MMSilesia - Jacek Tomaszewski skupił się natomiast na specyfice współpracy z portalami internetowymi.
Tradycyjnie pod koniec spotkania, moderator – Michał Sobiło – oddał głos publiczności. Ważnym punktem spotkania okazała się dyskusja, podczas której uczestnicy wprost pytali o nurtujące ich niuanse związane ze współpracą PR-owców i dziennikarzy. Owocem spotkania jest przygotowany przez Prelegentów mini poradnik, podpowiadający jak efektywnie współpracować z mediami.
Spotkanie, które tradycyjnie odbyło się w gościnnych progach hotelu Qubus Katowice poprowadził Michał Sobiło, a w dyskusji aktywnie uczestniczyli licznie zgromadzeni goście i pozostali członkowie Zarządu śląskiego oddziału PSPR.
Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) jest pierwszą i najstarszą samorządową organizacją zawodową tej branży w Polsce istniejącą od 1994 roku. Zrzesza ona pracowników działów PR w firmach, samorządach i administracji publicznej, wykładowców wyższych uczelni oraz pracowników agencji PR. PSPR prowadzi szeroką i różnorodną działalność popularyzatorską i edukacyjną dotyczącą PR poprzez inicjowanie i współorganizację konferencji i seminariów, prowadzenie szkoleń specjalistycznych, wspieranie przedsięwzięć sprzyjających wymianie informacji i doświadczeń z zakresu PR oraz wyznaczanie standardów zawodowych.