Mateusz Witczyński i Monika Kaczmarek-Śliwińska dołączyli do grona Lwów PR

Mateusz Witczyński i Monika Kaczmarek-Śliwińska dołączyli do grona Lwów PR

Warszawa, 12 lutego 2014: Lwy PR 2013 zostały przyznane w dwóch kategoriach: Lwy PR Biznesu i Lwy PR Edukacji. Głosami członków Polskiego Stowarzyszenia Public Relations tegoroczni laureaci to Mateusz Witczyński i dr Monika Kaczmarek–Śliwińska. Nagrodę specjalną przyznano projektowy PRawdziwy PR.

Finalistami kategorii Lwy PR Biznesu 2013 byli: dr Ewa Łabno-Falęcka (Mercedes Benz Polska), dr Marzena Kowalska (Grupa LUX MED) i Mateusz Witczyński (AGP Metro Polska S.C.) Nagrodę w tej kategorii wręczyła ubiegłoroczna zdobywczyni nagrody, Justyna Szafraniec (Proama).

Laureat Lwa PR Biznesu 2013, Mateusz Wiczyński nie krył zaskoczenia: „Nie spodziewałem się, że wygra człowiek dysponujący budżetami symbolicznymi w stosunku do konkurentów, posiadający 2 tys. facebookowych fanów na bezkosztowo prowadzonym fan page'u, mający więcej kryzysów miesięcznie, niż niejedna marka lub instytucja w dekadzie. Skoro jednak przyznano mi cieszę się, że wygrały relacje. Najnowocześniejsze technologie bowiem nie zmienią tego, że to komunikacja musi być numero uno. Ta, istnieje tylko wtedy kiedy jest dwukierunkowa. Powinniśmy rozmawiać, a nie odpowiadać. Dlatego też, nie zapominajmy, że talking to nie to samo co replying. W przypadku inwestycji takich jak nasza, pamiętać o tym to nie lada wyzwanie. Codzienne przypominanie sobie o tym, to moja codzienna praca. Dziękuję za docenienie tego.”

W dziedzinie edukacji do finału dostały się Justyna Dobaj (Proto.pl sp. z o.o.) i dr Monika Kaczmarek-Śliwińska (Politechnika Koszalińska). O wręczenie nagrody został poproszony Lew PR Edukacji 2012 dr hab. Waldemar Rydzak. Głosami członków PSPR tytuł Lwa PR Edukacji 2013 otrzymała dr Monika Kaczmarek-Śliwińska, która nie mogła być obecna na gali.

„Lew PR w kategorii Edukacja jest dla mnie potwierdzeniem, że warto badać, obserwować, próbować mierzyć i modelować oraz opisywać to, co w efekcie ma służyć dobremu i wiarygodnemu komunikowaniu się, którego zadaniem jest wspieranie wizerunku organizacji i dbaniu o właściwe relacje z otoczeniem. Uważam, że skuteczny PR ma szansę istnieć wtedy, gdy spotyka się rzetelna wiedza poparta zdobywanym wciąż doświadczeniem. Może to być spełnione między innymi poprzez rozwijanie nauki w tym obszarze. Mam nadzieję, że kategoria Edukacja w ramach Lwów PR będzie coraz mocniej ugruntowywać znaczenie nauki w naszej profesji.” – pisze w swoim podziękowaniu dr Monika Kaczmarek-Śliwińska.

W tegorocznej, trzeciej już edycji plebiscytu Lwów PR prezes Szymon Sikorski wręczył także nagrodę specjalną grupie organizującej projekt PRawdziwy PR, za szczególne zasługi na rzecz edukacji w branży public relations. W skład tej grupy wchodzą Krystian Dudek, Dorota Sobel-Adamska, Aleksandra Kajda , Mateusz Czech i Robert Tarnowski.

Prezes PSPR, Szymon Sikorski podsumowuje tegoroczną edycję plebiscytu: „Lwy PR to konkurs, który już na stałe wpisał się w kalendarz branży PR. Środowisko branżowych "lwów" staje się coraz większe. Cieszymy się z tego, że konkurs z roku na rok zyskuje na popularności. Jest to jedyne, społeczne wyróżnienie branży PR. Tym bardziej gratulujemy laureatom, liczymy na to, że kolejna edycja będzie jeszcze lepsza.”

Gala wręczenia Lwów PR 2013 towarzyszyła obchodom 20-lecia PSPR. Na wydarzenie zostali zaproszeni wszyscy PR-owcy, którzy mieli znaczący wkład w rozwój stowarzyszenia, w czasie debaty poruszono istotne kwestie z historii public relations w Polsce. O początkach, czasach rozkwitu i trudniejszych czasach w Polskim Stowarzyszeniu Public Relations opowiedzieli Rafał Czechowski, Ewa Hope, Dariusz Tworzydło, Sebastian Hejnowski i Szymon Sikorski. Debatę poprowadził Zbigniew Lazar.

Sponsorem wydarzenia była firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) jest pierwszą i najstarszą samorządową organizacją zawodową tej branży w Polsce istniejącą od 1994 roku. Zrzesza ona pracowników działów PR w firmach, samorządach i administracji publicznej, wykładowców wyższych uczelni oraz pracowników agencji PR. PSPR prowadzi szeroką i różnorodną działalność popularyzatorską i edukacyjną dotyczącą PR poprzez inicjowanie i współorganizację konferencji i seminariów, prowadzenie szkoleń specjalistycznych, wspieranie przedsięwzięć sprzyjających wymianie informacji i doświadczeń z zakresu PR oraz wyznaczanie standardów zawodowych.