Urszula Wolak-Dudek

1664516530936

Rok członkostwa: 2024
Województwo: Małopolskie


Rzecznik prasowy, Główny specjalista PR, Zamek Królewski na Wawelu - Państwowe Zbiory Sztuki.

Rzeczniczka prasowa Zamku Królewskiego na Wawelu od 2020 roku. 

Od siedmiu lat związana z instytucjami publicznymi. 

Dyplomowana kulturoznawczyni i filmoznawczyni.

Ukończyła:

  • Zarządzanie i komunikację społeczną na Uniwersytecie Jagiellońskim
  • Kulturoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim
  • Filmoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim
  • Studia podyplomowe z zakresu User Experience & Product Design na Akademii Górczniczo-Hutniczej.

PR Zamku Królewskiego na Wawelu w jej wydaniu to autentyczna relacja - oparta na: 

  • wnikliwym słuchaniu, 
  • empatii, 
  • rozumieniu potrzeb Zespołu i odbiorców.

Od dwóch lat w życiu zawodowym i prywatnym praktykuje wiedzę z zakresu NVC – Porozumienia bez przemocy wg koncepcji Marshalla Rosenberga.

Przygodę w Zamku Królewskim na Wawelu rozpoczynała w Dziale promocji, gdzie odpowiadała za:

  • marketing wystaw, 
  • copyright, 
  • koncepcje kreatywne video i spotów (m.in. do wystawy „Wszystkie arrasy króla. Powroty”)
  • strategie informacyjne wykorzystywane w mediach tradycyjnych
  •  zadania rzecznika prasowego.

Obecnie:

  • kształtuje PR Zamku Królewskiego na Wawelu w mediach tradycyjnych; 
  • koordynuje zewnętrzne produkcje filmowe (m.in. drugi sezon „The Wonders of Europe”, realizowany we współpracy z Canal Plus i poświęcony Wawelowi),
  • organizuje konferencje prasowe, 
  • prowadzi wernisaże,
  • współorganizuje eventy (w tym projekt „Kruche piękno” na rzecz Fundacji Rak’n’Roll)
  • opracowuje i realizuje strategie informacyjne budujące wizerunek instytucji w mediach tradycyjnych i wśród liderów opinii.

W latach 2017 – 2020 pracowała w Muzeum Narodowym w Krakowie, najpierw jako członkini kwerendy ds. wystawy WAJDA, później na stanowisku specjalisty ds. PR i działań marketingowych towarzyszących wystawom i wydarzeniom muzealnym (m.in. „Wyspiański”, „Moc natury. Henry Moore w Polsce”). 

W Muzeum Narodowym w Krakowie dołączyła również do zespołu projektowego PRZESZŁOŚĆ – PRZYSZŁOŚCI odpowiedzialnego za otwarcie w 2019 roku Pałacu Muzeum Książąt Czartoryskich z wyeksponowaną tam „Damą z łasiczką” – jedynym w polskich zbiorach arcydziełem Leonarda da Vinci. 

W projekcie odpowiadała za PR otwarcia oraz koordynowała działania marketingowe we współpracy z agencją kreatywną ART FM; współtworzyła koncepcje kreatywne (outdoor i video; w tym koordynowała realizacje produkcji filmowych, m.in. spotu wizerunkowego do dziś obecnego w muzeum z udziałem Urszuli Grabowskiej w roli księżnej Izabeli Czartoryskiej).

W 2021 roku jej projekt edukacyjno-promocyjny „Aktorzy WAJDY” towarzyszący wystawie WAJDA w Muzeum Narodowym, w Krakowie, stanowiący część programu edukacyjnego MNK został nagrodzony Nagrodą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Za jego sprawą w Muzeum pojawili się „wybrańcy” Mistrza, którzy wzięli udział w spotkaniach z publicznością, promując wystawę: Krystyna Janda, Andrzej Seweryn, Jerzy Radziwiłowicz, Ewa Ziętek, Wojciech Pszoniak, Maja Komorowska, Anna Seniuk, a także Agnieszka Holland i inni.

Jednym z owoców jej pracy w Muzeum Narodowym w Krakowie jest również seria filmów emitowanych w TVP Kultura „Którędy po sztukę”. W jednym z odcinków wystąpiła osobiście opowiadając o sztuce Marty Deskur:

https://vod.tvp.pl/programy,88/ktoredy-po-sztuke-odcinki,274079/odcinek-100,S01E100,293652

Zanim przeszła na stronę branży PR pracowała niemal dekadę jako redaktorka w dziale kultury „Dziennika Polskiego” i „Gazecie Krakowskiej”. Publikowała też na łamach czasopisma „Ekrany”.

W 2017 roku otrzymała Nagrodę Dziennikarzy Małopolski za wywiad z Janem Klatą – „Doktor Jekyll i Pan Hyde polskiego teatru”.

Mama Jeremiasza i Tymoteusza, pasjonatka slow life i slow Cinema.