Wystąpienia członków wspierających PSPR podczas PSPR Day

Wystąpienia członków wspierających PSPR podczas PSPR Day

Podczas bloku z wystąpieniami członków wspierających PSPR wystąpili:
✅ Buszman. Komunikacja Doradztwo Badania Strategie "Zmiany w firmach, samorządowy dialog społeczny i kapelusz Dziwisza, czyli jak wspieramy w sytuacjach trudnych i strategicznych",
✅ Planet Partners "Czy B2B jest skazane na Be2Boring? O komunikacji biznesowej w branży nowych technologii",
✅ InnerValue "Pomiędzy chirurgiczną precyzją a masową komunikacją – jak docierać do crowdfundingowych inwestorów".
 

InnerValue

InnerValue to agencja relacji inwestorskich kierowana od 2010 roku przez Wojciecha Iwaniuka. W tym czasie firma współpracowała z ponad 300 klientami. Wojciech na PSPRDay opowiadał o tym, jak istotne są relacje inwestorskie, a także o tym, jak tworzyć komunikację dla spółek innowacyjnych i tych, które korzystają z crowdinvestingu.

 

Trendy, które zauważył Wojciech pokazują, że zwiększa się świadomość marek w zakresie budowy swojej pozycji wśród inwestorów. Jego zdaniem każda spółka, niezależnie czy notowana czy nie, która posiada inwestorów powinna rozważyć budowanie relacji z nimi. Jednym z trendów, na które Wojciech zwrócił uwagę jest to, że rynek kapitałowy coraz mocniej rozwija obszary komunikacyjne, dotyczy to nie tylko spółek notowanych na giełdzie, ale także funduszy VC, czy też spółek jeszcze nienotowanych na rynku. W Polsce widać też dynamiczny rozwój spółek technologicznych, oznacza to, że branże technologiczne i innowacyjne w ostatnich latach stały się istotną częścią polskiego ekosystemu kapitałowego.

 

Planet Partners

Planet Partners – agencja komunikacji i doradztwa, specjalizująca się w B2B, głównie w obszarze nowych technologii. O tym, dlaczego w przyszłorocznych trendach komunikacji biznesowej nie może zabraknąć empatii i o tym, kto stoi po drugiej stronie komunikatu, opowiedziała Małgorzata Karwicka, Team Leader w Planet Partners.

Komunikacja B2B nie cieszy się dużą popularnością wśród PR-owców. Wśród specjalistów istnieje przekonanie, że kampanie business to business są dużo mniej ekscytujące niż kampanie skierowane do konsumenta końcowego. Jeśli jednak jako przeciwieństwo słowa BORING uznamy słowo INFORMATIVE – pouczający, dający wiedzę - wówczas komunikacja B2B nigdy nie będzie nudna. Jej podstawą jest bowiem merytoryczny, jakościowy i ekspercki content. Według badania Content Marketing Institute (USA, badanie zrealizowane w lipcu 2021 roku) w 2022 roku marketerzy B2B przeznaczą największe budżety na content video (69%), eventy online, hybrydowe oraz in person (61%), zainwestują także w kanały własne (57%).

Buszman. Komunikacja Doradztwo Badania Strategie

Buszman. Komunikacja Doradztwo Badania Strategie to firma doradcza, która działa kompleksowo w obszarach komunikacji, public relations oraz promocji, realizując projekty w zakresach: analiz i badań, strategii i planów, doradztwa i szkoleń. Doświadczenia, którymi dzieliły się przedstawicielki firmy – Maria Buszman (prezeska Buszman. Komunikacja Doradztwo Badania Strategie, wykładowczyni uczelni. Wiceprzewodnicząca Rady Nadzorczej Polskiego Stowarzyszenia Public Relations) oraz Matylda Zielonka (specjalistka ds. PR Buszman. Komunikacja) to projekty trudne, złożone i stanowiące duże wyzwanie. 

 

Komunikacja zwolnień grupowych, czyli jak zadbać o pracowników i pracodawcę

Buszman. Komunikacja wspierała firmę Yazaki Automotive Products Poland w zakresie PR podczas pierwszych w Polsce, dużych, postcovidowych zwolnień grupowych. Firma YAZAKI była zmuszona zredukować zatrudnienie o ponad 500 osób, zmieniła system wynagradzania pozostałych pracowników i wprowadziła nową technologię produkcji. Wsparcie komunikacyjne klienta zaowocowało publikacjami pozytywnymi (14,78%) i neutralnymi (81,74%), negatywne były znikome (3,48%), dane Press-Service Monitoring Mediów

 

Strategiczna komunikacja samorządów – dialog społeczny, czyli działania na dużą skalę

Buszman. Komunikacja specjalizuje się także w projektach strategicznych dla samorządów. Podczas prezentacji przedstawicielki firmy omówiły kilka projektów, m.in. współpracę z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego przy projekcie „Śląskie. Tu rozmawiamy”, a także o dwóch najnowszych projektach - Strategii Promocji Miasta Gliwice na lata 2022-2024 tworzonej we współpracy z Urzędem Miasta Gliwice i o projekcie Korzystają̨ mieszkańcy, zyskuje środowisko realizowanym we współpracy z Urzędem Miasta Katowice

Kolejnym projektem, omawianym podczas wystąpienia była premiera Nowego Wełnowca, czyli nowej ekologicznej dzielnicy przyszłości w Katowicach, która powstaje na terenach pohutniczych, gdzie aż 56% powierzchni zajmą tereny zielone. Buszman. Komunikacja aktywnie włączyło się we współpracę przy tym projekcie, nie tylko wymyślając nazwę nowej dzielnicy, ale także współpracując przy premierze tego innowacyjnego miejsca.

 

Nietypowe kryzysy, czyli kapelusz Dziwisza

Profesjonalnie poprowadzona komunikacja, podczas sytuacji trudnych i kryzysowych oznacza szczęśliwe zakończenia. Tak też było w przypadku szumu medialnego wokół obrazu Tomasza Kokotta Królestwo Grzybów, który został zakwalifikowany do finału 45 Bielskiej Jesieni w Galerii BWA w Bielsko-Białej. Praca Malarza zyskała bardzo dużą popularność w mediach. Buszman. Komunikacja jest zaprzyjaźnioną z Artystą firmą, dlatego z przyjemnością wspierała twórcę i jego menadżera w planowaniu i realizowaniu spójnych działań komunikacyjnych, które zaowocowały pozytywnymi przekazami. 

drukuj

Załączniki