Jak praca infleuncerów wpływa na nasz rytm dnia? Kiedy podążanie za treściami twórców internetowych to strata czasu?
Nierzadko obserwujemy, słuchamy, przyglądamy się - niby biernie, niczym w metodzie badawczej, nie ingerujemy w przedmiot badania i on na nas nie wpływa. Czy to jednak prawda, że kwadranse spędzone na podglądaniu kont influencerów nie oddziałują na nas? Jak zmieniają nasze nawyki?
Konsekwencje wpływu produktów przedstawianych w sieci przez infleuncerów mogą być olbrzymie. Obecnie znamy więcej przykładów kampanii influencer marketingowych, które świadomy odbiorca ocenia negatywnie. Niezbędne i etyczne jest wprowadzenie regulacji w tym obszarze, czyli oznaczanie współpracy i partnerstw. Współprace są naturalnym elementem wielu kont twórców internetowych i mogą różnić się od osobistej, autentycznej rekomendacji. Warto zatem takie działania stricte reklamowe oznaczać w konkretny sposób.
W najnowszym odcinku PRawdziwego podcastu również o mocy oddziaływania influencerów, których grupę odbiorców stanowią dzieci i nastolatkowie. Sporo także o wpływie twórców internetowych na psychikę odbiorców treści.
O znaczeniu influencer marketingu rozmawiają Jaśmina Nowicka i Ewa Grabek, członkinie Koła Naukowego PR na Uniwersytecie Warszawskim.
Montaż: Agata Nowotnik
Grafika: Anna Chlapek
W podcaście rozmówczynie odnoszą się do spotkania w ramach cyklu Akademia PRawdziwy PR pt.”Influencer marketing - skuteczne wykorzystanie i nowe trendy" z Martą Szadowiak, CEO agencji Projekt PR i członkinią PSPR.
Rozmowę, którą prowadziła Jaśmina Nowicka z Koła Naukowego PR UW, można obejrzeć tutaj ZOBACZ NAGRANIE Z WEBINARU
Gdzie można posłuchać podcastu?
Spotify: CLICK
Soundcloud: CLICK