Polski PR - woj. pomorskie - premiera raportu PSPR

Polski PR - woj. pomorskie - premiera raportu PSPR

Polskie Stowarzyszenie Public Relations rozpoczyna cykl publikacji o branży PR w poszczególnych regionach kraju. W inauguracyjnym, obszernym raporcie uwaga skupiona jest na Pomorzu. Dzięki wydawnictwu "Polski PR - woj. pomorskie" przybliżone zostały tamtejsze firmy świadczące usługi PR, ich opinie o rynku, jego przyszłości, o lokalnej specyfice. PSPR wskazuje także najważniejsze wydarzenia, sukcesy, porażki, przetargi, a także realia rynku pracy i ofertę edukacyjną. Przy tej okazji głos zabierają liczni przedstawiciele polskiego public relations znad Zatoki Gdańskiej.
 
Dzięki kompendium wiedzy o najważniejszych regionach powstaje pierwszy w historii pełny obraz branży malowany przez członków naszej organizacji i osobowości, bez których opracowanie byłoby niekompletne. W obecnych czasach niezwykle ważna jest różnorodność i specjalizacja. Dotychczas to zarząd pełnił rolę swatki między agencjami a firmami, czy instytucjami publicznymi wskazując na „best match” dla poszukujących wsparcia. Dzięki raportowi „Polski PR” dużo łatwiej będzie obserwatorom odnaleźć się na PR-owej mapie naszej branży - przekonuje Luiza Jurgiel-Żyła, prezeska PSPR.
 
Warto podkreślić, że stowarzyszenie zrzesza ekspertów z niemal wszystkich województw. Członkowie spoza Warszawy stanowią ponad połowę jego składu. Autorem publikacji jest członek zarządu PSPR, pochodzący z Gdańska, Cyprian Maciejewski. Grafika i skład powstał dzięki wsparciu naszego Członka i jego firmy. To Marcin Chabier i Grupa FLPR. - Na Pomorzu w PR dzieje się dużo, choć często nieco za kulisami. Czy zdarzają się tutaj wielkie kontrakty? Owszem, niedawno ogłoszono przetarg o wartości 3 milionów złotych. Czy trudno firmom, organizacjom zrekrutować na etat dobrego specjalistę PR? Sami na to pytanie odpowiedzą. Podobnie jak na pytanie o konkurencyjność względem firm ze stolicy i innych aglomeracji. Czy agencje specjalizują się w sektorach charakterystycznych dla Pomorza? Pokażą to wyniki badania opublikowanego w raporcie. Momentami bardzo zaskakujące, np. gdy wywołujemy kwestie potencjalnego połączenia się z inną agencją w jeden większy podmiot "- zapowiada Cyprian Maciejewski. 
 
Jak przekonuje autor, to materiał nie tylko dla ludzi z Pomorza, choć zapewne oni też o sobie sporo się dowiedzą. Raport będzie jednak wartościowy także dla tych osób, które szukają lub będą w przyszłości poszukiwać w Trójmieście agencji albo klienta, a może komunikować ważny projekt.
 
W publikacji znajdują się m.in.:

- komentarze kilkunastu przedstawicieli public relations, w tym wielu członków PSPR
- wyniki ankiety przeprowadzonej na firmach świadczących usługi PR
- analiza rynku agencji PR oraz niezależnych konsultantów
- subiektywne zestawienia najważniejszych wydarzeń, kryzysów, sukcesów, przetargów
- katalog firm świadczących usługi PR