Jak prowadzić nowoczesną kampanię wyborczą, nie tylko przed wyborami? Co polityk powinien wiedzieć aby odnieść sukces wyborczy? oraz jak dokładnie wyglądała kampania prezydencka Bronisława Komorowskiego? To niektóre z tematów poruszone na konferencji otwierającej sezon spotkań Polskiego Stowarzyszenia Public Relations Oddział Śląsk.
28 września 2010 roku w auli Akademii Ekonomicznej w Katowicach gościliśmy Geralda Abramczyka, jednego ze współtwórców kampanii prezydenckiej Ronalda Regana oraz Adama Matusiewicza, wicewojewodę śląskiego z ramienia Platformy Obywatelskiej, znającego kulisy kampanii prezydenckiej Bronisława Komorowskiego. Adam Matusiewicz jako pierwszy przedstawił krótką analizę kampanii Bronisława Komorowskiego, a także przytoczył klika historii, które miały miejsce w śląskim sztabie wyborczym.
Po wystąpieniu wicewojewody, Małgorzata Sznicer – moderator spotkania – poprosiła o zabranie głosu Geralda Abramczyka, który swoje wystąpienie zaczął od przedstawienia amerykańskiego podejścia do spraw organizacyjnych kampanii prezydenckich. Z tej części wykładu warto zapamiętać, że najważniejsza jest motywacja wyborców oraz odpowiedź na pytanie: dlaczego mam głosować właśnie na tego kandydata? Druga część wypowiedzi poświęcona była ocenie prowadzenia kampanii w Polsce. Gerald Abramczyk nie szczędził słów pochwały ale i krytyki w stosunku do Bronisława Komorowskiego, jak również Jarosława Kaczyńskiego.
Pod koniec spotkanie licznie zebrani słuchacze mieli możliwość zadawania pytań zaproszonym gościom, z której skorzystało wiele osób. Pytania były trafne i nawiązujące do dalszej dyskusji. Wrześniowe spotkanie można uznać za bardzo dobrą praktyczną lekcję amerykańsko-polskiego stylu prowadzenia kampanii prezydenckich.