Goście PSPR Day 2023

 

Anna Kula

Anna Kula

PR / ESG Advisor, Kula PR Consulting

Ekspert PR z kilkunastoletnim doświadczeniem w kierowaniu działaniami komunikacyjnymi firm i rzecznikowaniu (banki, centra handlowe). Obecnie prowadzi własną działalność konsultingową. Specjalizuje się w zarządzaniu reputacją korporacyjną, doradztwie komunikacyjnym dla zarządów oraz wsparciu działów PR w zakresie strategii, analiz i raportowania.


Zwolenniczka holistycznego podejścia do komunikacji, uwzględniającego szerszy kontekst rynkowy, technologiczny, czy społeczny, a przede wszystkim drugiego człowieka. Ceni działania trafione w punkt i dobry research.

Ukończyła podyplomowo prawo autorskie na Uniwersytecie Jagiellońskim. 

linkedin-icon48.pngAnna Kula

aWatza

Anna Deregowska - Watza

 
CEO, Agencja Planet Partners

Specjalizuje się w zintegrowanej komunikacji marketingowej, zarządzaniu projektami i budżetem, a także analityce działań komunikacyjnych i budowaniu strategii. Ma bogate doświadczenie w planowaniu i wdrażaniu działań dla sektorów B2B, B2C oraz NGO. Ekspertka w zakresie projektowania działań content marketingowych oraz zarządzania organizacją wydarzeń o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Efektywny trener z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu warsztatów z różnych obszarów komunikacji.

 
Przemysław Przybylski

Przemysław Przybylski

Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej, Credit Agricole Bank Polska

Od kwietnia 2017 r. pełni funkcję dyrektora Biura Komunikacji Korporacyjnej i rzecznika prasowego banku Credit Agricole. Wcześniej był rzecznikiem i kierownikiem Działu Public Relations Lotniska Chopina w Warszawie, a także rzecznikiem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, rzecznikiem Lasów Państwowych oraz kierownikiem Działu Informacji i Promocji w Biurze Rzecznika Praw Dziecka.


Na początku kariery zawodowej przez ponad 10 lat był dziennikarzem, m.in. w RMF FM, Telewizji Polskiej i Ekspresie Wieczornym. W latach 2001-05 był członkiem Zarządu Głównego Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.

W latach 2014-15 dwukrotnie wybierany był do trójki najlepszych rzeczników prasowych w branżowym konkursie Protony.

linkedin-icon48.png Przemysław Przybylski

Katarzyna Czarska

Katarzyna Czarska

Specjalizuje się w komunikacji klimatycznej oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Dodatkowo wspiera projekty, które integrują i rozwijają rynek cyfryzacji w Polsce, takie jak Polska Chmura.


Od 15 lat zajmuję się PR, Public Affairs i komunikacją marketingową. Tworzy i realizuje strategie dla firm i organizacji. Wymyśla i realizuje kampanie, których celem jest podnoszenie świadomości (przede wszystkim) w obszarze klimatu i transformacji cyfrowej.

linkedin-icon48.png Katarzyna Czarska

Agnieszka Sobucka

Agnieszka Sobucka

dyrektorka marketingu i komunikacji, Emitel S.A.

Menedżer ds. Komunikacji i PR, Rzecznik Prasowy, w Emitel od 1 grudnia 2019. Konfucjusz powiedział: „Wybierz pracę, którą kochasz, a nie przepracujesz ani jednego dnia w Twoim życiu”. Public relations i komunikacja to jej zawód i pasja od prawie 19 lat.


W czasie studiów o specjalizacji public relations, prowadzonej przez Andrzeja Drzycimskiego zaczęła pracę w biurze prasowym jednego z najpopularniejszych amerykańskich fast – foodów. Miała tam okazję przekonać się na czym polega zawód rzecznika prasowego i zrozumiała, że to praca dla niej. Późniejsze doświadczenie zawodowe zdobywała zajmując się PR i komunikacją w PZU (prawie 9 lat), a następnie u innych międzynarodowych ubezpieczycieli. Przed dołączeniem do obecnego pracodawcy firmy Emitel, odpowiadała za komunikację w PGE EJ 1 – spółce, której zadaniem będzie wybudowanie pierwszej polskiej elektrowni jądrowej na Pomorzu.

W Emitel odpowiada za bieżące kontakty spółki z mediami i obecność spółki w mediach. Przygotowuje komunikaty prasowe, teksty na stronę www, odpowiada za udział przedstawicieli Emitel w konferencjach i wydarzeniach branżowych.

linkedin-icon48.png Agnieszka Sobucka

WITCZYNSKI MATEUSZ

Mateusz Witczyński

Członek Rady Nadzorczej PSPR

Miłośnik Warszawy, kochający motoryzację i sporty wodne. Orędownik zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności nie tylko w biznesie. W przeszłości wieloletni rzecznik prasowy i kierownik komunikacji włoskiego koncernu budowlanego Astaldi S. p. A. W Polsce i Europie Północnej.


Doradzał Prezesowi Państwowej Agencji Atomistyki, reprezentował Polskę przed Organami UE, autor i aktor strategii komunikacyjnej wykonawcy Centralnego Odcinka II Linii Metra w Warszawie, za które otrzymał Lwa PR Biznesu 2013, oraz wyróżnienie "Wzór do naśladowania" na konferencji "Crisis in Construction" w 2012 r.

Pisał m.in.: dla Dziennika Polska Europa Świat, Pulsu Biznesu. Z wykształcenia ekonomista, dyplomata. Obecnie rzecznik prasowy Urzędu dzielnicy Wola, miasta stołecznego Warszawy, doradca. Członek Rady Nadzorczej PSPR.

linkedin-icon48.png Mateusz Witczyński

A Pawelska

Agnieszka Pawelska

JPR Manager / rzeczniczka prasowa, Grupa Unimot

PR Manager z ponad 10-letnim doświadczeniem w komunikacji korporacyjnej. Obecnie na stanowisku PR Managera/Rzecznika Prasowego w paliwowo-energetycznej Grupie Unimot. W latach 2014-2020 pracowała w PGE Polskiej Grupie Energetycznej, od 2019 r. na stanowisku Starszego Kierownika Wydziału Komunikacji Zewnętrznej. W latach 2011-2014 związana była z Grupą Domex, gdzie pełniła funkcję Specjalisty ds. PR odpowiedzialnego za markę Media Expert, a następnie Specjalisty ds. PR i Rzecznika Prasowego marki Avans. 

Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW na kierunkach politologia i bezpieczeństwo wewnętrzne.

linkedin-icon48.png Agnieszka Pawelska

nina vincenz krajewska

Nina Vincenz-Krajewska

Rzeczniczka prasowa, Warsaw Stock Exchange (GPW)

Odpowiada za komunikację z mediami krajowymi i zagranicznymi oraz instytucjami rynku finansowego, obsługę konferencji prasowych, komunikację kryzysową oraz monitoring mediów.

linkedin-icon48.pngNina Vincenz-Krajewska

pawel-siedlecki

Paweł Siedlecki

Rzecznik prasowy, Urząd Dzielnicy Śródmieście m st. Warszawy

Zarządza komunikacją z mediami w centralnej dzielnicy Warszaw. Od 2019 roku Project Manager prowadzi kampanie i nadzoruje projekty, zarządza zespołem utalentowanych influenserów, organizuj Mistrzostwa Europy w Aquascapingu, zajmuję się PRem wizerunkowym i wspieram działania marketingowe firm z branży akwarystycznej.

linkedin-icon48.png Paweł Siedlecki

MariuszGawrychowski IMG 9387 1MB

Mariusz Gawrychowski 

Fintech & Finance Practice Manager, InnerValue

Od ponad 20 lat związany z mediami i komunikacją. Obecnie odpowiada za praktykę dla klientów z branży finansowej i technologicznej w agencji InnerValue.


Wcześniej przez ponad pięć lat był rzecznikiem prasowym Europa Ubezpieczenia, gdzie tworzył m.in. strategię komunikacji i zarządzał obszarami public relations i digital marketing. 15 lat spędził w mediach jako dziennikarz ekonomiczny. Publikował m.in. w Pulsie Biznesu, Dzienniku Gazeta Prawna, Gazecie Giełdy Parkiet i Polskiej Agencji Prasowej na tematy związane z rynkiem finansowym, nowymi technologiami i innowacyjnością przedsiębiorstw. Za swoją pracę wyróżniony m.in. tytułem Ubezpieczeniowego Dziennikarza Roku, Nagrodą Dziennikarską Związku Polskiego Leasingu czy nagrodę specjalną „Ambasador Innowacji” prezesa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

linkedin-icon48.png Mariusz Gawrychowski

Adam Kaliszewski C L right

Adam Kaliszewski

Director, Head of Digital Practice w Solski Communications. Dwie dekady doświadczenia w komunikacji online i offline, po stronie agencji i klienta. Szef Grupy Roboczej Social Media i członek Grupy Roboczej Public Relations w IAB Polska. Skupia się na komunikacji strategicznej, kryzysowej, B2B i B2G. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

linkedin-icon48.png Adam Kaliszewski

Barbara Krysztofczyk

Barbara Krysztofczyk

CEO Krystal Point

CEO & Image Coach w Krystal Point (krystalpoint.pl). Ekspertka ds. komunikacji oraz trenerka – od 2007 roku prowadzi m.in. szkolenia medialne, z wystąpień publicznych, budowania marki osobistej i kryzysowe. Szefowa PR sztabu wyborczego Szymona Hołowni oraz jego trenerka medialna (przygotowywała go m.in. do debat prezydenckich) w kampanii prezydenckiej 2020. Wcześniej wieloletnia prezes zarządu agencji Synertime (PR + Social Media). Koordynowała ponad 150 polskich i międzynarodowych projektów PR. Jest współautorką „Leksykonu public relations”, jurorką Złotych Spinaczy, prowadzi zajęcia na London School of PR. Forbes Woman umieścił ją na liście Top25 Mistrzyń LinkedIna 2021.

linkedin-icon48.png Barbara Krysztofczyk

Marcin Herman

Marcin Herman

Doświadczony menedżer i ekspert w zakresie komunikacji z ponad 20 letnim stażem.


Specjalizuje się w komunikacji dla firm z sektora finansowego. Pracuje zarówno dla dużych firm i korporacji, jak i startupów, głównie fintechów i insurtechów. Jest związany m.in. z funduszem 4growth VC od początku jego istnienia. W przeszłości współpracował z uznanymi na rynku agencjami PR i marketingowymi - Big Picture, w której pełnił funkcję Corporate PR Directora oraz Bringmore Advertising, gdzie pracował w roli dyrektora ds. strategii i rozwoju. Wcześniej był Dyrektorem Działu PR i Komunikacji wewnętrznej oraz rzecznikiem prasowym Alior Banku. Przez wiele lat związany z agencją Profile, gdzie ostatnio pełnił rolę partnera zarządzającego. W swojej karierze doradzał klientom z branży finansowej, energetycznej, budowlanej, odpadowej oraz ICT.

linkedin-icon48.png Marcin Herman

Maksymilian Pawlowski Formal

Maksymilian Pawłowski

Kierownik komunikacji korporacyjnej, DPD Polska

Ekonomista, absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Od blisko 20 lat związany z obszarem komunikacji korporacyjnej, marketingu oraz zarządzania.


Doświadczenie zdobywał w spółkach giełdowych, międzynarodowych koncernach oraz firmach konsultingowych w Polsce i zagranicą. Zarządzał projektami lokalnymi jak i globalnymi związanymi z tworzeniem oraz wdrożeniem strategii z zakresu marketingu, komunikacji zewnętrznej oraz wewnętrznej, a także transformacji kultury cyfrowej i budowania doświadczeń pracowników. Pracował dla takich firm jak; JMC, Orbis/Accor, Scania, FujiFilm, DTZ/Cushman & Wakefield, Leroy Merlin Polska, a obecnie pracuje w Teknos Group Oy. Jest autorem licznych publikacji i szkoleń poświęconych komunikacji i zarządzaniu prowadzonych w Polsce i zagranicą. Współtworzył Polski Instytut Relacji Inwestorskich. Projekty związane z komunikacją i employer brandingiem, którymi zarządzał były wielokrotnie nagradzane. W 2014 roku uzyskał tytuł doktora nauk ekonomicznych na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.

linkedin-icon48.png Maksymilian Pawłowski

sebastian bykowski

Sebastian Bykowski

Prezes Zarządu PSMM Monitoring & More

Zarządza największą w Polsce firmą zajmującą się kompleksowym monitoringiem mediów, analizami medialnymi i doradztwem, nagrodzoną tytułem Gazeli Biznesu 2011 i 2015 oraz Diamentu Forbesa 2022. Absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Prawo Gospodarcze.

Budował pierwszą w Polsce firmę analityczną Media Navigator, zajmującą się nowoczesnym podejściem do raportowania w media relations. Stale uczestniczy w tworzeniu i rozwijaniu analiz oraz metod pomiaru efektów działań media relations. Prowadzi prezentacje na kongresach, konferencjach i warsztatach związanych z tematyką PR, zarządzania, mediów, sportu, marketingu. Doradca biznesowy oraz członek rad nadzorczych firm.

Uhonorowany przez organizatorów Kongresu PR w Rzeszowie wyróżnieniem za zasługi na rzecz rozwoju nauki i praktyki public relations oraz nagrodą SAPR im. Andrzeja Stolarczyka w uznaniu wyjątkowych zasług dla polskiej branży PR.

Z pasją i zaangażowaniem wykłada tematy związane z zarządzaniem informacją w biznesie, efektywnością działań komunikacyjnych i marketingowych, monitoringiem mediów oraz zmianami na rynku mediów na studiach MBA, uniwersytetach i uczelniach niepublicznych w całej Polsce. Współautor opracowań i publikacji naukowych z dziedziny marketingu sportowego, public relations, zarządzania, w tym m.in. „Leksykonu Public Relations”, „Badania i pomiar efektów w public relations”, „Organizacje i idee - komunikowanie się w przestrzeni tradycyjnych i nowych mediów” oraz „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce”.

Ma dwie córki, jest miłośnikiem muzyki, fotografii i podróży.

 

linkedin-icon48.pngSebastian Bykowski

Piotr Ślusarczyk

Piotr Ślusarczyk

Menadżer produktu, netPR.pl

Działalność związana z oprogramowaniem. Doradztwo w zakresie technologii informatycznych i komputerowych. Doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania.

linkedin-icon48.png Piotr Ślusarczyk

wróblewski

Maciej Wróblewski

Head of Marketing at Prowly 


Doświadczony Manager ds. Marketingu Cyfrowego z wielką pasją do marketingu internetowego i nowych technologii. Zorientowany na biznes pozwala zawsze brać pod uwagę ogólny obraz podczas pracy nad szczegółami. Uwielbia myślenie analityczne i posiada zdolność do tworzenia długoterminowych planów i ich realizacji. Jego zadaniem jest zwiększenie sprzedaży na dwóch poziomach - optymalizacja procesu sprzedaży i zwiększenie przychodów na bieżącym ruchu oraz pozyskiwanie nowych źródeł ruchu o wysokich wskaźnikach konwersji.


linkedin-icon48.png Maciej Wróblewski

Izabela Pieńkowska

Izabela Pieńkowska

Dyrektorka Biura Komunikacji, Bank Ochrony Środowiska S.A.

Managerka z wieloletnim doświadczeniem w obszarze PR i marketingu. Z pasją i zaangażowaniem tworzy i realizuje strategie PR i marketingowe dla produktów i firm.  

Od początku swojej kariery zawodowej związana z rynkiem finansowym, głównie z towarzystwami funduszy inwestycyjnych takimi jak AIG TFI, NN TFI czy PKO TFI. Pracowała również w branży ubezpieczeniowej (Amplico AIG Life) i pożyczkowej, agencji PR i IR  oraz w organizacji zrzeszających przedsiębiorców. Od marca br. kieruje pracami Biura Komunikacji w Banku Ochrony Środowiska.

W PKO TFI – największym na polskim rynku towarzystwie funduszy inwestycyjnych – przez 8 lat pełniła funkcję dyrektora departamentu marketingu i PR oraz rzecznika prasowego. Była odpowiedzialna za koordynację prac podległego zespołu, kontakt z mediami, tworzenie i realizację strategii PR i marketingowych, przygotowywanie i realizację kampanii marketingowych w prasie, internecie oraz w kanałach social mediowych. Współpracowała w tym zakresie również ze spółkami z grupy kapitałowej PKO Banku Polskiego. W tym czasie zasiadała również w jury w konkursie dla dziennikarzy organizowanym przez IZFiA. 

W NN TFI (dawniej ING TFI) jako managerka ds. marketingu i PR również odpowiadała ze wszystkie działania marketingowe, PRowe, organizację eventów dla sieci sprzedaży oraz działania employer brandingowe. 

Z grupą Amplico AIG Life związana była przez 8 lat, pracując na początku w spółce ubezpieczeniowej w zakresie wsparcia sprzedaży a następnie dołączając do zespołu tworzącego się w tym czasie AIG TFI gdzie odpowiedzialna była m.in. za współpracę z siecią dystrybucji i agentem transferowym oraz działania marketingowe.

linkedin-icon48.png Izabela Pieńkowska

Kasia Kopeć Ziemczyk

Katarzyna Kopeć - Ziemczyk

Head of Communications, Polska Agencja Antydopingowa - POLADA

Dkspertka ds. komunikacji, menadżerka PR i sportu, rzecznik prasowy. Doświadczona mówczyni, trenerka wystąpień przed kamerą i publicznych, dziennikarka telewizyjna, doktor nauk społecznych UW.

Ma bogate doświadczenie szkoleniowe i wykładowe. Uczy ludzi komunikacji, radzenia sobie ze stresem. W firmach odpowiada za komunikację zewnętrzną, w tym media relations, budowę wizerunku i strategie komunikacyjne. Pomaga w realizacji celów biznesowych. Od 2021 roku współpracuje z Polską Agencją Antydopingową, dla której m.in. współtworzyła od podstaw projekt „Biegam z czystą przyjemnością”. Inicjatywa wielokrotnie nagradzana, m.in. w takich konkursach jak PR Wings czy Złote Spinacze. Pracę doktorską obroniła z tematyki polaryzacji mediów w Polsce. Dysertacja ta została dostrzeżona i wybrana w konkursie im. dr. Pawła Stępki najlepszą pracą doktorską w dziedzinie mediów elektronicznych. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz członek Rady Programowej Stowarzyszenia Sport Biznes Polska. Zaangażowana w działania pro bono.


linkedin-icon48.png Katarzyna Kopeć - Ziemczyk

Karolina Janik

Karolina Janik

CEO, Agencja Personal PR, przewodnicząca IPR Team – globalnej sieci niezależnych agencji PR

Od 2008 roku właścicielka agencji komunikacji zintegrowanej Personal PR. Ekspertka z ponad 16-letnim doświadczeniem w public relations, social media i marketingu. Wiceszefowa sekcji Marketingu Pracodawców Pomorza. Wcześniej przez ponad 3 lata rzeczniczka Stadionu Energa Gdańsk. Autorka artykułów z tematyki social media i kreacji w prasie branżowej i biznesowej.

Specjalizuje się w łączeniu tradycyjnych i nowych mediów w komunikacji marek, tj. Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, czy TikTok. Nadzoruje pod względem strategicznym działania agencji. Wykłada na Uniwersytecie Gdańskim rzecznictwo prasowe oraz PR strategiczny. Prowadzi i rozwija sieć agencji partnerskich Personal PR na całym świecie.


linkedin-icon48.png Karolina Janik

Alicja Suprowicz - Wiśniowska

Alicja Suprowicz - Wiśniowska

Head of Operations, Agencja Personal PR

Jej główne obowiązki to zarządzanie zespołem, optymalizacja procesów, budżetowanie, rozwijanie biznesu i zarządzanie projektami. Jest zaangażowana w rozwijanie strategii operacyjnej firmy oraz dbanie o zrównoważony rozwój. Jej pasją jest rozwiązywanie problemów i współpraca z klientami, aby dostarczać im najlepsze rozwiązania. 

linkedin-icon48.png Alicja Suprowicz - Wiśniowska

Renata Poreda 1

Renata Poreda

Ekspertka w zakresie wizerunku i Public Relations z ponad 20 letnim doświadczeniem.

Od niemal 10 lat związana z komunikacją branży przemysłowej i nowoczesnych technologii. Obecnie łączy funkcję rzecznika prasowego Forum Automatyki i Robotyki Polskiej oraz PR Manager w ASTOR – firmie, która jest jednym z członków założycieli FAIRP. W ASTOR odpowiada za wizerunek marki, kontakty z mediami, działania PR. Wspiera działania CSR i współtworzy koncepty kreatywne kampanii komunikacyjnych. Redaktor naczelna pisma Biznes i Produkcja. Prowadzi także Biznes i Produkcja Podcast. Członkini Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Absolwentka podyplomowych studiów w zakresie Public Relations (UJ) oraz Marketingu w sieci (WSE im. ks. J. Tischnera). Ukończyła również prestiżowy program brytyjskiego instytutu „The Chartered Institute of Marketing, prowadzony w Polsce przez Questus – akredytowane centrum egzaminacyjne. Zwolenniczka nurtu komunikacji empatycznej i nastawionej na autentyczne historie. Prywatnie interesuje się psychologią, motoryzacją, biografiami i kuchennymi eksperymentami. Uwielbia góry i rower. Biega.

linkedin-icon48.png Renata Poreda

CZYŻNIEWSKA ZANETA

Żaneta Przybylska

Wiceprezeska Polskiego Stowarzyszenia Public Relations

Rzeczniczka w Grupie CIECH, doktorantka SGH. W Grupie CIECH wspiera działania rzecznika prasowego, współprowadzi działania w mediach społecznościwych, planuje i realizuje działania PR spółek Grupy. 

Wcześniej w Muzeum POLIN koordynowała aktywności w mediach akcji społecznych i kulturalnych i m.in. realizacją programów telewizyjnych. W przeszłości odpowiadała również za całość wizerunku partii politycznej Nowoczesna w mediach społecznościowych, wspierała obszar media relations ugrupowania.

Jako trenerka wizerunku w mediach tradycyjnych i online współpracowała ze Stowarzyszeniem Kongres Kobiet, Fundacją Szkoła Liderów Politycznych, Fundacją im. Lesława A. Pagi. Pracowała również w biurze public relations z rzecznikiem Poczty Polskiej, była także dziennikarką redakcji telewizyjnych, prasowych i radiowych.

Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na kierunkach europeistyka i dziennikarstwo, studiów podyplomowych zarządzania marką w Szkole Głównej Handlowej, obecnie w SGH tworzy rozprawę doktorską o orientacji na markę muzeów w Polsce, studiowała również w Instytucie Nauk Politycznych Sciences Po w Strasbourgu. 

linkedin-icon48.png Żaneta Przybylska

Cyprian Maciejewski foto v1

Cyprian Maciejewski

Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations

Strateg z kilkunastoletnim doświadczeniem zarówno po stronie agencji jak i klienta / in-house, specjalizujący się w zakresie: community relations, media relations, PR kryzysowego, PR korporacyjnego, ESG, edukacji ekologicznej. W jego portfolio znajdują się przede wszystkim projekty z sektorów przemysłowego i publicznego. Obecnie odpowiada za PR w spółce InnoBaltica. Juror konkursów branżowych, niezależny doradca, rzecznik prasowy, szkoleniowiec i autor eksperckich artykułów. Wieloletni członek PSPR, a także Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.