Young PR to projekt zakładający stworzenie otwartej przestrzeni dla prezentacji doświadczenia i pomysłów osób związanych z branżą public relations. Wydarzenie miało umożliwić młodym ludziom zaprezentowanie oryginalnych i nieszablonowych narzędzi, które pozwolą zwiększyć efektywność działań public relations. Słowem, projekt Young PR ma na celu wprowadzenie świeżych idei do świadomości branżowej w Polsce.
Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Newsline.pl w kwietniu 2013 roku zorganizowały wydarzenie o nazwie Young PR. Idea spotkania zrodziła się z potrzeby stworzenia miejsca, w którym młodzi ludzie – z pomysłami i chęcią do działania - będą mieli okazję zaprezentować się przed kolegami z branży. Young PR to jedyny w swoim rodzaju projekt, na którym spotkają się zarówno młodzi adepci, jak i doświadczeni praktycy PR.
Czym jest Young PR?
Young PR to dwudniowe wydarzenie skupiające praktyków i teoretyków PR. Ale to pierwsze w swoim rodzaju spotkanie stworzone zostało - przede wszystkim! - z myślą o młodych, którzy poprzez swoje działania chcą wprowadzić nieco świeżych idei i pomysłów do branży PR. Już pierwszego dnia, 16 kwietnia 2013 roku, rozmawiano o rynku public relations w Polsce, a także o trendach w komunikacji na 2013 rok. Następnie uczestnicy mieli okazję wziąć udział w jedynym w swoim rodzaju pokazie projektów kampanii PR, zgłoszonych w konkursie organizowanym przez PSPR i DZiKS UWr. Dzień drugi to warsztaty, w których wzięli udział autorzy wyróżnionych przez jury prac konkursowych. Nagrodą dla najlepszych były wejściówki na Kongres Profesjonalistów 2013 w Rzeszowie