Stop Oczernianiu PR-u to kampania realizowana w 2013 roku mającą na celu ochronę wizerunku branży public relations oraz osób zawodowo zajmujących się tą dziedziną. Inicjatorem akcji był Andrzej Pomarański
Inicjatywa ta była podyktowana pojawiającymi się w mediach wypowiedziami, głównie polityków, które oczerniają i deprecjonują PR, jako profesję. Wypowiedzi takie nie są w żaden sposób oparte na rzetelnej wiedzy i nie odzwierciedlają rzeczywistych zasad i codziennej praktyki zawodowej PR. Często mylą one prawdziwy PR z działaniami z zakresu marketingu politycznego, co dodatkowo wprowadza w błąd opinię publiczną i może stwarzać wrażenie, że public relations to zwykła propaganda lub wręcz dezinformacja, a co za tym idzie - że posługuje się metodami nieetycznymi.
W ramach prowadzonych działań PSPR monitorowało przestrzeń medialną i w przypadku nieuzasadnionych wypowiedzi dyskredytujących public relations będzie się zwracało bezpośrednio do ich autorów, ze szczególnym uwzględnieniem polityków, w formie listu otwartego z apelem o zaniechanie tego typu praktyk.
PSPR na bieżąco informowało opinię publiczną o wszelkich tego typu wypowiedziach oraz podjętych w związku z nimi działaniach. W szczególnie drastycznych lub uporczywych przypadkach PSPR zamierzało zwracać się do Rady Etyki PR z prośbą o podjęcie właściwych kroków.
Partnerem akcji był PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, który dostarcza kompleksowych usług monitorowania mediów na potrzeby kampanii.
Od 2018 roku podobną akcję prowadzi Koalicja na rzecz poprawy reputacji public relations: http://www.prbezkomentarza.pl/