Polskie Stowarzyszenie Public Relations z nowym zarządem. Prezeską została Karolina Łuczak
Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) wybrało skład zarządu na lata 2025-2027. Nowa prezeska PSPR, Karolina Łuczak, podkreśla, że jej priorytetem będzie dalsza integracja środowiska oraz rozwój stowarzyszenia jako przestrzeni wymiany wiedzy i budowania standardów PR. W zarządzie znaleźli się także Renata Poreda, Maciej Krzysztoszek, Paweł Siedlecki oraz Luiza Jurgiel-Żyła.
8 marca 2025 roku walne zebranie członków i członkiń PSPR zdecydowało, że w nadchodzącej kadencji to Karolina Łuczak, dyrektorka komunikacji i rzeczniczka prasowa Provident Polska, zostanie prezeską organizacji. Zastąpiła na tym stanowisku Cypriana Maciejewskiego, który odszedł z zarządu po sześciu latach.
W swojej prezentacji Karolina Łuczak podkreśliła, że kluczowe dla nowego zarządu będzie wzmacnianie roli PSPR jako otwartej przestrzeni wymiany wiedzy i budowania standardów PR. Dokładna strategia działań obejmująca dodatkowo edukację, działania wolontariackie i obszar etyki zostanie opracowana przez zarząd dopiero po przeprowadzeniu badań i konsultacji wewnątrz stowarzyszenia.
„Bardzo dziękuję wszystkim członkom i członkiniom PSPR za zaufanie. Swoje doświadczenia z przewodniczenia Klubowi Rzeczniczek i Rzeczników w PSPR chciałabym przenieść na forum całej organizacji. Zależy mi na tym, by kontynuować i rozwijać to, co wypracowały poprzednie zarządy, przy większym zaangażowaniu członków PSPR w całej Polsce - mówi Karolina Łuczak, prezeska Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. - Chcę, aby PSPR był organizacją otwartą dla wszystkich zajmujących się szeroko rozumianą komunikacją i zrzeszał osoby z całej Polski, zajmujące się nie tylko public relations, ale i komunikacją wewnętrzną, mediami społecznościowymi, komunikacją ESG, investors relations, public affairs etc.” - dodaje Karolina Łuczak.
Wiceprezeską została Renata Poreda, rzeczniczka prasowa ASTOR, która pozostaje w zarządzie PSPR na druga kadencję.
„Przed nami kolejne dwa lata pracy nad inicjatywami, które miałam przyjemność współtworzyć. Szczególnie zależy mi na tym, aby rozwijać konkurs Lwy PR, który w nowej formule miał swój finał w sobotę. Przed nami czas intensywnego przygotowania się do działań tej kadencji, zebrania głosów naszych członków i członkiń. Zachęcam bardzo do włączania się w prace stowarzyszenia tak, aby nasza organizacja rosła i była powodem do dumy każdego i każdej z nas” - mówi Renata Poreda, Wiceprezeska Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.
Drugim wiceprezesem będzie Maciej Krzysztoszek, rzecznik prasowy i dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej i Eventów w UNIQA w Polsce. W swojej działalności w PSPR kładzie nacisk na integrację środowiska PR oraz promowanie najwyższych standardów w komunikacji.
„Nasze stowarzyszenie tworzy wspaniałą społeczność praktyków i teoretyków public relations. To jedyna tego typu organizacja branżowa, która skupia się na ludziach. Dlatego bardzo mi zależy, żeby ta kadencja była właśnie o ludziach, ich oczekiwaniach, zaangażowaniu oraz promowaniu najlepszych praktyk i postaw. Branża PR zasługuje na dobry PR” - mówi Maciej Krzysztoszek, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.
Członkami zarządu zostali także Paweł Siedlecki, odpowiedzialny w Totalizatorze Sportowym za budowanie partnerstw i komunikację wewnętrzną, oraz Luiza Jurgiel-Żyła, partnerka zarządzająca w agencji “Flynn. Eksperci komunikacji”, która w latach 2019-2023 była prezeską PSPR.
W skład rady nadzorczej PSPR weszli: Mateusz Witczyński (rzecznik Orlen SA), Anna Kiryjow-Radzka (Specjalistka PR w SGGW), Krzysztof Olszewski (Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w Play), Roksana Obuchowska (Senior Global Communication Expert w Merck Group) i Agnieszka Bednarczyk.
W kadencji 2023-2025 w zarządzie PSPR zasiadali: Cyprian Maciejewski, Roksana Obuchowska, Żaneta Przybylska, Renata Poreda i Mykhailo Krasiuk. Natomiast w składzie rady nadzorczej byli: Maria Buszman, Mateusz Witczyński, Anna Kiryjow-Radzka, Michał Sobiło i Bartosz Milczarczyk.
Władze PSPR wybierane są na dwa lata.
Biogramy członków i członkiń zarządu PSPR:
Karolina Łuczak – dyrektorka komunikacji i rzeczniczka prasowa Provident Polska. Od 2013 roku związana z firmą, gdzie obecnie odpowiada za biuro prasowe, komunikację wewnętrzną i sprzedażową, wspiera komunikacyjnie obszary: ESG, employer branding i public affairs. W latach 2023-2025 była przewodniczącą Klubu Rzeczników i Rzeczniczek Prasowych PSPR. Ma blisko dwudziestoletnie doświadczenie w public relations.
Renata Poreda – rzeczniczka prasowa ASTOR, ekspertka PR z ponad 20 letnim doświadczeniem. Od 10 lat związana z branżą przemysłową i nowoczesnych technologii. Gospodyni Biznes i Produkcja Podcast. Od 2024 należy do Rady Programowej Studiów Podyplomowych Public Relations i Brand Management w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania UJ, wykładowczyni UJ. W PSPR, po kilkuletniej przerwie, od 2019 roku.
Maciej Krzysztoszek – rzecznik prasowy i dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej i Eventów w UNIQA w Polsce. Odpowiada za relacje z mediami, PR, komunikację korporacyjną i organizację eventów. Wcześniej związany m.in. z Grupą Amica, firmą ubezpieczeniową LINK4 i Urzędem Komisji Nadzoru Finansowego. Przed rozpoczęciem pracy w branży PR zajmował się dziennikarstwem ekonomicznym. W PSPR od 2018 roku.
Paweł Siedlecki – ekspert ds. komunikacji i budowania wizerunku w sektorze publicznym. Doświadczenie zdobywał jako dziennikarz i rzecznik prasowy w warszawskim samorządzie oraz Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji. Obecnie zajmuje się budowaniem partnerstw i komunikacją wewnętrzną w Totalizatorze Sportowym
Luiza Jurgiel-Żyła – partnerka zarządzająca w agencji Flynn. Eksperci komunikacji. Specjalizuje się w strategiach PR w branżach nieruchomości, rozrywkowej i medycznej. Wcześniej pracowała w agencji FIRST PR i w firmach z sektora nieruchomości komercyjnych. Honorowa członkini PSPR, była prezeską organizacji w latach 2019-2023.
Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) jest pierwszą i najstarszą samorządową organizacją zawodową tej branży w Polsce istniejącą od 1994 roku. Zrzesza ona pracowników działów PR w firmach, samorządach i administracji publicznej, wykładowców wyższych uczelni oraz pracowników agencji PR. PSPR prowadzi szeroką i różnorodną działalność popularyzatorską i edukacyjną dotyczącą PR poprzez inicjowanie i współorganizację konferencji i seminariów, prowadzenie szkoleń specjalistycznych, wspieranie przedsięwzięć sprzyjających wymianie informacji i doświadczeń z zakresu PR oraz wyznaczanie standardów zawodowych.
Kontakt dla mediów
Ewa Michalska
Office Manager