Współczesny specjalista PR musi operować tak samo dobrze słowem jak i obrazem. A w konkretnych okolicznościach nawet lepiej obrazem niż słowem. Bardzo często sprowadza się to do prezentowania graficznego ważnych danych czy informacji. Dlatego też PSPR, jako patron merytoryczny, poleca najnowszą publikację Wydawnictwa Naukowego PWN.
„Lepsze wizualizacje danych. Jak stworzyć przekonujący i skuteczny przekaz” to efekt bogatego doświadczenia oraz żmudnej pracy nad publikacją Jonathana Schwabischa, który zatrudniony był m.in. w amerykańskim Kongresie. W tej bestsellerowej za oceanem książce autor opisuje najważniejsze strategie tworzenia efektywnych wizualizacji danych. Prowadzi czytelników przez kolejne etapy tworzenia diagramów, wykraczających poza proste wykresy liniowe, słupkowe i kołowe.
Na ponad pięciuset przykładach demonstruje, krok po kroku, co należy, a czego nie warto robić podczas prezentacji danych. Przedstawia zasady percepcji wizualnej oraz sposób podejmowania subiektywnych decyzji dotyczących stylu w odniesieniu do projektu wykresu. Książka zawiera ponad 80 analiz różnorodnych typów wizualizacji (histogramy, kartogramy, wykresy horyzontalne i grzbietowych), wskazując miejsce każdego z nich w zestawie narzędzi wizualnych.
To praktyczny przewodnik dla wszystkich, którzy komunikują się za pomocą prezentacji i grafik. Jak czytamy w przedmowie Pawła Tkaczyka:
„Jonathan Schwabish doskonale rozumie zarówno siłę, jak i pułapki wizualizacji danych. Zaczynał jako ekonomista w amerykańskim Kongresie, gdzie decyzje o prawach obowiązujących latami są podejmowane często na podstawie szybkiego spojrzenia na jedną planszę. Dziś pracuje w pozarządowej organizacji o nazwie Urban Institute – zajmuje się polepszeniem warunków bytowych Amerykanów, a przy okazji stał się wiodącym głosem w dziedzinie wizualizacji danych. Książka Schwabisha to skarbnica wiedzy dla każdego, kto chce poprawić swoje umiejętności komunikowania danych w sposób jasny i skuteczny. (…)
W swoim wstępie Schwabish pisze o tym, jak zamienił 109-stronicowy dokument o długoterminowych perspektywach biznesowych na serię grafik mieszczących się na jednej kartce. To jest proces, który Cię czeka częściej, niż myślisz. I ma wpływ na ludzi wokół Ciebie, na Twój biznes i na Ciebie. Poświęcamy sporo czasu na to, żeby uczyć się mówić poprawnie. Uważam, że proporcjonalnie niewystarczająco dużo czasu poświęcamy na rozwijanie naszego warsztatu wizualnej wirtuozerii.”
Polskie Stowarzyszenie Public Relations jest patronem merytorycznym publikacji.
https://ksiegarnia.pwn.pl/Lepsze-wizualizacje-danych,1052705126,p.html