"Co Rzecze Rzecznik" - PSPR partnerem wyjątkowego podcastu

"Co Rzecze Rzecznik" - PSPR partnerem wyjątkowego podcastu

Po debiutanckim, bardzo udanym sezonie podcastu "Co Rzecze Rzecznik" Polskie Stowarzyszenie Public Relations przystąpiło do współpracy przy jego kolejnej odsłonie - w roli partnera merytorycznego. Premiera drugiego sezonu to dziewięć bardzo różnorodnych rozmów z rzecznikami prasowymi: o specyfice, niezwykłych historiach, blaskach i cieniach tego zawodu. Do grona gości podcastu autorzy zaprosili wielu członków PSPR. 

- Rzecznictwo prasowe od zawsze jest niszą, ale ta nisza niezmiennie dostarcza plejadę osobowości oraz ekspertów. A przy okazji i ciekawych rozmówców, którzy niejedno widzieli, przeżyli oraz odznaczają się bardzo szerokimi horyzontami. Wystarczy po nich sięgnąć. Tak też uczynili Paweł Zawadzki i Rafał Kątny, tworząc niezwykle cenną serię dla naszej społeczności, która - mam nadzieję - będzie trwać i rozwijać się jak najdłużej. Dlatego Stowarzyszenie, w tym nasz Klub Rzeczniczek i Rzeczników, zaangażowało się w ten projekt jako partner - wyjaśnia Cyprian Maciejewski, prezes PSPR. 

Podcast tworzy Lorem Ipsum Team, który jako pierwszy w Polsce w takiej konwencji tak dużą uwagę poświęcił rzecznikom prasowym. – Widzimy ogromne zainteresowanie rozwojem umiejętności komunikacyjnych. Dostrzegamy deficyt miękkich kompetencji w przestrzeni publicznej, biznesowej, edukacyjnej. Chcieliśmy zapytać najlepszych z najlepszych, ekspertów od komunikacji, czyli rzeczników prasowych, gdzie szukać inspiracji jak rozwijać kompetencje miękkie oraz jak wykorzystywać je w rozwoju zawodowym - zapewniają Paweł Zawadzki oraz Rafał Kątny. Twórcy już pracują nad trzecim sezonem, do którego trwają zaawansowane przygotowania.

 

Goście drugiego sezonu to:

E01 - Damian Ziąber - Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (członek PSPR)

Ubezpieczenia to branża, która zaoszczędza kłopotów, ale jednocześnie ta, w której ryzyko może się zmaterializować... Rozmawiamy o prostym języku, który robi karierę w nowoczesnej komunikacji na rynku ubezpieczeniowym. Pytamy jak komunikować się mądrze, a jednocześnie bezpiecznie. Sprawdzamy dlaczego droga na skróty bywa tą błędną. Mówimy jak buduje się relacje z mediami, oraz jakie zawodowe wyzwania czekają na naszego rozmówcę. W tym odcinku gościem jest Damian Ziąber, Rzecznik Prasowy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. 

E02 - Katarzyna Kopeć - POLADA (członkini PSPR)

W tym odcinku naszym gościem jest dr Katarzyna Kopeć-Ziemczyk Rzeczniczka Prasowa Polskiej Agencji Antydopingowej POLADA. Rozmawiamy o wykorzystywaniu emocji w pracy, przy jednoczesnej pracy słowem, które ma łączyć, a nie dzielić. Usłyszycie dlaczego dziennikarstwo to przede wszystkim słuchanie i dawanie przestrzeni, aby dostać prawdę oraz szczerość. Dowiecie się, że tylko organizacja, która składa się ze zdrowych narządów, to taka, w której nie ma ściemy, a także oraz o tym, że dzięki kompetentnemu rzecznikowi, instytucja będzie postrzegana w sposób prawidłowy. 

E03 - Paulina Łukaszuk - Akademia Leona Koźmińskiego

Na ile przekazy adresowane do pokolenia, które dopiero rozpocznie swoją drogę zawodową, powinny być inne od tych stosowanych obecnie? Jaki jest klucz komunikacyjny w relacjach z młodymi ludźmi oraz czy w dobie komunikacji opartej na technologii będziemy pamiętać o autentyczności? Między innymi o to pytamy Paulinę Łukaszuk, Rzeczniczkę Prasową Akademii Leona Koźmińskiego. 

E04 - Małgorzata Morańska - Unum (członkini PSPR)

W tym odcinku naszym gościem jest Małgorzata Morańska Rzeczniczka Prasowa Unum Życie TUiR S.A. Rozmawiamy o pracy rzecznika, która polega na łączeniu danych przy jednoczesnym przełożeniu znaczenia liczb dla zwykłego człowieka. Sprawdzamy dlaczego komunikacja jest relacją i musi być szczera oraz odpowiadać kontekstowi, a także dlaczego w pracy rzecznika nie należy zapominać o dystansie i elastyczności. 

E05 - Karolina Łuczak- Provident (członkini PSPR)

Na czym polegają współczesne koncepty komunikacyjne, rozwijanie relacji z mediami oraz jak skutecznie radzić sobie z zawodowymi wyzwaniami? Stawiamy pytania i uważnie słuchamy inspirujących odpowiedzi. W tej rozmowie, wspólnie z Karoliną Łuczak Rzeczniczką Prasową Provident Polska, zastanawiamy się jaka jest przyszłość przed działaniami w obszarze PR, oraz czy zmiana pokoleniowa wymusi zmianę stosownych dotychczas strategii? 

E06 - Agnieszka Gapys - POLSA

Zapraszamy na spotkanie, w którym nasza rozmówczyni pokaże, że kosmos to nie jest odległa perspektywa, a nasze ziemskie działania są z nim powiązane w bardzo prozaicznej codzienności. Rozmawiamy o komunikacji w kontekście najnowszych technologii, wyzwań jakie stoją przed projektowaniem przyszłości, a także o tym, czy w kosmosie i na ziemi zastąpią nas maszyny i czy nauczymy je rozumienia emocji. W tym odcinku naszym gościem jest Agnieszka Gapys Rzeczniczka Prasowa Polskiej Agencji Kosmicznej. 

E07 - Paweł Jurek - Pekao S.A.

Łączenie kropek, to nie tylko modne hasło w kontekście mówienia o pożądanych kompetencjach, to jeden z kierunków osiągania skuteczności i sukcesów w branży rzeczniczej. Praca w komunikacji to budowanie relacji, a ono nigdy nie jest działaniem w pojedynkę, za to odpowiada cała organizacja, zaś rolą rzecznika jest się w tym odnaleźć i podkreślić to co jest ważne. Między innymi o tym rozmawiamy z gościem kolejnego odcinka podcastu – Pawłem Jurkiem, Rzecznikiem Prasowym Banku Pekao S.A. 

E08 - Agata Wiśniewska - Aegon

Dyskutujemy o sztuce komunikacji, budowaniu relacji z mediami i wyzwaniach, jakie stoją przed rzecznikiem w branży ubezpieczeniowej. Pytamy jak komunikuje się obietnicę dobrej przyszłości za kilkanaście lat oraz jak mówi się o perspektywach, które dla wielu wydają się być bardzo odległe. Zapraszamy na spotkanie z Agatą Wiśniewską, Rzeczniczką Prasową Aegon Polska. 

E09 - Wojciech Jabczyński - Orange (członek PSPR)

Bohaterem tego odcinka jest Wojciech Jabczyński Rzecznik Prasowy Orange Polska. Zapraszamy do rozmowy o komunikacji opartej na relacjach z ludźmi, oraz o wiedzę, przydatną tylko wtedy gdy głowa umie ją w odpowiedni „przefiltrować’". Posłuchajcie o mądrości rzecznika, będącej mądrością całego zespołu, który ten reprezentuje. Zadajemy pytania, o to jak buduje się otwartość w organizacji, a także o to, czy należy przyjaźnić się z dziennikarzami. 

 

Wszystkie odcinki są już dostępne na:

SPOTIFY

Oficjalna strona projektu:

loremipsum.team

drukuj