Bezpłatne szkolenie: fact-checking oraz disinformation defense w praktyce PR

Bezpłatne szkolenie: fact-checking oraz disinformation defense w praktyce PR

Polskie Stowarzyszenie Public Relations oraz Central European Digital Media Observatory (CEDMO) zapraszają do udziału w szkoleniu online dot. identyfikowania i zwalczania dezinformacji przez specjalistów PR. Webinar jest dostępny bezpłatnie, wymagane wcześniejsze zapisy. 

- Serdecznie dziękuję CEDMO za możliwość współpracy przy tym cennym projekcie, ponieważ pośród licznych już dostępnych szkoleń dot. fact-checkingu i obrony przed dezinformacją, brakuje takich sprofilowanych na specjalistów PR. Tymczasem nasza rola w tym zakresie jest naturalna, oczywista – wyjaśnia Cyprian Maciejewski, prezes PSPR.

Szkolenie wedle poniżej zaprezentowanej koncepcji poprowadzi troje ekspertów o bardzo różnych kompetencjach. Perspektywę analityka dezinformacji przyjmie Aleksy Szymkiewicz ze Stowarzyszenia Demagog, pierwszej polskiej organizacji fact-checkingowej. Z kolei ujęcie tematu z punktu widzenia praktyka public relations przedstawi doświadczona Urszula Podraza. Prelekcję otwierającą webinar wygłosi dr. hab., prof. Uniwersytetu SWPS, Karina Stasiuk-Krajewska, która jednocześnie jest krajowym koordynatorem CEDMO. 

 

FACT-CHECKING ORAZ DISINFORMATION DEFENSE

W PRAKTYCE PUBLIC RELATIONS

 

ORGANIZATORZY: CEDMO (Central European Digital Media Observatory) oraz POLSKIE STOWARZYSZENIE PUBLIC RELATIONS

TERMIN SZKOLENIA: 25 marca

CZAS TRWANIA: 17.30-21.00

FORMUŁA: ONLINE

ZASADY UDZIAŁU: SZKOLENIE BEZPŁATNE, OBOWIĄZKOWA REJESTRACJA

 

Program szkolenia:

 

17.30 – 17.55

Karina Stasiuk-Krajewska, CEDMO, Uniwersytet SWPS, Dezinformacja. Wielkie wyzwanie dla specjalistów PR. Wprowadzenie do szkolenia 

  • Rosnąca rola i skala potencjału działów / agencji PR do zwalczania dezinformacji nt. organizacji / marek
  • Fact-checking – podstawowa kompetencja nowoczesnego specjalisty PR
  • Odpowiedzialność etyczna i prawna i specjalisty PR oraz jego organizacji w sytuacji dezinformowania lub zaniedbań factcheckingowych
  • Odpowiedzialność reputacyjna organizacji lub marki lub specjalisty PR
  • Konieczność szybkiej profesjonalizacji działów / PR w zakresie identyfikowania i zwalczania dezinformacji

 

17.55 – 19.40 (w tym przerwa 15 min.)

Aleksy Szymkiewicz, ekspert Stowarzyszenia DEMAGOG, Fact-checking oraz disinformation defence

  • AKTUALNY CASE STUDY (marzec 2024) – czy LPP padło ofiarą zaawansowanego ataku dezinformacyjnego?
  • Jak zdefiniować wiarygodne źródło informacji?
  • Przybornik fact-checkera, czyli zestaw narzędzi do weryfikacji 
  • Sztuczna inteligencja jako narzędzie do pozyskiwania informacji (wady i zalety)
  • Rodzaje dezinformacji na przykładach działań komunikacyjnych marek i organizacji
    (greenwashing, bluewashing, ESG-washing, war washing, pinkwashing itp.)
  • Pakiet działań antydezinformacyjnych – narzędzia, przykłady zastosowań
  • Jak dementować plotki dot. organizacji, generujące sytuacje kryzysogenne?

 

19.50 – 21.00 

Urszula Podraza, ekspertka public relations, w tym komunikacji kryzysowej 

  • AKTUALNY CASE STUDY LPP – komentarz z perspektywy PR
  • Jak specjalista PR może/powinien weryfikować informacje zbierane z zewnątrz (na co powinien być uczulony, kiedy i do jakich faktów odnosić się w komunikacji, w jakim kontekście można a w jakim nie można z nich korzystać, bo stanowi to ryzyko)
  • Jak specjalista PR może identyfikować i udowadniać dezinformację na temat jego organizacji lub kluczowych jej interesariuszy?
  • Jak specjalista PR może zwalczać dezinformację dot. jego organizacji oraz jego interesariuszy?
  • Co należy zrobić, jeśli specjalista PR / jego organizacja dopuści się nieumyślnej dezinformacji lub zaniedbań fact-checkingowych?
  • Co należy zrobić jeśli specjalista PR / jego organizacja spotkają się z zarzutem dezinformacji? Jak się bronić, jak udowadniać etyczność i rzetelność swoich działań

 

Eksperci:

zdjecie k s k 2 Karina Stasiuk-Krajewska - doktorka habilitowana w obszarze nauk o komunikacji społecznej i mediach, profesorka Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. W swojej działalności badawczej zajmuje się teorią komunikacji, etyką profesjonalną (zwłaszcza dziennikarstwa i public relations) oraz teorią i analizą dyskursu. Specjalizuje się także w badaniu struktur i wpływu przekazów dezinformacyjnych. 

Badaczka w grantach międzynarodowych związanych z analizowaniem dezinformacji i teorii spiskowych, koordynuje działania Central European Digital Media Observatory (CEDMO) w Polsce. Członkini międzynarodowej grupy ekspertów EDMO (EDMO’s Group of Experts on Structural Indicators for the Code of Practice on Disinformation) oraz ekspertka International Fact-Checking Network. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i koordynatorka naukowego Klubu PSPR.

 

Aleksy Szymkiewicz 2

Aleksy Szymkiewicz - ekspert Stowarzyszenia DEMAGOG, koordynator projektu ds. dezinformacji klimatycznej, antropolog, medioznawca i filozof — absolwent Międzyobszarowych Studiów Humanistycznych i Społecznych. 

W Demagogu od 2021 roku. Aktualnie jest doktorantem na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie przygotowuje rozprawę dotyczącą przyczyn i konsekwencji ruchów konspiracyjnych w gospodarce opartej o wiedzę.

 

 

 

Urszula Podraza

Urszula Podraza – ekspertka public relations, w tym komunikacji kryzysowej, członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.

Doradza firmom i instytucjom publicznym w zakresie komunikacji, wykłada na Uniwersytecie Jagiellońskim, prowadzi szkolenia poświęcone budowaniu wizerunku, kontaktom z mediami, komunikacji kryzysowej.  

W działalności doradczej i szkoleniowej wykorzystuje wieloletnie doświadczenie zdobyte podczas pracy dziennikarki, rzeczniczki prasowej lotniska w Krakowie oraz w agencjach public relations.  

Autorka książki „Kryzysowe public relations”.

 

 

Zapisy:

Aby potwierdzić udział - kliknij tutaj:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeye6OK20opnvcjK3tNmRbtuBXSZIN5hScqLkTbnorLjbbRMg/viewform 

Udział w szkoleniu jest bezpłatny i dostępny wyłącznie dla członków Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.


Materiał jest częścią międzynarodowego projektu współfinansowanego przez Unię Europejską (działanie nr 2020-EU-IA-0267) oraz przez polskie Ministerstwo Edukacji i Nauki w ramach programu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego zatytułowanego "PMW" w latach 2021-2024 (umowa nr 5213/CEF/2021/2).
Wyrażone poglądy i opinie są jednak wyłącznie poglądami autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy Unii Europejskiej. Ani Unia Europejska, ani organ udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

drukuj