Wydawnictwo Naukowe PWN nowym członkiem PSPR

Wydawnictwo Naukowe PWN nowym członkiem PSPR

To precedens w polskim PR. W aktywność branżową zaangażowało się formalnie pierwsze wydawnictwo specjalistyczne. W ostatnich latach PWN silnie rozwija kategorię publikacji obejmującą komunikację społeczną, marketingową i public relations. Dlatego też firma dołącza do społeczności Polskiego Stowarzyszenia Public Relations jako oficjalny członek wspierający.  

PSPR rozszerzyło formułę działalności o członków wspierających trzy lata temu. - Od dawna podkreślamy, że mówiąc o branży PR, mamy w PSPR zawsze na myśli jej realne spektrum. To usługodawcy PR, usługobiorcy, freelancerzy, agencje, PR-techy, pracownicy działów w firmach i instytucjach, organizacje branżowe, naukowcy, a także uczelnie wyższe oraz właśnie wydawnictwa specjalistyczne  Przez tyle lat jedynie agencje miały możliwość podmiotowego członkostwa w organizacjach PR. Zmieniliśmy to, otworzyliśmy się szerzej – wyjaśnia Cyprian Maciejewski, prezes PSPR. Jednym z priorytetów jest dążenie by wszystkie wymienione powyżej podmioty i osoby mogły spotkać się w stowarzyszeniu. By współpracować, dyskutować ważne zagadnienia, przygotowywać i umawiać się na nowe standardy, interweniować w kluczowych sprawach i wreszcie – edukować rynek oraz nowe pokolenia specjalistów PR. 

- W tym ostatnim punkcie szczególnie widzimy rolę dla Wydawnictwa Naukowego PWN. Szeroko rozumiana komunikacja społeczna jest dziedziną rozwijającą się niezwykle dynamicznie. Chcemy jak najlepiej odpowiadać na potrzeby tego środowiska, być istotną jego częścią w procesie edukacji i dalszej profesjonalizacji – mówi Dorota Siudowska-Mieszkowska, wydawca z Grupy PWN, która będzie reprezentować firmę w strukturach PSPR. - Zamierzamy konsultować agendę czym aktualnie żyje branża, współdefiniować jakie deficyty kompetencyjne warto pokrywać w literaturze fachowej czy szkoleniach, a także poszukiwać eksperckich, często wąskospecjalistycznych głosów. Dlatego jesteśmy przekonani, że z największym skutkiem możemy działać na rzecz danej branży będąc wewnątrz niej. Stąd decyzja o dołączeniu PWN do społeczności – dodaje.    

Wydawnictwo oraz Stowarzyszenie już rozpoczęły konsultacje dot. wybranych planowanych publikacji, patronatów oraz możliwości współpracy. Pierwszym krokiem była ubiegłoroczna, listopadowa edycja PSPR Days, w których PWN przyjęło rolę partnera wydarzenia. – Ogromnie się cieszymy z tak wartościowego i prestiżowego członkostwa w naszej organizacji jakie wnosi ze sobą PWN. Satysfakcję budzi też fakt, że nasza filozofia budowania platformy branżowej, która integruje wszystkich ludzi i podmioty wpływające na polski PR, zyskuje kolejnych zwolenników. Serdecznie zapraszamy do PSPR każdego zainteresowanego takim kierunkiem działań – zachęca Cyprian Maciejewski.



drukuj