Podobnie jak w ubiegłych latach, tak i w 2021, Polskie Stowarzyszenie Public Relations aktywnie wspiera konkurs Eventiada IPRA GWA, międzynarodowe wydarzenie, które w zeszłym roku świętowało swoje trzydziestolecie. Zachęcamy podmioty z Polski do wzięcia udziału w kolejnej edycji konkursu. W jury nasz kraj reprezentować będzie Roksana Obuchowska - Waślicka.
Eventiada International Public Relations Association Golden World Awards to największa impreza tego typu skierowana do uczestników z Europy Środkowo-Wschodniej, krajów wchodzących w skład Wspólnoty Niepodległych Państwa (CIS) oraz Azji Centralnej. Celem konkursu jest wyróżnienie najlepszych kampanii tworzonych przez międzynarodowe korporacje, firmy krajowe, podmioty pożytku publicznego, władzę na szczeblu lokalnym i państwowym, stowarzyszenia, organizacje, niezależne agencje i wiele innych.
Po raz pierwszy w historii konkursu można przesyłać zgłoszenia w kategoriach indywidualnych dla „Wizjonera PR” (“PR Visionnaire”), za „wkład w rozwój branży” („For Contribution to the Industry”) ooraz “Chief Communications Officer of the Year”. Dodatkowo, do konkursu zostały dodane nowe kategorie w zakresie Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, uzupełniając te, które dostępne były w poprzedniej edycji.
Prace ocenianie są przez międzynarodowe jury, w skład którego wchodzą przedstawiciele 35 organizacji branżowych z 17 krajów. Aplikacje przesyłać można do 15 października. W kolejnym tygodniu rozpoczną się obrady jurorów i rady eksperckiej. Swoje głosy sędziowie oddawać będą do 29 października. Ceremonia wręczenia nagród przewidziana jest na 6 grudnia. Polskę w jury reprezentuje członkini zarządu PSPR, Roksana Obuchowska-Waślicka. - Poprzednie edycje jednoznacznie udowodniły, że dobry, profesjonalny PR można wdrażać pod każdą szerokością geograficzną. A polski sektor PR powinien śmiało konkurować i porównywać się z innymi nacjami. Dotychczas w Eventiadzie pojawiały się nieliczne aplikacje znad Wisły i były bardzo interesujące. Warto zgłaszać się do tej rywalizacji - zachęca Obuchowska - Waślicka.
W ubiegłorocznej edycji konkursu o nagrody walczyły także kampanie z Polski. Rok temu brytyjska kampania „STOP Suicide”, stworzona przez polską agencję All 4 Comms znalazła się na krótkiej liście “Najlepszych Kampanii Społecznych zrealizowanych przez Agencje”. Natomiast w roku 2019 kampania “Mali Ratownicy’ firmy Volkswagen, zrealizowana przy udziale agencji Public Dialog i EL Padre, zdobyła Grand Prix jako najlepszej kampanii CSRowa. -
Wydarzenie organizowane jest przez Orta Communications Group oraz Międzynarodowe Stowarzyszenie Public Relations (IPRA), jedno z najstarszych branżowych stowarzyszeń, dbające o standardy PR od 1955, a od 1984 współpracujące również z Organizacją Narodów Zjednoczonych (ONZ). W 2020 konkurs został wzbogacony o kategorie zbieżne z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ.