PSPR otwiera się na podmioty i ogłasza pierwszych nowych członków - dodatkowe komentarze

PSPR otwiera się na podmioty i ogłasza pierwszych nowych członków - dodatkowe komentarze

Cztery podmioty, które jako pierwsze wstąpiły w szeregi PSPR, to: agencja relacji inwestorskich - InnerValue, PRtech, dostawca rozwiązań i oprogramowania – netPR.pl, PRtech (usługi informacyjne, badania, analiza) – Press Service Monitoring Mediów, agencja PR – Genesis PR. Znamienny jest fakt, że do członkostwa przekonały je bardzo konkretne i zróżnicowane argumenty.

 

NOWE PODMIOTY W POLSKIM STOWARZYSZENIU PUBLIC RELATIONS

Wojciech Iwaniuk, prezes zarządu InnerValue 

Zdecydowaliśmy się przystąpić do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, aby mieć realny wpływ na ewaluację branży PR w kraju. Branża ta bowiem pełni kluczową rolę w budowie wizerunku oraz często jest nieodłącznym elementem podejścia strategicznego w biznesie. Tak więc chcemy  brać czynny udział w tworzeniu dobrych praktyk PR oraz uczestniczyć w kluczowych rozmowach z innymi uczestnikami tego sektora. Jako agencja z kilkunastoletnim doświadczeniem jesteśmy pełni entuzjazmu na rozpoczynającą się współpracę. Ostatecznie o przystąpieniu do organizacji przekonało nas utworzenie klubu relacji inwestorskich, w których się specjalizujemy i czujemy, że szczególnie w tym obszarze możemy wnieść wartość do działań PSPR.

Piotr Ślusarczyk, pełnomocnik zarządu, koordynator prac rozwojowych, netPR.pl

Od blisko 20 lat inwestujemy w rozwój technologii dla branży public relations przekuwając pomysły PR-owców na konkretne narzędzia wykorzystywane zarówno przez duże korporacje, agencje PR, jak i freelancerów. Zapewnienie ciągłego rozwoju wymaga nie tylko dużych nakładów inwestycyjnych i stabilności biznesowej, ale też wymiany opinii i wychodzenia naprzeciw zmianom na rynku oraz w świecie technologii - właśnie dlatego Polskie Stowarzyszenie Public Relations jest dla nas ważnym partnerem. Chcemy być dużym wsparciem, jak i też inicjatorem ciekawych projektów realizowanych przez organizację.

Piotr Dominiczak, koordynator współpracy z PSPR, netPR.pl

W netPR.pl od zawsze jesteśmy silnie zaangażowani we wspieranie branży public relations i cieszymy się, że od teraz będziemy mogli robić to formalnie, jako firma będąca członkiem wspierającym Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Jeszcze w tym miesiącu zapewnimy wsparcie techniczne dla dwóch webinariów organizowanych przez PSPR. Jesteśmy także w trakcie rozbudowy serwisu internetowego, który wkrótce będzie znacznie lepiej promował największą wartość stowarzyszenia, czyli ludzi. Wiemy, że współpracując możemy skutecznie edukować i rozwijać branżę public relations. 

Sebastian Bykowski, wiceprezes zarządu, dyrektor generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Od wielu lat wspieramy środowisko PR. Zaproszenie nas do członkostwa w pierwszej i najstarszej samorządowej organizacji zawodowej tej branży w Polsce jest dla nas nie tylko powodem do radości, ale także zaszczytem i wyrazem zaufania ze strony Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. 

Widzimy wiele korzyści dla obu stron w takim partnerstwie. Ze swojej strony chcemy się dzielić naszą wiedzą, doświadczeniem, najlepszymi praktykami, również tymi międzynarodowymi. Doskonale wiemy, jak bardzo usługi, które świadczymy, związane z monitoringiem czy analizą mediów, są potrzebne specjalistom ds. PR w ich codziennych obowiązkach. Wspieramy ich w sytuacjach kryzysowych, w badaniu wizerunku marek i firm, które reprezentują, doradzamy w doborze mediów i kluczowych liderów opinii. Jednocześnie kontakt ze środowiskiem osób zajmujących się public relations jest dla nas źródłem licznych inspiracji, sposobem na wsłuchiwanie się w potrzeby profesjonalistów od komunikacji. Jednym z owoców takiego dialogu jest nasza najnowsza platforma do monitoringu mediów - Inforia. Jej funkcjonalności są skutkiem właśnie wsłuchiwania się w najnowsze trendy technologiczne oraz oczekiwania i potrzeby specjalistów od PR. Również kształt proponowanych przez nas raportów, badań i analizy mediów, to efekt dialogu ze środowiskiem public relations oraz obserwacji międzynarodowych trendów. Liczymy, że nasze członkostwo w PSPR będzie sprzyjać jeszcze aktywniejszemu dialogowi, lepszemu zrozumieniu potrzeb i oczekiwań środowiska PR, a tym samym służyć jego rozwojowi.

Bardzo ważna jest dla nas również możliwość pracy z Polskim Stowarzyszeniem Public Relations w tworzeniu i promowaniu nowych standardów branżowych. Z początkiem 2021 roku, w związku z nowym orzecznictwem sądowym, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wprowadził rozwiązania umożliwiające klientom korzystanie z dostępu do materiałów prasowych bez jakichkolwiek obaw o naruszanie praw wydawców. Jako lider branży wzięliśmy na siebie ciężar edukacji rynku w tym zakresie. Choć te zmiany związane są z dodatkowymi kosztami licencyjnymi, to jesteśmy przekonani, że dzięki naszym propozycjom i dodatkowym możliwościom analitycznym przyczynią się one do jeszcze wyższej jakości usług i powstawania najlepszych rozwiązań dla odbiorców z branży komunikacji marketingowej, HR czy dla managerów różnych specjalności. Liczymy na to, że wspólnie z klientami, PSPR, a także samymi wydawcami zbudujemy bezpieczne, również kosztowo oraz odpowiadające współczesnym potrzebom, nowoczesne usługi informacyjne, które nie będą budzić żadnych wątpliwości prawnych. Będzie to nowy standard profesjonalnych usług monitoringu mediów, a także praktyk specjalistów do spraw public relations.

Eliza Misiecka, prezes zarządu Genesis PR

Zależy nam na udziale w budowaniu jak najlepszych standardów w polskim PR. PSPR jest bardzo aktywne w tym obszarze i podejmuje wiele ważnych inicjatyw. Mamy nadzieję, że będziemy mogli wspólnie pracować nad dobrymi rozwiązaniami z korzyścią dla całego rynku. Dziś w PR potrzebny jest wyrazisty głos w odniesieniu do ważnych spraw branżowych i mocno liczymy, że PSPR będzie kontynuować takie podejście. Bardzo nas cieszy, że PSPR w ostatnich latach dokonało tak spektakularnej reaktywacji – im więcej branżowych podmiotów wspierających dobre praktyki w naszym zawodzie, tym lepiej. Mam nadzieję, że mocniej rozwinie się także współpraca między organizacjami w branży PR – potrzebujemy racjonalnego, mądrego i efektywnego dialogu, dość już fasadowych akcji! Zwłaszcza teraz – w okresie pandemii, kiedy zmieniają się zwyczaje konsumentów i narzędzia komunikacji – potrzeba nam silnych, branżowych organizacji, które wspólnie działają dla dobra całego sektora.

drukuj