Członkowie PSPR z sektora finansowego
Sektor finansowy w PSPR reprezentowany jest przez osoby zajmujące się PR-em branży bankowej, ubezpieczeniowej, a także firm prezentujących rozwiązania fintech. Prezentujemy ich sylwetki.
Finanse: bankowość i fintech
Stefan Augustyn PR & Communications Manager i Rzecznik Prasowy PayEye – fintechu, który pierwszy na świecie wprowadził płatność opartą o biometrię tęczówki oka. Praktyk komunikacji, szkoleniowiec i wykładowca w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego. Od kilkunastu lat zajmuje się profesjonalnym kształtowaniem wizerunku oraz komunikacją samorządów, instytucji, biznesu oraz jego otoczenia. Wcześniej przez dekadę jako dziennikarz, związany był z mediami. |
Linkedin: Stefan Augustyn |
Stefan Bogucki Stefan Bogucki dołączył do zespołu Revolut 1 czerwca 2018 roku jako PR & Community Manager. Jest odpowiedzialny za działania komunikacyjne związane z wejściem na lokalny rynek i budową marki w Polsce i regionie CEE. Ma ponad 11 lat doświadczenia w komunikacji na rzecz spółek z sektora finansów, usług profesjonalnych i nowych technologii. Zanim dołączył do Revolut przez 5 lat był konsultantem PR w Partner of Promotion, następnie 5 lat w polskim biurze Grayling, a kolejne 2 lata jako Senior Associate doradzał klientom Hill+Knowlton Strategies (WPP). Jego doświadczenie obejmuje m.in. tworzenie strategii komunikacyjnej spółki, koordynowanie pracy agencji PR w krajach CEE, zarządzanie sytuacjami o potencjale kryzysowym, audyt kampanii PR, wprowadzanie na rynek nowych usług finansowych oraz komunikowanie transakcji fuzji i przejęć. Realizował działania PR dla firm takich jak Luno, Twino, Facebook, Chubb, Innova Capital, GE Capital, AIG, ING, BNY Mellon, BZ WBK, Erste, Provident i Wonga. Wspierał klientów biorących udział w procesie konsultacji społecznych ustaw i wdrażania nowych regulacji w sektorze bankowym, ubezpieczeniowym i pożyczkowym. |
LinkedIN: Stefan Bogucki |
Anna Kula Ekspert PR z kilkunastoletnim doświadczeniem w kierowaniu działaniami komunikacyjnymi firm i rzecznikowaniu (banki, centra handlowe). Obecnie prowadzi własną działalność konsultingową. Specjalizuje się w zarządzaniu reputacją korporacyjną, doradztwie komunikacyjnym dla zarządów oraz wsparciu działów PR w zakresie strategii, analiz i raportowania. Zwolenniczka holistycznego podejścia do komunikacji, uwzględniającego szerszy kontekst rynkowy, technologiczny, czy społeczny, a przede wszystkim drugiego człowieka. Ceni działania trafione w punkt i dobry research. Ukończyła podyplomowo prawo autorskie na Uniwersytecie Jagiellońskim. |
LinkedIn: Kula Anna |
Dominik Modrzejewski PR Manager z kilkunastoletnim doświadczeniem w zarządzaniu komunikacją korporacyjną i strategiczną dla firm z sektora finansowego i technologicznego. Pracował m.in. dla PKO Banku Polskiego, Paypala, MCI Capital i Ingenico. Obecnie kieruje zespołem odpowiedzialnym za PR i Community Relations na rynkach międzynarodowych w firmie GOG należącej do Grupy CD PROJEKT. Absolwent prawa na Uniwersytecie Warszawskim oraz ekonomii w Szkole Głównej Handlowej. Blisko półtora roku spędził w australijskim Melbourne, gdzie studiował informatykę i poznawał uroki fauny i flory na Antypodach. |
LinkedIn: Dominik Modrzejewski |
Roksana Obuchowska Z wykształcenia prawniczka, swoją karierę zawodową na stałe związała z komunikacją. Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej i executive communications. Wspiera także działania public relations i dba o wizerunek organizacji na rynku polskim. Doświadczenie zawodowe zdobywała głównie w pracy dla międzynarodowych korporacji, w różnych branżach (FMCG, IT, finansowej). Członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, tegoroczna absolwentka Collegium Medicum na Uniwersytecie Jagiellońskim. Uwielbia uczyć się nowych rzeczy, interesuje się literaturą i mówi w czterech językach.
|
LinkedIn: Roksana Obuchowska |
Krzysztof Olszewski PR-owiec z 15-letnim doświadczeniem w pracy dla firm z branży finansowej. Od 10 lat w roli rzecznika prasowego mBanku. Odpowiada za komunikację z mediami i crisis management na rynkach, na których obecny jest bank (Polska, Czechy, Słowacja). Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych z marketingu internetowego w Szkole Głównej Handlowej.
Twitter: Olszewski Krzysztof |
LinkedIn:Olszewski Krzysztof |
Paweł Poręba Od początku kariery zawodowej związany z pracą dla dużych korporacji w sektorze energetycznym, finansowym, informatycznym, a także międzynarodowych kancelarii prawniczych oraz instytucji publicznych. Specjalizuje się w działaniach media relations, komunikacji korporacyjnej i kryzysowej. Ma doświadczenie w prowadzeniu projektów komunikacyjnych związanych z wprowadzeniem nowych przepisów prawnych oraz rozwiązań informatycznych dla biznesu oraz sektora publicznego.
|
LinkedIn: Poręba Paweł |
Ewelina Puławska Account Director w Good One PR, gdzie zajmuje się rozwojem agencji i jej reprezentacją na zewnątrz. W zakres jej obowiązków wchodzi doradztwo komunikacyjne i strategiczne, koordynacja prowadzonych przez firmę projektów, zarządzanie zespołem oraz nadzór współpracy z kluczowymi klientami agencji. Odpowiada również za kampanie pro bono, realizowane przez Good One PR w ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu. Ewelina Puławska z branżą PR związana jest od ponad 9 lat. Posiada bogate doświadczenie w realizacji kompleksowych kampanii komunikacyjnych. Dotychczas pracowała dla polskich i zagranicznych marek z branży finansowej, w tym m.in. Intrum Justita, Centrum Odszkodowań DRB, Ultimo. Jest absolwentką Wydziału Nauk Humanistycznych UKSW, Wyższej Szkoły Promocji w Warszawie oraz London School of Public Relations, zakończonej międzynarodowym certyfikatem PR. |
LinkedIn: Ewelina Puławska |
Ekspertka z wieloletnią praktyką w zakresie PR-u zewnętrznego i wewnętrznego oraz komunikacji strategii, realizacji projektów strategicznych i programów korporacyjnych, zdobytą w pracy dla dużych instytucji, w tym tych o międzynarodowym zasięgu działania. Realizatorka szeregu projektów z zakresu budowania strategii komunikacji, public relations i employer brandingu oraz inicjatyw wzmacniających zaangażowanie pracowników, w tym pierwszego w Polsce projektu corporate wellness. Obecnie pracuje na stanowisku Communication & Change Managera w thyssenkrup Group Services Gdańsk. Wcześniej pracowała m.in. jako Menedżer ds. Komunikacji w Banku BPH (wcześniej: GE Money Banku), w Biurze Prasowym Politechniki Gdańskiej oraz w Związku Przedsiębiorstw Finansowych, gdzie odpowiadała m.in. za całościową realizację działań PR, w tym kontakty z mediami oraz realizację działań edukacyjnych, skierowanych do rynku. |
LinkedIn: Stawnicka Regina |
Menedżer ds. Komunikacji i PR, Rzecznik Prasowy w Emitel S.A. Ma 19 letnie doświadczenie w obszarze komunikacji i public relations, które zdobywała głównie w międzynarodowych organizacjach. Przed dołączeniem do Emitel była ponad dwa lata związana ze spółką PGE EJ 1, której zadaniem jest wybudowanie pierwszej polskiej elektrowni jądrowej na Pomorzu - gdzie odpowiadała za kontakty z mediami, współpracę ze stroną rządową, a także za komunikację korporacyjną oraz komunikację ze społecznościami lokalnymi. Wcześniej w Allianz Polska odpowiadała za komunikację zewnętrzną i relacje z mediami, pełniąc jednocześnie funkcję zastępcy rzecznika prasowego. Jest absolwentką Wyższej Szkoły Komunikowania i Mediów Społecznych im. Jerzego Giedroycia oraz studiów podyplomowych o specjalizacji przywództwo i komunikacja społeczna w Instytucie Organizacji i Zarządzania w Wojskowej Akademii Technicznej. Pasjonatka historii – szczególnie okresu II wojny światowej. |
LinkedIn: Agnieszka Sobucka |
Przemysław Przybylski Od kwietnia 2017 r. pełni funkcję dyrektora Biura Komunikacji Korporacyjnej i rzecznika prasowego banku Credit Agricole. Wcześniej był rzecznikiem i kierownikiem Działu Public Relations Lotniska Chopina w Warszawie, a także rzecznikiem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, rzecznikiem Lasów Państwowych oraz kierownikiem Działu Informacji i Promocji w Biurze Rzecznika Praw Dziecka. Na początku kariery zawodowej przez ponad 10 lat był dziennikarzem, m.in. w RMF FM, Telewizji Polskiej i Ekspresie Wieczornym. W latach 2001-05 był członkiem Zarządu Głównego Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. W latach 2014-15 dwukrotnie wybierany był do trójki najlepszych rzeczników prasowych w branżowym konkursie Protony. Twitter: @przybylskipp |
LinkedIn: Przemysław Przybylski |
Finanse: ubezpieczenia
Rozalia Derewenda - Zasłona Koordynator ds. Marketingu i PR w Grupie PZU. Odpowiedzialna za komunikację sieci medycznej PZU Zdrowie, w szczególności za kontakt z mediami, współpracę z domami mediowymi i agencjami, udział w wydarzeniach branżowych i inicjatywach CSR. Od ponad 8 lat związana z branżą ubezpieczeń i prywatnej opieki medycznej, gdzie zdobyła także doświadczenie w pracy projektowej. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Zarządzanie i Podyplomowych Studiów PR oraz Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Realizowała staże w Polskiej Agencji Prasowej i Ambasadzie USA w Warszawie. |
LinkedIn: Derewenda-Zasłona Rozalia |
Medioznawca i pasjonat komunikacji. Od początku swojego doświadczenia zawodowego związany ze światem finansów. Jako dziennikarz współpracował z uznanymi redakcjami ekonomicznymi, m.in. TVN CNBC, Polsat Biznes, Rzeczpospolita i Bloomberg Businessweek Polska. Od ponad 8 lat w świecie komunikacji i Public Relations. Przez cztery lata zajmował się komunikacją w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego, gdzie realizował kampanie społeczne i odpowiadał za kontakty z mediami. Od 2017 roku pełni funkcję rzecznika prasowego w towarzystwie ubezpieczeniowym LINK4, w którym odpowiada za komunikację korporacyjną, w tym działania PR, relacje z mediami i komunikację wewnętrzną. Od 2018 roku członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, a od 2020 roku koordynator Klubu investor relations PSPR. Pasjonuje go rynek kapitałowy i komunikacja spółek giełdowych. Ukończył dziennikarstwo i komunikację społeczną na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz finanse i rachunkowość w Szkole Głównej Handlowej (SGH) w Warszawie. Brał także udział w projekcie naukowym na Universita degli Studi di Milano w zakresie nauk o komunikowaniu. Jest też absolwentem Podyplomowych Studiów PR i Strategicznego Komunikowania w Firmach w SGH. |
LinkedIn: Maciej Krzysztoszek |
Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej Nationale-Nederlanden. Odpowiada w ramach pionu HR za komunikację korporacyjną, komunikację wewnętrzną ukierunkowaną na budowanie doświadczeń pracowników, działania z zakresu budowania marki pracodawcy, CSR’u oraz Public Affairs. W swojej codziennej pracy stara się szukać synergii i patrzy na komunikację z perspektywy budowania doświadczeń klientów, ale przede wszystkim pracowników, którzy są najlepszymi ambasadorami firmy i marki. Dodatkowo pełni rolę Rzecznika Prasowego dla spółki ubezpieczeniowej i emerytalnej. Z wykształcenia Absolwentka Socjologii UW. Dodatkowo absolwentka MBA dla HR w Akademii Leona Koźmińskiego, jak również studiów podyplomowych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, relacji inwestorskich i komunikacji finansowej oraz projektów społecznych. Jurorka konkursu Złote Spinacze – prestiżowego konkursu oceniającego projekty z zakresu PR , komunikacji oraz employer brandingu. Prywatnie mama dwóch synów. |
LinkedIn: Pokutycka-Mądrala Marta |
Od niemal 20 lat zajmuje się komunikacją w biznesie, z czego większość w finansach osobistych i ubezpieczeniach. W ciągu swojej kariery pracował dla wielu uznanych marek, takich jak Philip Morris, Ambra SA, czy d. Sygma Bank (obecnie BNP Paribas Polska). Pełnił wiele ról związanych z komunikacją i kontaktem z klientami. Był jednym z pierwszych rzeczników klientów w Polsce w sektorze bankowym. W latach 2014-2019 prowadził własną działalność z obszaru PR dla kilku firm z różnych sektorów – Betacom, Promedica24, Hotel Bayjonn, Sygma Bank, British American Tobacco Augustów – na stałe będąc związanym z Prudential Polska jako jego PR manager i rzecznik prasowy. W latach 2019-2020 kierował biurem komunikacji korporacyjnej Grupy PZU, pełniąc również rolę jej rzecznika prasowego. Od wiosny 2020 pracuje jako rzecznik prasowy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Jest koordynatorem Klubu rzeczników prasowych działającego w strukturach Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i aktywnym członkiem tego stowarzyszenia.
|
LinkedIn: Damian Ziaber |