Trwa proces przyjmowania oficjalnych zgłoszeń do największej nagrody komunikacyjnej w Europie Wschodniej oraz Azji Środkowej - Eventiada International Public Relations Association Golden World Awards. Ten konkurs to znakomita okazja do zaprezentowania polskich projektów. Laureatów poznamy już w grudniu.
Eventiada IPRA GWA jest regionalnym partnerem IPRA Golden World Awards, globalnego konkursu organizowanego od 1990 roku przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Public Relations (IPRA), jedno z najstarszych stowarzyszeń branżowych, które od 1955 roku tworzy standardy public relations i współpracuje w ONZ od 1984 r.
W tym roku Eventiada wprowadziła nowy priorytet - zrównoważony rozwój. W konkursie znalazły się kategorie dedykowane kampaniom SDG's (wspierającym cele zrównoważonego rozwoju ONZ) oraz wiele nowych nagród korporacyjnych. Po raz pierwszy oprócz Grand Prix nasze międzynarodowe jury przyzna Grand Prix Zrównoważonego Rozwoju. Eventiada obejmuje kilkanaście krajów regionu, m.in. Rosję, Bułgarię, Chorwację, Kazachstan czy Ukrainę. Analogiczny będzie skład jurorski, w którym zasiądzie także przedstawiciel Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. W ubiegłym roku była to Luiza Jurgiel - Żyła. - To bardzo ciekawa inicjatywa i bezcenny przegląd projektów z naszego regionu. Co ważne, są tu nie tylko kampanie wielkich koncernów, ale też mniejsze, unikalne przedsięwzięcia. Polska powinna jak najśmielej pokazywać się w ramach Eventiady - zachęca Prezeska PSPR.
Kluczowe daty:
- 19 sierpnia 2020 - rozpoczęcie przyjmowania zgłoszeń
- 16 listopada 2020 - koniec przyjmowania zgłoszeń
- 4 grudnia 2020 - uroczysta gala
Jak zapewnia Alexey Safronov, Prezes Eventiada IPRA GWA, Dyrektor Generalny Orta Communications Group: oferujemy nagrody za wybitne kampanie wspierające cele zrównoważonego rozwoju ONZ. Jury Eventiada IPRA GWA nie może się doczekać wyboru i świętowania najlepszych w swojej klasie kampanii z całego regionu.
Svetlana Stavreva, prezes IPRA: COVID-19 uświadomił nam, że przyszłość nie będzie tak wygodna jak przeszłość - dla nas, dla naszych klientów, dla naszej branży i dla naszych społeczności. Rola zawodu PR została na nowo zdefiniowane ponad granicami i salami posiedzeń, w społeczeństwie i w ramach nowych kanałów medialnych. Dziś nasza praca musi dotyczyć nie tylko kwestii strategicznych i wartości organizacji czy marki, za którą jesteśmy odpowiedzialni, ale także zapewnić komunikację opartą na prawdzie i etyce. Długoterminowe relacje między IPRA a ONZ, a także cele zrównoważonego rozwoju ONZ, stanowią idealne ramy dla praktyków PR do pracy w inny sposób i lepszego reagowania na nowe realia.
Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku projekt „Mali Ratownicy”, który agencje Public Dialog i El Padre zrealizowały w 2019 roku dla marki Volkswagen, zdobył dwie nagrody w konkursie Eventiada IPRA Golden Awards. Polacy wrócili z moskiewskiej gali z Grand Prix „za promowanie bezpieczeństwa wśród rodzin” oraz nagrodą za drugą lokatę w kategorii Best Corporate Social Responsibility Campaign.
Organizatorzy czekają na anglojęzyczne zgłoszenia kampanii, które odbyły się między 1 września 2019 r. a 1 września 2020 r., za pośrednictwem strony internetowej: www.eventiada.com.