Polskie Stowarzyszenie Public Relations z nowym logo

Polskie Stowarzyszenie Public Relations z nowym logo

PSPR rozstrzygnęło konkurs na nowy branding organizacji.

Dziesięcioosobowa komisja, złożona z przedstawicieli rady nadzorczej oraz zarządu, oceniała prace zgłoszone w trybie konkursu wewnętrznego przez członków stowarzyszenia oraz rekomendowanych przez nich grafików. Nowa identyfikacja wizualna zastąpi obecne logo, które powstało ponad 20 lat temu.

Jury konkursowe poszukiwało logotypu, które w syntetyczny sposób będzie oddawać charakter PSPR i jego nowe inicjatywy a zarazem będzie zgodne z trendami panującymi w grafice użytkowej.

Zgodnie z briefem, każdy uczestnik postępowania miał przygotować dwie propozycje logo. Obie kreacje miały uwzględniać polskie i angielskie nazewnictwo. W konkursie zmierzyło się szesnaście propozycji graficznych.

- Jestem bardzo zadowolony zarówno z liczby nadesłanych prac, jak i ich jakości. Wszystkie projekty były bardzo estetyczne, charakteryzowały się funkcjonalnością a ich kompozycje wskazywały na rozumienie przez Autorów wartości, które są fundamentem działalności naszego Stowarzyszenia oraz branży. Bardzo dziękuję wszystkim uczestnikom za kreatywność, poświęcony czas i energię.– mówi Bartosz Milczarczyk, wiceprezes PSPR, odpowiedzialny za organizację konkursu. – Formuła konkursu wewnętrznego, którą wybraliśmy również nie jest przypadkowa. Zależało nam na tym, aby w tak trudnym dla branży okresie, spowodowanym przez covid-19, to nasi członkowie, ich agencje lub graficy, z którymi na co dzień współpracują mogli dostać to zlecenie – dodał.  

Po dogłębnej analizie wszystkich prac, komisja konkursowa w głosowaniu wybrała kreację zrealizowaną przez zespół agencji Publicon. W najbliższym czasie PSPR podpisze umowę z autorami projektu, na podstawie której w ciągu 14 dni zaprojektowany zostanie system identyfikacji wizualnej uwzględniający umieszczanie logo na: ściankach wystawienniczych, wizytówkach, papierze firmowym, kopertach, wizytówkach, broszurach, gadżetach, szablon slajdu prezentacji multimedialnej, informacji, prasowej, wiadomości e-mail, grafiki do mediów społecznościowych (cover photo, szablony postów), baner na www. 

- Propozycja, oprócz personalizowanej typografii i odświeżonej kolorystyki marki, eksploruje symbolikę cudzysłowu, jego lustrzanego odbicia, które stylizujemy na litery PR. Myśląc nad naturą pracy w branży Public Relations, tym co ponadczasowe w tej profesji, wpadliśmy na trop cytatu, wypowiedzi wartej powielania. To swoisty modus operandi naszej pracy. To symbol eksperckości, wartościowej wypowiedzi, słów, które zasługują na powielanie i przekazywanie dalej. Postanowiliśmy pójść za tą asocjacją, ponieważ niezależnie od tego jak zmieniają się media, od powstania druku, po rzeczywistość digital jest do dla nas niezmienny symbol wartościowych słów, siły eksperckiej wypowiedzi, sukcesu wiedzy połączonej z warsztatem. Efektywnej pracy w branży Public Relations – mówi Michał Ulidis, Partner Strategiczny agencji Publicon, nadzorujący pracę zespołu przygotowującego projekt.

Odświeżenie znaku graficznego oddaje ducha zmian, zachodzących w ostatnim czasie w Stowarzyszeniu, które po reorganizacji struktury, uruchomieniu Klubów Eksperckich czy dołączeniu do międzynarodowej sieci Global Alliance, za cel stawia sobie aktywizację i integrację środowiska oraz pozyskiwanie kolejnych ekspertów i specjalistów z branży.

- PSPR to dla mnie coś więcej niż organizacja branżowa - to miejsce gdzie poznałem ludzi, którzy nauczyli mnie tego, kim jestem dziś (oczywiście zawodowo). Kiedyś miałem przyjemność poznać tę organizację od środka, rozumiem ją i cieszę się, że dziś możemy dołożyć cegiełkę do gigantycznej jakościowej zmiany, którą prowadzi ten zarząd. Mamy też nadzieję, że nowa, odświeżona tożsamość wizualna spotka się z pozytywnym przyjęciem branży, choć przyznam, że tę starą będą pamiętał na zawsze – dodaje Szymon Sikorski, CEO i Założyciel agencji Publicon.


Obecne logo oraz zwycięska praca wraz z mock up’ami w załączeniu.

 

drukuj