Zmarła jedna z najbardziej wpływowych osób PR w XX wieku - Harold Burson

Zmarła jedna z najbardziej wpływowych osób PR w XX wieku - Harold Burson

W wieku 98 lat zmarł Harold Burson - założyciel największej i najstarszej agencji Public Relations na świecie, uznawany za najlepszego specjalistę PR XX wieku. 

Burson zmarł w centrum rehabilitacji Memphis, gdzie trafił po operacji biodra.

W ankiecie przeprowadzonej przez PRWeek Harold Burson został opisany jako „najbardziej wpływowa postać PR w tym stuleciu”. Taki tytuł jest zasługą ponad 50 lat pełnienia funkcji doradcy i powiernika dyrektorów generalnych przedsiębiorstw, liderów rządowych i sektora publicznego oraz wszelakich instytucji.

Podsumowanie kariery i jego roli jako wybitnego praktyka public relations w PRWeek brzmi tak:

Architekt największej agencji public relations na świecie, prezes Burson-Marsteller, Harold Burson, jest także osobą wielką pod wieloma innymi względami. Praktykował marketing zintegrowany jeszcze przed wynalezieniem tego terminu. Wprowadził PR do biznesu reklamowego w Young & Rubicam (prawodpodobnie nigdy więcej już tego nie zrobiono). Jego rozwój programów szkoleniowych wyznaczył standardy, które dopiero niedawno nadrobiło wiele inneych agencji. Osobiście sponsorował i wspierał programy, organizacje branżowe, uniwersytety i organizacje charytatywne w celu poprawy zawodu PR-owca. Dzięki jego mentoringowi wśród młodych talentów zrodziła się cała fala start-upów agencji PR. Stworzył unikalną "kulturę Bursona", która wciąż jednoczy byłych pracowników".

Burson otrzymał liczne nagrody od organizacji public relations, w tym za Hall of Fame od Public Relations Society of America, Arthur W. Page Society, PRWeek, PR News, Institute of Public Relations, Alan Campbell Johnson Award (England), a także liczne cytowania na collegach i uniwersytetach w Stanach Zjednoczonych, Europie i Chinach.

W 1953 roku Harold Burson wraz z Williamem Marstellerem założył agencję PR Burson-Marsteller (obecnie Burson Cohn & Wolfe). Na początku działalności biura firmy znajdowały się w Nowym Jorku i Chicago, oferując „zintegrowane usługi komunikacyjne” dla firm. Obecnie w firmie zatrudnionych jest ponad 4000 pracowników w 42 krajach, którzy współpracują z agencjami stowarzyszonymi w kolejnych kilkudziesięciu krajach.

Polecamy stronę poświęconą Haroldowi Bursonowi - https://www.celebratingharoldburson.com

drukuj