"Mity PR-u. Czy nie ma złej sławy?" -  przewodnik po stareorypach o branży public relations

"Mity PR-u. Czy nie ma złej sławy?" - przewodnik po stareorypach o branży public relations

Nie ma nic ważniejszego niż relacje z mediami? PR to blichtr, przyjęcia i błysk fleszy? Komunikaty prasowe wyszły z mody, nie wypada też dzwonić do dziennikarzy? Ponadto dobre produkty i odpowiedni ludzie sami się wypromują, a przecież nieważne jak mówią – ważne, żeby mówili. 

 

W przewodniku „Mity PR-u. Czy nie ma złej sławy?” (wyd. PWN) Leigh Rich omawia mity istniejące wewnątrz i wokół branży PR-u. Książka jest odpowiedzią na bardzo duży wybór książek i materiałów o PR-ze, z których wiele jest naszpikowanych samą teorią. Chcąc przedstawić tę branżę od innej strony Rich zwraca uwagę na to, jak mity potrafią wyrządzić duże szkody – zatrzymując i powstrzymują nas przed trzeźwą oceną sytuacji.

Wielu ludzi z branży zastanawiało się nad pytaniem: „Czym jest PR?”. Pojęcie to na przestrzeni lat było już wielokrotnie redefiniowane przez znanych specjalistów, ale prawda jest taka, że opinia publiczna nadal nie ma pojęcia, czym tak właściwie jest ten PR i czym zajmują się PR-owcy.

Dlaczego świadomość czym jest PR jest taka ważna? Ponieważ PR można odnaleźć prawie we wszystkim, co czytamy, oglądamy i czego słuchamy w mediach. Kiedy przeglądamy tabloidy o wątpliwej jakości, kiedy włączamy wiadomości lub telewizyjny talk-show, kiedy słuchamy w radiu wywiadów lub informacji albo kiedy ściągamy aplikację – zawsze można spodziewać się, że PR miał w tym swój udział.

„Mity PR-u. Czy nie ma złej sławy?” to przewodnik po branży Public Relations dla studentów, przedsiębiorców oraz PR-owców. Publikacji patronuje PSPR.

***

Ciekawe i spójne spojrzenie na współczesny świat PR. Autor, krok po kroku, przeprowadza czytelnika
po niuansach branży, mierząc się z najbardziej popularnymi mitami na temat tej profesji. To wciągający przewodnik, który przedstawia konkretne przypadki, konkretne dane i rozwiązania. A wszystko w lekkiej
i przystępnej formie. Must have dla profesjonalistów, początkujących, a także osób zainteresowanych tematyką.

Bartosz Milczarczyk, Wiceprezes, Polskie Stowarzyszenie Public Relations

***

O autorze: 

Rich Leigh – od wielu lat związany z branżą PR. Założyciel i dyrektor firmy Radioactive PR. Współpracował
z największymi markami i organizacjami, takimi jak IKEA, Just-Eat, Premier Inn, National Gallery, Paddy Power i wiele innych.  Nominowany do UK Social Media Communications Awards jako „the brightest young social media communicator”. Prowadzi blog PRexamples.com poświęcony najlepszym działaniom PR-owym.

drukuj