PR-owiec to jest taki człowiek, który lubi opowiadać. O ciekawych projektach, o tym, co obserwuje wokół siebie, co słychać w branży, co u klientów, co go pasjonuje, a co irytuje...
Dobrze, gdy ktoś chce tego słuchać, a jeszcze lepiej, gdy wyciągnie korzyści dla swojej marki. Takie właśnie było lutowe spotkanie z cyklu „Nie taki #PR czarny”, poświęconego skutecznej komunikacji marek, skierowanego do przedsiębiorców, marketingowców i osób zajmujących się public relations w Olsztynie. Michał Bonarowski, PR Officer z Allegro, członek PSPR, dzielił się swoimi doświadczeniami z pracy w PR.
Co może ciekawić uczestników takiego spotkania? Okazuje się, że warsztat PR-owca to kopalnia tematów, które interesują praktyków. Na pozór trywialne pytania, jak choćby: czy lepiej korzystać z agencji, czy mieć PR-owca wewnątrz firmy, pokazują, że zarządzanie komunikacją to złożona kwestia na wielu płaszczyznach. Bo przecież wszystko zależy – i od rodzaju firmy i charakteru jej działalności, i od strategii komunikacyjnej. A czasem zdarza się, że ta strategia nie jest elementem wystarczająco docenianym zarówno przez samych PR-owców, jak i przez ich zarządy. Zamiast tego o wiele łatwiej podjąć cząstkowe, czasem przypadkowe działania, byle mieć efekt w postaci publikacji czy komentarzy w mediach społecznościowych. A tymczasem może okazać się, że takie działania przyniosą efekty zbyt krótkotrwałe lub za mało perspektywiczne, żeby wywrzeć wpływ na interesariuszy. No i na koniec warto pamiętać, że nawet najlepsza strategia i świetna egzekucja końcowa nie zastąpią dobrze przeprowadzonej fazy przygotowań, od której zależy finalne powodzenie.
Pełny zapis wideo spotkania (2 godziny) znaleźć można na Facebooku -> TUTAJ