PRawne aspekty PRacy PRowca: relacja ze spotkania śląskiego oddziału PSPR

PRawne aspekty PRacy PRowca: relacja ze spotkania śląskiego oddziału PSPR

17 listopada w katowickim hotelu Angelo odbyło się kolejne z cyklu spotkań śląskiego oddziału PSPR. Licznie zgormadzeni goście mieli okazję zapoznać się z dwoma zaplanowanymi na ten długi wieczór tematami. W pierwszej części rozmawiano na temat prawnych aspektów pracy piarowca, a zaproszonym ekspertem był dr Robert Rajczyk, specjalista w dziedzinie prawa prasowego i autorskiego. Druga część spotkania poświęcona była strategii promocyjnej Katowic. Prelekcje wygłosili Rafał Czechowski i Wojciech Czyżewski. Spotkanie poprowadził Krystian Dudek, członek zarządu śląskiego oddziału Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.


Dyskusja na temat prawa w branży PR wywołała liczne reakcje i gorącą dyskusję zgormadzonych gości. Najwięcej wątpliwości budziła kwestia zabezpieczania przez piarowców praw do zgłaszanych potencjalnym klientom pomysłów. Robert Rajczyk wyjaśniał również szczegóły regulacji dotyczących prawa przedruku materiałów tekstowych i zdjęciowych, wykorzystania utworów muzycznych podczas imprez firmowych oraz ochrony wizerunku w kontaktach z mediami.


Część poświęcona strategii promocji Katowic okazała się równie intrygująca. Prezentowane wyniki badań w wielu obszarach zaskoczyły słuchaczy. Okazało się bowiem, że wizerunek Katowic oczami mieszkańców miasta, aglomeracji i całego kraju budzi wiele kontrowersji. Co ważne, członkowie i sympatycy PSPR mieli okazję jako pierwsi zapoznać się z efektami badań, bowiem ich oficjalna prezentacja dopiero przed nami.


- Listopadowe spotkanie, poprzez swój bogaty program, było najdłuższym z tegorocznych. Cieszy nas również, że liczba zainteresowanych udziałem stale rośnie. Kilkadziesiąt osób aktywnie obradujących przez trzy godziny to prawdziwy powód do zadowolenia oraz potwierdzenie trafności wyboru prelegentów i tematów. A już dziś wszystkich zainteresowanych tematem Społecznej Odpowiedzialności Biznesu zapraszamy na grudniowe spotkanie. Poza tradycyjną porcją wiedzy o Public Relations na uczestników czekać będzie również świąteczny poczęstunek - podsumowuje Krystian Dudek, członek zarządu PSPR Śląsk.

Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) jest pierwszą i najstarszą samorządową organizacją zawodową tej branży w Polsce istniejącą od 1994 roku. Zrzesza ona pracowników działów PR w firmach, samorządach i administracji publicznej, wykładowców wyższych uczelni oraz pracowników agencji PR. PSPR prowadzi szeroką i różnorodną działalność popularyzatorską i edukacyjną dotyczącą PR poprzez inicjowanie i współorganizację konferencji i seminariów, prowadzenie szkoleń specjalistycznych, wspieranie przedsięwzięć sprzyjających wymianie informacji i doświadczeń z zakresu PR oraz wyznaczanie standardów zawodowych.

drukuj