Społeczna odpowiedzialność biznesu na spotkaniu w Katowicach

Społeczna odpowiedzialność biznesu na spotkaniu w Katowicach

Stało się już tradycją, iż na przedświąteczne, ostatnie w danym roku spotkanie Polskie Stowarzyszenie Public Relations Oddział Śląsk zaprasza gości reprezentujących instytucje, które potrafią dzielić się zgromadzonym kapitałem i doświadczeniem oraz angażować się w niesienie pomocy lokalnym społecznościom.


Gościem honorowym był Marszałek Województwa Śląskiego Pan Adam Matusiewicz, który przedstawił cele powołanej w 2011 Rady ds. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu przy Marszałku województwa śląskiego. W spotkaniu uczestniczyli również Pan Krzysztof Kaczmar - Dyrektor Fundacji Kronenberga oraz Pan Tomasz Weiss reprezentujący bank Citi Handlowy.

Podczas prezentacji przedstawione zostały najważniejsze obszary działalności Fundacji, która korzystając z własnego doświadczenia i bliskiej współpracy z bankiem, za priorytet stawia podnoszenie wiedzy finansowej społeczeństwa polskiego. Cel ten realizuje prowadząc liczne programy edukacyjne kierowane do szerokiego grona Polaków. Jak powiedział Krzysztof Kaczmar: „Racjonalne podejmowanie decyzji finansowych oraz wzrost świadomości w zarządzaniu pieniędzmi i budżetem domowym wpłynie zarówno na poprawę poziomu życia Polaków jaki i funkcjonowanie całej gospodarki”.

Zaprezentowano także pozostałe obszary zaangażowania Fundacji, w tym przede wszystkim działania na rzecz popularyzacji wolontariatu pracowniczego, ochrony polskiego dziedzictwa kulturowego oraz rozwoju społeczności lokalnych. Uczestnicy spotkania obejrzeli krótkie filmy dokumentujące prowadzone programy, w tym program prezentujący wkład Fundacji w projekt identyfikacji miejsca pochówku wybitnego astronoma Mikołaja Kopernika.

Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) jest pierwszą i najstarszą samorządową organizacją zawodową tej branży w Polsce istniejącą od 1994 roku. Zrzesza ona pracowników działów PR w firmach, samorządach i administracji publicznej, wykładowców wyższych uczelni oraz pracowników agencji PR. PSPR prowadzi szeroką i różnorodną działalność popularyzatorską i edukacyjną dotyczącą PR poprzez inicjowanie i współorganizację konferencji i seminariów, prowadzenie szkoleń specjalistycznych, wspieranie przedsięwzięć sprzyjających wymianie informacji i doświadczeń z zakresu PR oraz wyznaczanie standardów zawodowych.

drukuj