„Człowiek i Maszyna, czy to koniec komunikacji, jaką znamy?” - PSPR Day już 24 października

„Człowiek i Maszyna, czy to koniec komunikacji, jaką znamy?” - PSPR Day już 24 października

Warszawa, 2 października 2025

Już 24 października w Centralnym Domu Technologicznym w Warszawie odbędzie się dziewiąta edycja PSPR Day – jednej z najważniejszych konferencji branży komunikacyjnej w Polsce. Na scenie wystąpią nie tylko czołowi eksperci PR, lecz także psychologowie, prawnicy i dziennikarze.

– Zainteresowanie tegorocznym PSPR Day przerasta nasze oczekiwania – sprzedaliśmy wszystkie dostępne bilety, można już tylko wykupić dostęp online.  To pokazuje jak dużą ciekawość budzą nowe technologie, w tym sztuczna inteligencja, ale i człowiek, który spotyka się z maszyną. Zagadnienia te, redefiniują sposób, w jaki myślimy o relacjach, zaufaniu i wiarygodności w komunikacji - mówi Karolina Łuczak, prezeska PSPR. - PSPR Day to wydarzenie wyjątkowe, bo w całości organizowane jest przez członków i członkinie stowarzyszenia - wolontariacko, własnymi siłami, po godzinach regularnej pracy, nierzadko na zarządczych stanowiskach. To nasze wspólne święto, na które serdecznie zapraszamy.

Dzień rozpocznie się od sesji networkingowej, która rozgrzeje uczestników przed częścią merytoryczną. Pierwszy blok skoncentrowany będzie na kondycji branży – zarówno psychicznej, jak i ekonomicznej. Ewa Wójcikowska opowie o wypaleniu zawodowym PR-owców, a dr Dagmara Prystacka i Anna Kiryjow-Radzka zaprezentują wyniki raportu „Stan branży PR w Polsce 2025”, przygotowanego na podstawie szeroko zakrojonych badań. W dalszej części poruszone zostaną tematy samotności w świecie relacji (opowie o tym Joanna Andryszczak) i znaczenia empatii w nowoczesnym przywództwie komunikacyjnym (w roli eksperta w tym temacie wystąpi Mariusz Augustyniak).

W bloku „Maszyna” głos zabiorą Mikołaj Sznajder z CampusAI oraz Mateusz Malinowski z Biliti, którzy pokażą, jak sztuczna inteligencja zmienia codzienną praktykę PR-owców. Aspekty prawne rozwoju AI przybliży radca prawny dr Damian Flisak.

Trzeci blok, „Otoczenie”, poświęcony zostanie mediom w erze algorytmów. O przyszłości dziennikarstwa i komunikacji dyskutować będą Konrad Zalas (Polska Press Grupa), Marcin Szczupak (Mediaboard) i Rafał Pikuła (Spider’s Web+). O algorytmach w kampaniach wyborczych porozmawiają Barbara Krysztofczyk (Krystal Point), dr Anna Miotk (PBI) i dr Wojciech Maguś (UMCS). Debata zamykająca konferencję, w której udział wezmą Katarzyna Mendelson-Maciejak (Nordea Bank), Malwina Wrotniak (TAILORS Group), Cezary Szczepański (XYZ) i Piotr Błaszczyk (Rządowe Centrum Bezpieczeństwa), będzie próbą odpowiedzi na pytanie, czy stoimy u progu końca komunikacji, jaką znamy.

Agendę PSPR Day opracowała Rada Programowa: dr Katarzyna Kopeć-Ziemczyk, dr Dagmara Prystacka, Anna Kiryjow-Radzka, Aneta Arwaj, Karolina Szelążek, Hanna Pieczyńska, Marcin Herman, Krzysztof Olszewski, Tomasz Lewandowski i Mariusz Gawrychowski.

– Takie wydarzenia jak PSPR Day integrują branżę i realnie podnoszą kwalifikacje jej uczestników. Dzięki wielu patronom medialnym tematyka public relations oraz rola AI w jego rozwoju wychodzą szerzej, poza branżową bańkę – dodaje Renata Poreda, wiceprezeska PSPR. - Cieszę się, że wspierają nas także niemal wszystkie organizacje branżowe, dzięki której możemy się spotkać w nowoczesnym centrum konferencyjnym w stolicy.

Pula biletów na wydarzenie wyczerpała się jeszcze we wrześniu. Możliwy jest udział w formule online. Dostęp można wykupić na stronie wydarzenia: https://polskipr.pl/psprday2025.

Partnerami branżowymi wydarzenia są PROM, SAPR i ZFPR. Patronat medialny objęli: Polska Press Grupa, xyz, Cashless.pl, Dziennik Gazeta Prawna, Spider’s Web, Wirtualnemedia.pl, Press, Radio Eska, My Company Polska i Rzeczpospolita. 

Partnerem głównym PSPR Day jest Mediaboard, partnerem wspierający podcastowe Rozmowy [z] Dnia jest Lorem Ipsum Team, a partnerem Astor.

 

Kontakt dla mediów:

Polskie Stowarzyszenie Public Relations
ul. Okopowa 56/1,
01-042 Warszawa
Email: biuro@polskipr.pl

drukuj