Cyprian Maciejewski polskim jurorem Eventiada IPRA Golden World Awards

Cyprian Maciejewski polskim jurorem Eventiada IPRA Golden World Awards

Polskie Stowarzyszenie Public Relations ponownie zostało reprezentantem kraju w jurorskim gronie najważniejszej nagrody komunikacyjnej w Europie Środkowo-Wschodniej oraz Azji Centralnej - Eventiada International Public Relations Association Golden World Awards. Polska organizacja branżowa zaprasza agencje, firmy oraz instytucje znad Wisły do udziału w konkursie. Z pełnym przekonaniem, iż w większości kategorii mamy czym się pochwalić.    

W tym roku organizatorzy Eventiady wprowadzili nowy priorytet - zrównoważony rozwój. W konkursie znalazły się kategorie dedykowane kampaniom SDG's (wspierającym cele zrównoważonego rozwoju ONZ) oraz wiele nowych nagród korporacyjnych. Po raz pierwszy oprócz Grand Prix międzynarodowe jury przyzna Grand Prix Zrównoważonego Rozwoju. Polskim jurorem został Cyprian Maciejewski, Członek Zarządu PSPR, któremu tym samym przypadła misja sprostania bardzo pracowitemu listopadowi. Szczególnie w jego drugiej połowie, ponieważ dokładnie do 16 listopada trwa przyjmowanie zgłoszeń. Laureaci zostaną ogłoszeni już 4 grudnia, podczas uroczystej gali. - Muszę przyznać, że konkurs zapowiada się niesamowicie interesująco, ale mam też spory ból głowy. Po dodaniu w tej edycji pakietu laurów spod znaku "zrównoważonego rozwoju" jest ich w sumie już około 60. Podział prac jednak jeszcze przed nami. Przypuszczam, że nie tylko ja, ale i większość jurorów szczególnie ekscytuje się tym novum - właśnie kampaniami SDG's. Tak szczegółowe rozróżnienie kategorii w tym obszarze będzie bardzo poważną próbą merytoryczną dla rynku, czyli podmiotów zgłaszających, a także dla nas, oceniających projekty - wyjaśnia Cyprian Maciejewski. W 39-osobowym składzie znalazła się nadzwyczaj liczna grupa przedstawicieli krajowych organizacji branży PR, m.in. z Finlandii, Turcji, Włoch, Węgier, Rosji, Estonii, Chorwacji, Kazachstanu, Bułgarii, Azerbejdżanu czy Austrii.

Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku projekt „Mali Ratownicy”, który agencje Public Dialog i El Padre zrealizowały dla marki Volkswagen, zdobył dwie nagrody w tym konkursie. Polacy wrócili z moskiewskiej gali z Grand Prix „za promowanie bezpieczeństwa wśród rodzin” oraz nagrodą za drugą lokatę w kategorii Best Corporate Social Responsibility Campaign. - To najlepszy dowód na to, że Polacy bez kompleksów mogą, a nawet powinni stawać do rywalizacji o te prestiżowe statuetki. Byłoby wspaniale odnotować liczne aplikacje z naszego kraju i następnie zdobyte wyróżnienia. Przy okazji PSPR miałby sposobność szerzej porównać kampania polskie i zagraniczne - przekonuje Luiza Jurgiel-Żyła, Prezeska Stowarzyszenia, która jurorowała w konkursie w ubiegłym roku. Jak zapewnia Alexey Safronov, Prezes Eventiada IPRA GWA, Dyrektor Generalny Orta Communications Group: nasz projekt rozwija się bardzo dynamicznie, zaledwie w zeszłym roku 13 krajów Europy Wschodniej i Azji Środkowej dołączyło do naszego konkursu na doskonałość w komunikacji. Teraz z ogromną przyjemnością przedstawiamy zaktualizowane kategorie, zawierające więcej nagród korporacyjnych, społecznych i sektora publicznego. Oferujemy również nagrody za wybitne kampanie wspierające cele zrównoważonego rozwoju ONZ, w tym dedykowane Grand Prix. Międzynarodowe jury Eventiada IPRA GWA z niecierpliwością oczekuje możliwości wyboru i świętowania najlepszych w swojej klasie kampanii z całego regionu

Organizatorzy czekają na anglojęzyczne zgłoszenia kampanii, które odbyły się między 1 września 2019 r. a 1 września 2020 r., za pośrednictwem strony internetowej: www.eventiada.com. Członkowie PSPR mają przywilej aplikować do konkursu z opłatą obniżoną o 15%. W tym celu, jeszcze przed przesłaniem zgłoszenia, należy się skontaktować z Biurem Stowarzyszenia (biuro@polskipr.pl).

 

Eventiada IPRA GWA jest regionalnym partnerem IPRA Golden World Awards, globalnego konkursu organizowanego od 1990 roku przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Public Relations (IPRA), jedno z najstarszych stowarzyszeń branżowych, które od 1955 roku tworzy standardy public relations i współpracuje w ONZ od 1984 r.

Główne bloki kategorii nagród w edycji 2020

  • Outstanding Campaigns Supporting UN Sustainable Development Goals (SDG's)
  • Practice Areas
  • Special Categories
  • Personal Categories
  • Contribution to Communications Industry Categories
  • Media Categories
  • Youth Campaigns

Nowe kategorie nagród w powiązaniu z celami SDG's

  • Best Campaign Supporting Healthy Lives and Promoting Well-being for All at All Ages
  • Best Campaign Supporting the Inclusive and Equitable Quality Education and Promoting Lifelong Learning Opportunities for All
  • Best Campaign Supporting Gender Equality and Empowerment for All Women and Girls
  • Best Campaign Supporting the Promotion of Inclusive and Sustainable Economic Growth, Employment and Decent Work for All
  • Best Campaign Supporting the Building of Resilient Infrastructure, Promotion of Sustainable Industrialization and Fostering Innovation
  • Best Campaign Supporting the Cities to be Inclusive, Safe, Resilient and Sustainable
  • Best Campaign Supporting the Sustainable Consumption and Production Patterns
  • Best Campaign Supporting the Conservation and Sustainable Use of the Oceans, Seas and Marine Resources
  • Best Campaign Supporting the Sustainable Management of Forests, Combat with Desertification, Halt and Reverse of Land Degradation, Halt of Biodiversity Loss
  • Best Campaign Supporting the Revitalization of the Global Partnership for Sustainable Development

foto: eventiada.com

 

drukuj