Wrocławski PR dla Regionów zmienia termin
Polskie Stowarzyszenie Public Relations -organizator PR dla Regionów - informuje o zmianie terminu seminarium. Przesunięciu ulegnie również data rozstrzygnięcia towarzyszącego wydarzeniu ogólnopolskiego konkursu na najlepszą strategię promocyjną wybranej jednostki samorządowej.
Skąd ta zmiana?
Kwiecień to miesiąc seminariów i konferencji – w tym czasie odbywa się m. in. Festiwal Miast i Regionów oraz Kongres Public Relations. Mając na uwadze fakt, że dla specjalistów biorących w nich udział stawienie się na trzeciej z kolei konferencji może stanowić problem, podjęliśmy decyzję o zmianie terminu naszego wydarzenia - tłumaczy Szymon Sikorski wiceprezes PSPR. Przesunięciu ulega również termin nadsyłania prac konkursowych – studenci mogą zgłaszać je do 19 kwietnia.
O inicjatywie PR dla regionów
Żyjemy w Europie 250 regionów. Niektóre z nich stały się dla nas cennymi partnerami, a z innymi będziemy toczyć rynkową rywalizację o inwestycje, turystów, miejsce na gospodarczej i kulturalnej mapie UE. Będziemy także konkurować o pracowników, studentów, instytucje, czy prawo organizacji prestiżowych imprez. Podobnie, jak w biznesie, jednym z kluczowych atutów będzie profesjonalna komunikacja i skuteczna promocja. Powstaje zatem pytanie, w jaki sposób narzędzia public relations mogą pomóc polskim regionom odnieść sukces?
Aby odpowiedzieć na ten problem, przedstawiciele Polskiego Stowarzyszenia Public Relations postanowili zorganizować w 10 największych miastach kraju seminarium "PR dla regionów". We Wrocławiu odbędzie się ono w dniach 13- 14. 05. 2008 w siedzibie Instytutu Politologii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Organizując cykl seminariów, przedstawiciele PSPR pragną nie tylko zainicjować debatę, wyciągnąć z niej praktyczne wnioski, ale i zintegrować wokół zagadnienia promocji regionów całą rzeszę specjalistów, praktyków, naukowców, samorządowców, urzędników, przedstawicieli środowisk biznesowych i mediów. Seminaria mają stworzyć szansę na dialog i wzajemną inspirację, spojrzenie w europejską przestrzeń i nadanie właściwych proporcji lokalnym patriotyzmom i potrzebie współpracy.
Do udziału zaproszeni zostali również przyszli specjaliści - studenci uczelni wyższych. Do nich skierowany jest ogólnopolski konkurs na najlepszą strategię promocyjną wybranej jednostki samorządowej. Strategie konkursowe można nadsyłać do 19 kwietnia, po uprzednim zalogowaniu się na stronę http://prregionow.pl. Do wygrania są płatne staże w Brukseli, Wrocławiu i Warszawie oraz liczne nagrody. Wyniki ogłoszone zostaną drugiego dnia konferencji we Wrocławiu. Finaliści z każdego miasta zostaną również zaproszeni do udziału w przyszłorocznym seminarium. Organizatorem konkursu jest Koło Młodych Politologów, działające przy Uniwersytecie Wrocławskim, którego członkowie serdecznie zapraszają wszystkich chętnych do udziału w przedsięwzięciu. Być może, dzięki tego typu inicjatywom, regiony zyskają nowe, kompetentne kadry, potrafiące wykorzystywać nowoczesne narzędzia komunikowania na rzecz polskich miast i gmin.
Wydarzenie swoim autorytetem zdecydowali się wesprzeć między innymi:
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Patroni Medialni:
Gazeta.pl, Newsline.pl, Polskie Radio Wrocław, Brief, TVP Wrocław
Partnerzy merytoryczni: Brief for Poland, Press – Service Monitoring Mediów sp zoo, Netpr.pl, Ideo.pl – Agencja Interaktywna, Internetpr.pl
Szczegółowy program wydarzenia oraz regulamin konkursu i informacje o partnerach: http://prregionow.pl.
Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) jest samorządową organizacją zawodową wyższej użyteczności publicznej, istniejącą od 1994 roku. PSPR skupia pracowników działów PR w organizacjach gospodarczych, samorządowych i administracji, wykładowców wyższych uczelni oraz pracowników lub właścicieli agencji PR. Stowarzyszenie prowadzi działalność popularyzatorską i edukacją dotyczącą Public Relations poprzez inicjowanie i współorganizację różnego typu konferencji i seminariów, podnoszących kwalifikacje specjalistów ds. Public Relations. Chętnie udziela także patronatów przedsięwzięciom sprzyjającym wymianie informacji i doświadczeń w dziedzinie Public Relations, a także kreowaniu właściwego wizerunku firm oraz osób fizycznych zaangażowanych w pracę Public Relations.