Łby PR 2005 na 10-lecie działalności Polskiego Stowarzyszenia Public Relations

Podczas wczorajszego jubileuszowego spotkania PSPR z okazji 10-lecia działalności, stowarzyszenie przyznało tytuły Łbów PR 2005 r. Wyróżnienia, przyznane po raz pierwszy, otrzymali prof. Krystyna Wojcik, Piotr Czarnowski oraz prof. Ryszard Ławniczak. PSPR będzie odtąd co roku przyznawało ten tytuł.  

Łby PR 2005 wręczyli goście specjalni spotkania, profesorowie Larissa i James Grunig, światowe autorytety w dziedzinie Public Relations. Tegoroczne nagrody zostały przyznane osobom, które wniosły pionierski wkład w rozwój dziedziny Public Relations w Polsce.

 PSPR uzasadnia przyznanie Łbów tegorocznym laureatom:

prof. dr hab. Krystyna Wojcik (SGH) - autorka znaczących publikacji z dziedziny Public Relations oraz mentorka wielu naukowców zajmujących się dyscypliną PR w Polsce - za całokształt pracy na rzecz dyscypliny i środowiska PR, ze szczególnym uwzględnieniem usystematyzowania wiedzy z zakresu Public Relations i wysiłków na rzecz podniesienia PR do rangi odrębnej dziedziny nauki.

Piotr Czarnowski – współtwórca Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, założyciel i prezesowi agencji First Public Relations, współautorowi jednej z pierwszych polskich książek z obszaru PR - za całokształt pracy na rzecz dyscypliny, środowiska i branży PR w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem pionierskiego wkładu w propagowanie dziedziny PR, wysiłku włożonego w integrację środowiska zawodowego oraz dbałości o wysoki poziom etyczny i profesjonalny działań Public Relations w praktyce gospodarczej.

prof. dr hab. Ryszard Ławniczak - twórca i kierownik Katedry Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations Akademii Ekonomicznej w Poznaniu - za całokształt pracy na rzecz dyscypliny, środowiska i branży PR w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem wkładu w rozwój wiedzy na polu Public Relations, wprowadzenie do literatury światowej autorskiej koncepcji „PR okresu transformacji ustrojowej”, a także za propagowanie tej dziedziny na płaszczyźnie praktyki gospodarczej

PSPR jest najstarszą organizacją branży PR w Polsce, skupiającą praktyków i edukatorów Public Relations. Obecnie PSPR skupia ponad 150 członków. Współpracuje z międzynarodowymi organizacjami PR: Międzynarodowym Stowarzyszeniem Public Relations (IPRA), Europejskim Stowarzyszeniem Public Relatons (CERP) oraz Europejskim Stowarzyszeniem Edukacji i Badań Public Relations (EUPRERA). W celu pełniejszej realizacji celów statutowych, PSPR buduje obecnie sieć lokalnych oddziałów. 

 

Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) jest samorządową organizacją zawodową istniejącą od 1994 roku. Zrzesza pracowników działów PR w organizacjach gospodarczych, samorządowych i administracji, wykładowców wyższych uczelni oraz pracowników lub właścicieli agencji PR. PSPR dba, by właściwie definiować pojęcie public relations i stara się wykazywać różnice pomiędzy public relations, marketingiem i reklamą. Prowadzi działalność popularyzatorską i edukacyjną dotyczącą PR w ramach konferencji i seminariów podnoszących kwalifikacje specjalistów ds. public relations.

drukuj

Załączniki