Polskie Stowarzyszenie Public Relations wybrało nowe władze
Członkowie Polskiego Stowarzyszenie Public Relations na walnym zebraniu członków 8 lutego 2019 roku w Katowicach wybrali nowy zarząd i radę nadzorczą. Na czele PSPR stanęła Luiza Jurgiel-Żyła, wiceprezesami zostali Emilia Zakrzewska i Bartosz Milczarczyk. W zarządzie znaleźli się także Agnieszka Bednarczyk i Cyprian Maciejewski.
- Polskie Stowarzyszenie Public Relations to najstarsza organizacja branży PR w Polsce. 25-letnia historia PSPR to wielkie nazwiska, ważne regulacje branżowe i setki przepracowanych społecznie godzin przez ludzi, którym zależy na tym, aby PR w Polsce spełniał najwyższe standardy – mówi Luiza Jurgiel-Żyła, Prezeska PSPR. – Objęta przeze mnie funkcja to ogromna odpowiedzialność. Jako najważniejszy cel kadencji mojego zarządu uważam integrację członków, bo tylko działając razem możemy dokonać znaczących rzeczy - dodaje.
Luiza Jurgiel-Żyła to PR Manager w Cresa Polska, międzynarodowej firmie doradczej w branży nieruchomości komercyjnych. Wcześniej przez siedem lat pracowała w agencji FIRST Public Relations, ostatnio na stanowisku Account Director, przy boku Piotra Czarnowskiego, który od zawsze był jej autorytetem. W PSPR jest od 2009 roku, kiedy wspierała ogólnopolski cykl PR Regionów zainicjowany przez Szymona Sikorskiego.
Na Wiceprezesa zarządu ponownie wybrano Emilię Zakrzewską, ekspertkę ds. Public Relations i Business Development, która od ponad 12 lat doradza polskim i zagranicznym spółkom z branży usług profesjonalnych i finansowych. Swoje doświadczenia zdobywała pracując dla największych polskich i zagranicznych kancelarii prawnych i instytucji finansowych. Emilia jest wykładowcą na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Uniwersytecie Warszawskim, absolwentką studiów MBA i doktorantką na Uniwersytecie Warszawskim.
Na pierwszym zebraniu zarząd zdecydował, że drugim wiceprezesem zostanie Bartosz Milczarczyk, PR-owiec urodzony w Warszawie, który od kilkunastu lat pracuje na rzecz jej mieszkańców. Zaczynał w dziale marketingu Wodociągów Warszawskich, gdzie po krótkim czasie został rzecznikiem. Potem przez ponad 7 lat był rzecznikiem prasowym Urzędu m.st. Warszawy. Obecnie jest wicedyrektorem Stołecznego Biura Turystyki i kieruje kluczowymi obszarami promocji Warszawy na arenie międzynarodowej. Z wykształcenia politolog o specjalności PR. Ukończył również podyplomowe studia MBA.
W zarządzie zasiądą także Agnieszka Bednarczyk i Cyprian Maciejewski. Agnieszka Bednarczyk prowadzi Agencję Public Relations Strategia FM. Public relations zajmuje się od 24 lat, w szczególności komunikacją z mediami, CSR, organizacją wydarzeń promocyjno-biznesowych, komunikacją inwestycyjną oraz kryzysową. Obsługuje międzynarodowe i polskie sieci handlowe, korporacje, samorządy, instytucje i firmy lokalne. Była producentem koncertów i imprez masowych Radia RMF FM. Zajmowała się komunikacją społeczną Urzędu Miasta Częstochowy. Wykładowca, ekspert, trener biznesu. Realizacje komercyjnych projektów łączy z działalnością społeczną. W 2008 roku była nominowana do PRotonów. W PSPR działa od 2010 roku, w tym w latach 2016 - 2018 zasiadała w zarządzie śląskiego oddziału Stowarzyszenia.
Cyprian Maciejewski pracuje w gdańskim magistracie, pierwotnie w Biurze Prasowym Kancelarii Prezydenta, obecnie w Wydziale Gospodarki Komunalnej. Od wielu lat działa w PSPR i PTKS. To doświadczony praktyk specjalizujący się w komunikowaniu i budowaniu relacji dla podmiotów z sektorów przemysłowego i komunalnego: energetyka, gospodarka odpadami, infrastruktura, budownictwo. Wcześniej był rzecznikiem prasowym jednego z największych zakładów zagospodarowania odpadów w Polsce (ZU Sp. z o.o.). Przez 6 lat pracował jako PR Manager w trójmiejskiej agencji Ambermedia. Udziela się także jako prelegent, moderator debat i konsultacji społecznych, copywriter, szkoleniowiec.
- Cieszę się, że nowy zarząd tworzą osoby z bardzo różnym doświadczeniem, reprezentanci kilku miast. Kadencję zaczniemy od badania potrzeb członków PSPR tak, aby stworzyć jak najlepszy program działań w tej kadencji i włączyć w niego wielu ekspertów, których w PSPR nie brakuje – mówi Emilia Zakrzewska, Wiceprezes PSPR.
Skład Rady Nadzorczej PSPR pozostał praktycznie niezmienny. Tworzą go: Jan Matysik (prezes zarządu agencji Cumulus PR), Mateusz Witczyński (Communication Manager w polskim oddziale Astaldi), Andrzej Pawelczak (rzecznik prasowy i dyrektor ds. PR firmy Animex), Marcin Jańczuk (dyrektor ds. PR i marketingu w spółce Metrohouse Franchise) oraz Michał Sobiło (doradca ds. PR).
Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) jest pierwszą i najstarszą samorządową organizacją zawodową tej branży w Polsce istniejącą od 1994 roku. Zrzesza ona pracowników działów PR w firmach, samorządach i administracji publicznej, wykładowców wyższych uczelni oraz pracowników agencji PR. PSPR prowadzi szeroką i różnorodną działalność popularyzatorską i edukacyjną dotyczącą PR poprzez inicjowanie i współorganizację konferencji i seminariów, prowadzenie szkoleń specjalistycznych, wspieranie przedsięwzięć sprzyjających wymianie informacji i doświadczeń z zakresu PR oraz wyznaczanie standardów zawodowych.